Bed geleverd maar het klopt niet! teruggestuurd, maar wat nu

04-03-2008 13:06 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zojuist kwamen twee vriendelijke mannen van een meubelwinkel mijn nieuwe bed installeren. Heel fijn, ze monteren de hele boel, en nemen alle plastic etc. weer mee naar huis. Ze gingen ook mooi hun eigen gang en riepen toen het af was. Maar de boel klopt niet!



In de winkel hebben we het bed uitgezocht aan de hand van een showmodel. Mooie strakke ombouw, met een achterbord. In de winkel stak het matras een klein beetje boven de ombouw uit, een centimeter of 5, 6.



Maar bij mij stak het matras meer dan 20 cm uit! Het lag zo goed als óp de ombouw, ipv er in. Natuurlijk, het matras is dikker dan in de winkel en net bij navraag bleek dat ook de door ons uitgezochte lattenbodems dikker waren dan die in het showmodel. Al met al is mijn bed nu meer dan een halve meter hoog, en ligt het matras dus met zijn hoeken zichtbaar op de ombouw. Ook zie je niksmeer van het hoofdbord. Ik vind dat ik dat niet kon weten, ik heb het showmodel ten slotte alleen van de buitenkant gezien. Bovendien stond er op het kaartje dat de hoogte verstelbaar was. Én ik heb gevraagd of alle onderdelen goed met elkaar te combineren waren.



Ik vind dus, dat de dame in de winkel mij niet goed heeft voorgelicht over deze zaken. Er is wat heen en weer gebeld, en zij was het met me eens, gelukkig. Op de achtergrond hoorde ik de bedrijfsleider die dat niet vond, hij vond het onze eigen schuld omdat we het bed zelf hebben uitgekozen.



Ik heb de matras en lattenbodems mee teruggegeven met de leveranciers, na overleg met de verkoopster. Natuurlijk heb ik niet het hele bedrag betaald, maar een kleine extra aanbetaling gedaan aangezien het kastje en de ombouw hier nog aanwezig zijn.



Wat kan ik nu verwachten, waar heb ik recht op in deze, en hoe zouden jullie dit vanaf hier aanpakken?
De vraag is wat je hebt afgesproken met de dame van de winkel? Ander matras? Of de steunbalken verlagen zodat de hele handel wat lager ligt? Of misschien een heel ander bed uitzoeken?
Alle reacties Link kopieren
Je hebt groot gelijk. Als je een bed koopt met een andere matras of lattenbodem moeten ze toch aangeven dat zoiets niet kan. Of in ieder geval aangeven wat de consequenties zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb niet zoveel verstand van waar je recht op hebt.

Wel zou ik liever het bed terugsturen dan het matras en de latten-

bodems (maar dat heb je al gedaan), omdat het voor mij heel belangrijk

is hoe een bed ligt.



Wij hebben destijds met het matras van onze keuze (showmodel in

de winkel) lopen leuren langs de bedden die we mooi vonden, zodat

we een goede keuze konden maken gebaseerd op alle onderdelen van

het bed. Dat werd ons ook geadviseerd door de beddenman.



Maar daar heb je nu natuurlijk niet zoveel meer aan.
Alle reacties Link kopieren
Ze moest overleggen met de filiaalhouder en het afdelingshoofd, en ging daarna terugbellen. Daar ben ik dus nu op aan het wachten. Ik verwacht een nette oplossing, en inderdaad niet zomaar een nieuw matras, deze hebben we uitgeprobeerd en die lag lekker.



het was nu meer dat de bezorgers dit gemakkelijker weer mee konden nemen dan het bed dat ze net bloedig in elkaar hadden geschroefd.



Ik weet zeker dat mijn vader, timmerman, een nette oplossing zou kunnen bedenken voor het verlagen van de steunen voor de lattenbodems. Kan ik ook van hen verlangen dat ze eventueel een vakman sturen om de boel aan te passen?
anoniem_1209 wijzigde dit bericht op 04-03-2008 13:38
Reden: hullie en zullie
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Je mag inderdaad een nette oplossing verwachten, lijkt me.



Als hun oplossing niet is wat je zou willen, kun je natuurlijk ook zelf

voorstellen om een timmerman (je vader...) in te huren op hun kosten

om het aan te passen.
Alle reacties Link kopieren
O, en ook een andere lattenbodem kan veel invloed hebben op hoe je

ligt, als je daar gevoelig voor bent.
Alle reacties Link kopieren
klopt hoor. En ik ga ook zeker niet accoord met een andere zomaar-iets. Getver, dit is gewoon al met al een kutdag. Bed fout, maar dat kan me eigenlijk gestolen worden. Het kindje van mijn neef is vanochtend van de beademing gehaald, en dus overleden nu. Ze was te vroeg geboren en had de spieren niet om zelf te ademen. Toen ik daar over belde met mijn moeder net, kreeg ik ook nog te horen dat de vader van een jeugdvriend van me opeens dood is neergevallen.



Wat een gedoe allemaal, ik heb helemaal geen zin om nu ruzie te maken met de mevrouw van de beddenwinkel, maar het zal toch moeten worden opgelost. Hoelang zal ik eigenlijk wachten tot ik zelf weer bel? Ik kan me niet voorstellen dat ze hierover uren moeten vergaderen...
Alle reacties Link kopieren
Wat naar, Allis.

Ik kan me voorstellen dat je je hoofd dan niet staat naar zoiets stoms

als een verkeerd bed.



Ik zou ze na een uurtje nog eens bellen, en als ze dan nog niets

hebben bedacht, kun je aangeven dat je graag binnen x dagen een

oplossing wil.
Hoi Allis, om te beginnen sterkte met alle narigheid in je omgeving.



Ik kan me moeilijk voorstellen wat er fout is gegaan, maar was het niet gewoon een te groot matras (niet te dik, maar te brééd) voor de ombouw?

Dat kan je nou natuurlijk niet meer controleren.



Overigens, een bed van 50 cm hoog lijkt mij ideaal; makkelijker in-en-uit, minder diep bukken bij het opmaken......



Ik hoop voor je dat het goed komt, maar het lijkt me heel ingewikkeld worden.

Suskes wens ik je!

Groetjes, Beter Laat
Alle reacties Link kopieren
beter laat, de hoogte van het bed moet natuurlijk wel in verhouding zijn met de ombouw er omheen... En nee, de matras paste prima in de ombouw, maar kon niet verder naar beneden. Er zat niks klem ofzo, de lattenbodems waren zo hoog.



desnoods stuur ik gewoon de hele mikmak terug, en ga ik ergens anders een bed uitzoeken. Daar ben ik dan vrij principieel in.
Alle reacties Link kopieren
oh, ik heb trouwens even foto's gemaakt, voor het geval dat. Dan kunnen ze nooit zeggen dat ik overdrijf oid.
Alle reacties Link kopieren
Heel verstandig om foto's te maken. Doe ik tegenwoordig met alles wat

terugmoet, vanwege slechte ervaringen die me nogal wat geld gekost

hebben.



Heb je je bed bij zo'n beddengigant gekocht? Of bij een speciaalzaak?
Alle reacties Link kopieren
bij een speciaalzaak, het hele zootje bij elkaar kost me ongeveer 3000 euro. Dan mag je toch wel verwachtend an je goed wordt voorgelicht, dunkt mij. (oh dat wou ik al heel lang in een zin gebruiken! Dunkt mij! mooi he?) Nou goed, ik geef ze nog 1 kop koffie de tijd, dan bel ik zelf terug.
Alle reacties Link kopieren
Prachtig, dunkt mij ;-)



Van een speciaalzaak mag in inderdaad verwachten dat het

heel netjes wordt opgelost (van een beddengigant ook natuurlijk, maar

daar lijkt het vaak wat minder vanzelfsprekend). Ik heb mijn bed

ook gekocht bij een speciaalzaak (aan het Hoornsediep) en die losten

alles wat er aan problemen was heel netjes op
Alle reacties Link kopieren
dit is kruit en kramer op de meubelboulevard. Heel luxe enzo. Wel het mooiste bed dat we vinden konden, maar inmiddels sta ik op het punt om de hele zooi een retourtje te geven.
Alle reacties Link kopieren
Hebben ze nog niet gebeld? of is je koffie nog niet op ;-)



Misschien verkopen ze dit mooie bed ergens anders ook wel. Alhoewel je dan wel een levertijd hebt natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
ze hebben niet gebeld, ik wel maar die mevrouw zit niet op haar plek en gaat me over een kwartier terugbellen... Het begint vermoeiend te worden.
Alle reacties Link kopieren
Even langsgaan anders? Dat wil ook nog wel eens helpen. Moet je wel net tijd en zin in hebben natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
hmmz, ik ben even teruggebeld maar de mevrouw wacht nog op de bedrijfsleider die nu nog in bespreking zit en ze gaan me dus ergens eind van de middag terug bellen... Wat ben ik blij dat ik nog een logeerbed heb zeg...Stelletje prutsers. Als er inderdaad nu niks nuttigs uit komt, ga ik eind van de dag even langs.
Alle reacties Link kopieren
Hoi Allis,



Als eerste ook even sterkte met het vervelende nieuws.



Wat betreft je bed: heb je van die steunbalken erin of heb je een lattenbodem op pootjes laten doen? Als je voor steunbalken hebt gekozen, dan kun je eventueel overwegen om alsnog je lattenbodem op pootjes te laten zetten. Wij hebben namenlijk ook zo'n bed waarbij de lattenbodem op pootjes staat. Die pootjes zijn verstelbaar en daardoor steekt het matras maar zo'n vijf a 6 cm boven de ombouw uit. Dat ziet er veel beter uit dan 20 cm en daarnaast is het ook nog veel beter voor je bed.



Voor 3000 euro mag je natuurlijk wel verwachten dat dit probleem naar behoren opgelost wordt.



succes ermee!
Alle reacties Link kopieren
inderdaad, een lattenbodem op pootjes zou een mooie oplossing zijn. Ik hoop dat ze daar nu zelf mee komen. Maar die pootjes, is dat wel stabiel en stevig? Of kijg ik enorme putten in de vloerbedekking wegens de puntbelasting? We hadden dit bed juist ook gekozen omdat de poten mooi breed zijn.
Alle reacties Link kopieren
Als je de pootjes zo laag mogelijk zet dan is die zeker wel stabiel. Je moet m dus niet op de hoogste stand zetten, maar dat wil je toch al niet.



En ja je gaat zeker de afdrukken in de vloerbedekking zien, maar dat heb je ook met een bank of wat voor meubel dan ook. Zodra je het weghaalt zie je een afdruk. Maar het zal niet voor gaten oid in je vloerbedekking zorgen. Gewoon je bed heel lang op dezelfde plek laten staan :)



Ik snap niet dat ze je dit niet eerder geadviseerd hebben. Het is echt zoveel beter voor je bed. En die poten zijn zo duur nog niet. Ongeveer 100 euro geloof ik. En wij hebben dan 2 lattenbodems van 90 bij 200.
Alle reacties Link kopieren
als ze zelf niet met die oplossing komen, ga ik het ze zeker voorleggen. Het is even duur als een middensteun, en die heb ik neit meer nodig, dus ik neem aan dat dit geen probleem moet opleveren
Alle reacties Link kopieren
nou, ik heb al aardig wat heen en weer gebeld met de winkel. Ze zijn druk doende met de leverancier een oplossing te zoeken, iets met andere beugels oid. Morgen hoor ik meer.



Stel nou dat ze eht komen maken, en ik vind het nog steeds niet mooi? Kan ik dan alsnog de hele handel terugsturen? Ik ga dit denk ik wel aangeven als ze morgen weer bellen, ik wil geen oplossing opgedrongen krijgen die niet perfect is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven