stoomcabine of douche

02-03-2008 14:59 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
we willen onze badkamer volledig veranderen. Bad eruit (eindelijk) en stoomcabine of douche erin. Nu hangt er aan een stoomcabine een flink prijskaartje en vragen we ons af of dat het waard is. Ook zit er nogal wat prijsverschil in de everschillende stoomcabines.



Vraag is dus wie heeft een stoomcabine, van welke merk en hoe bevalt deze? Gebruik je hem alleen in het begin of nu nog steeds. Welke ''extra''s zitten erop en hoe bevallen ze.
Ik kan je nog geen ervaringen vertellen, wij hebben er eentje in bestelling staan.



Wij hebben gekozen voor een wat duurdere cabine. De goedkopere komen vaak uit China en ons is door diverse leveranciers verteld dat deze twee nadelen hebben. Het eerste is dat het materiaal van de cabine vaak giftige (uit mijn hoof loodhoudende) stoffen bevat, het tweede is dat ze technisch vaak snel kapot gaan. Omdat wij niet voor 1 gat te vangen zijn, hebben we die info natuurlijk ook gecheckt op internet, en daar werd dat bevestigd.



Ook hebben wij gekozen voor inbouw. Dat is nog een tikkie duurder, maar ik kreeg de indruk dat ze beter schoon te houden zijn doordat er geen naden en kieren zitten bij de rails waar anders de deur in schuift.
Alle reacties Link kopieren
Wat ik zie bij mensen die zo'n ding hebben is dat ze het eigenlijk bijna alleen maar als gewone douche gebruiken. Zonde van het geld dan. Maar misschien dat jullie wel alle mogelijkheden vaak zullen gebruiken, dat moet je zelf inschatten.

Ik zou absoluut voor goede kwaliteit gaan (dus meestal ook duurder) want er is best veel wat er stuk kan gaan en als ik dat zo lees van nummerzoveel is het dus goed opletten wat je koopt. Ook vind ik dat je er best veel onderhoud en schoonmaak aan hebt als ik dat zo bij anderen zie.



Wij willen ook de badkamer aanpakken over een tijd en dachten ook even aan zo'n stoomcabine. Maar ik denk dat we voor een gewone douche gaan en dan gewoon uitgebreider en mooier dan we nu hebben (wat al snel te bereiken is haha).
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook een stoomcabine, en inderdaad ik gebruik het stoomdeel zelden...

mijn man iets vaker, maar al met al staat hij misschien 10 keer per jaar aan. Heel zonde dus.



Mocht je het wel willen doen, zorg dan even dat er goed gekeken wordt naar het leidingenstelsel en de waterdruk. Bij ons staat er een boiler van 80ltr extra bij omdat er anders te weinig waterdruk is om de cabine aan de praat te krijgen...
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Alle reacties Link kopieren
hier ook een stoomcabine. Moet wel zeggen dat hij in de badkamer zat toen we het huis kochten. We gebruiken hem praktisch nooit. Alleen als we erg verkouden zijn, of wanneer we wat stress hebben.



Mocht deze kapot gaan, dan kopen we geen andere.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben bewust gekozen voor een stoomcabine, een luxe variant met licht, radio en 12 'jets' (van die sproeiertjes zeg maar). Ik gebruik de stoom nooit, kan er slecht tegen maar vriend geniet ervan en doet het regelmatig. De jets vind ik heerlijk, vooral omdat je erbij kan zitten (ja zit ook een zitje in) en dan kan je ze op je nek en rug richten, heerlijke massage is dat! Muziekje erbij is altijd lekker en vooral ons zoontje is gek op de verschillende kleuren lichtjes die erin zitten... wij genieten dus volop! We hebben em nu bijna 2 jaar en zouden in een volgend huis weer een stoomcabine willen.



We hebben em wel laten inbouwen door de leverancier, dat was zelfs verplicht en ik heb, op een afgebroken douchekop wat mijn eigen schuld was na, geen problemen ermee gehad.
Alle reacties Link kopieren
x
Alle reacties Link kopieren
bedabkt voor jullie reactie, hoop op nog meer ervaringen..



isisa: grappig, dat is toevallig ook de cabine waar ons door de badkamerzaak op is gewezen. Zitten nu te dubben of het wel het extra geld waard is en welke versie we dan zouden willen. Prijzen van de verschillende uitvoeringen lopen wel uiteen. Jammer genoeg krijg je alle prijsinfo niet zo makkelijk, dat zou wel makkelijk zijn om de afweging te kunnen maken tussen de verschillende uitvoeringen. Mag ik vragen welke maat cabine jullie hebben en hoe vaak je de massagefunctie en schotse douche gebruikt? De verschillende kleuren licht lijkt mij ook lekker, maar mijn man gelooft daar allemaal niet in.
Alle reacties Link kopieren
onze stoomdouche heeft een maat 92-92

door de ronde schuifdeuren heb je wel veel ruimtegevoel in de cabine.

wat betreft de kleuren, schotse douche... het is zalig als je er de tijd voor neemt, maar het zijn natuurlijk wel dure extraatjes...

mijn man gebruikt dit ook maar zelden, hij geniet vooral van de goede douche zegt hij ;=)

veel succes met jullie keuze!
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben net een nieuwe badkamer, incl stoomcabine

Wij hebben een Riho AW-33 Chroom (99*99). Was niet eens heel duur en ik ben er heel blij mee. Gebruik het stoomgedeelte echt regelmatig.

De hydrojets daarentegen vergeet ik erg vaak en vind ze ook niet zo interessant.

Stoomcabine blijft wel goed van temperatuur, dus samen douchen is niet vervelend ;-)
Mensen, wat een zalig idee. Ik kom er nooit meer onder vandaan, massagestralen, licht, stoom. Duckie mee :duckie:



Nooit aan gedacht.

Dit gaat me geld kosten.....
Alle reacties Link kopieren
nog iemand tips advies of ervaring?
Alle reacties Link kopieren
Mirjam82, wij zijn gisteren op pad geweet voor een stoomcabine en whirlpool, wij zijn geadviseerd om de Riho AW-33 aan te schaffen ivm maat en prijs. We kregen de prijs alleen nog niet echt te horen, hij stond voor ¤ 2100 te koop maar als we hem echt nemen gaat daar nog van af. Ik vroeg mij af waar jullie deze stoomcabine gekocht hebben en of jullie hem zelf hebben geplaatst of dat jullie dit hebben laten doen. ik hoor het graag.
Alle reacties Link kopieren
hallo Vlot6,



klopt die prijs? Wij hadden de indruk gekregen dat de RIHO een stuk duurder zou zijn dan de Ucosan dus daar zijn we al niet verder op door gegaan. Toch nog maar eens navragen want euro 2100 valt me niet tegen terwijl het er super uitziet.
Alle reacties Link kopieren
Ik wilde er ook ooit een, maar het werd me afgeraden omdat de waterdruk in mijn woning te laag zou zijn. Misschien is dat ondertussen veranderd, maar ik zou het wel even ter sprake brengen in een gesprek.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven