schoenen uit in huis?

23-11-2012 18:25 182 berichten
Alle reacties Link kopieren
Naar aanleiding van het dweiltopic en het discussiepunt tussen mij en mijn vriend..

Wat dragen jullie in huis? Schoenen? Of pantoffels? En als man zijnde?

Mijn vriend draagt in huis van die garde Adidasslippers. Vind ik niks en geeft ook krassen op de houten vloer als er zand onder zit of vuil.

Ik draag huissokken of zachte pantoffels. Maar m'n vriend vind dat niks.



Verder als er visite komt. Doe je dan wel schoenen aan of blijf je dan (als je dat doet) op sokken of pantoffels of slippers lopen?

Ik vind dat zelf altijd zo gek. Trek je wel andere kleding enzo aan en loop je zonder schoenen. M'n vriend vind t wel normaal.



Ben benieuwd opeens hoe dat bij anderen gaat 😉
Krassen op de houten vloer?!?!?! Really?!?!

Oei..... Ik leef in mijn huis... En op mijn vloer.
Alle reacties Link kopieren
Ik loop vrijwel altijd op mn sokken, vooral als ik lang thuis ben. Als er visite komt zal ik er nooit zo netjes uit zien dat het raar staat als ik gewoon sokken aan heb, maar zal niet snel op pantoffels gaan lopen denk ik zo, haha dat lijkt mij toch een beetje raar.



Laatst kwam ik een bizarre regel tegen binnen vriend's familie. Je moet OF schoenen aan OF blote voeten. Geen sokken!

Niet te begrijpen wat mij betreft.
Alle reacties Link kopieren
Schoenen is altijd het eerste wat ik uit schop als ik thuis kom.

In de zomer loop ik altijd op blote voeten, in de winter met spaanse sloffen.

Als als we een huis vol mensen hebben heb ik meestal gewoon schoenen aan.



Tenzij het hele goeie vrienden zijn, dan loop ik weer gewoon op mijn sloffen.



Eigenlijk heb ik een hekel aan schoenen
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Graag schoenen uit ja binnen. Straatvuil van onder schoenen vind ik vies.
Alle reacties Link kopieren
Sloffen! Zalig!
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Alle reacties Link kopieren
quote:Eleonora schreef op 23 november 2012 @ 18:30:

Graag schoenen uit ja binnen. Straatvuil van onder schoenen vind ik vies.

Dat heeft hier geen zin, ik heb een hond met als hobby banjeren door de blubber



Sta je dan met je net in de was gezette vloer
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Alle reacties Link kopieren
het eerste wat ik doe als ik thuiskom: schoenen uit.

Ik loop altijd op sokken en in de zomer op blote voeten. Als er bezoek komt doe ik in de zomer wel sokken aan, ik doe geen schoenen aan.
Alle reacties Link kopieren
Serieus? als er visite komt je schoenen aan doen terwijl ik dat nooit doe?



nee altijd schoenen uit binnen, huisregel.Geldt voor onze eigen kinderen, de gastkindjes en ook voor volwassenen. Ook de ouders doen 's ochtends als ze de kamer door banjeren met kids even hun schoenen uit. En nee daar heb ik nooit om hoeven vragen. Goed voorbeeld doet volgen.



Kindjes lopen graag op blote voeten, heb pantoffels voor ze aangeschaft omdat ze van die koude kakkies krijgen op de laminaatvloer, maar ze dragen ze niet....
Alle reacties Link kopieren
Zelf doe ik altijd mijn schoenen uit, kinderen moeten het en man luistert nog niet zo goed

Verder loop ik met visite in huis gewoon op mijn sokken of pantoffels.

Ik vind schoenen aan vreselijk binnen!
Alle reacties Link kopieren
Pppfff wat een gedoe.. Gewoon schoenen aan dus..
Alle reacties Link kopieren
quote:vele68 schreef op 23 november 2012 @ 18:35:

Serieus? als er visite komt je schoenen aan doen terwijl ik dat nooit doe?

Euhmm, ja, als ik een etentje geef waarbij iedereen zichzelf lekker opdoft ga ik niet ik mijn schattige zwarte jurkje lopen met daaronder een paar Spaanse sloffen
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Alle reacties Link kopieren
En als ik alleen ben sloffen
Alle reacties Link kopieren
Hier in huis schoenen uit.



Als ik thuis ben heb ik pantoffels aan, of van die sloffen die over mijn enkels komen. Heb ze in de vorm van konijnen en van die neppe zachte uggs.

Man heeft ook pantoffels aan.



Heb een zak vol met pantoffels, heren en dames model.



Maar in onze kring is het gebruikelijk, schoenen uit.

Turken he ;)
In duitsland en oostenrijk heb je dan vaak sloffen voor de gasten, dus dan heeft iedereen onder zijn strakke outfit sloffen
Alle reacties Link kopieren
quote:-teuntje- schreef op 23 november 2012 @ 18:40:

In duitsland en oostenrijk heb je dan vaak sloffen voor de gasten, dus dan heeft iedereen onder zijn strakke outfit sloffenHa ha....lijkt me een enig gezicht
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Alle reacties Link kopieren
Ik loop in huis op sokken, ook met visite. Als mn lief langs komt doet hij soms wel, soms niet zijn schoenen uit. Hij hoeft het echt niet van mij, maar soms denk ik bij mezelf 'doe toch uit, is toch veel comfortabeler!'

Ik vind het schoner, ontspannener, en ik zit graag met mn voeten onder me, en dat is niet fijn met schoenen aan.
Zeg maar Spijker.
Alle reacties Link kopieren
quote:Summerdance schreef op 23 november 2012 @ 18:38:

[...]



Euhmm, ja, als ik een etentje geef waarbij iedereen zichzelf lekker opdoft ga ik niet ik mijn schattige zwarte jurkje lopen met daaronder een paar Spaanse sloffen

Niet? Dat is echt dé trend voor 2013 hoor!



Hier ook schoenen uit regel, vanwege het hebben van onderburen.
Alle reacties Link kopieren
Schoenen uit anders wordt mijn beige kleed vies. Visite mag ze aanhouden. Hangt ervan af wie er komt of ik mijn nepuggs,slippers,dikke sokken aan heb of schoenen.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
quote:-teuntje- schreef op 23 november 2012 @ 18:40:

In duitsland en oostenrijk heb je dan vaak sloffen voor de gasten, dus dan heeft iedereen onder zijn strakke outfit sloffenKan ik me goed voorstellen, je hebt daar vaker en meer sneeuw dan hier en dat geeft een enorme zooi in huis als je met schoenen aan het huis in gaat.
Alle reacties Link kopieren
Hier gaan bij man en mij de schoenen uit en de sloffen aan. Visite is maar net wie het zijn Een aantal nichtjes schoppen direct hun schoenen uit, mijn zwager heeft hier een extra paar sloffen.



Kinderen moeten wel hun schoenen uit doen bij mij, omdat ze anders (wegens hun lengte) met de schoenen op de bank zitten.



In de zomer loop ik op blote voeten, ik ben graag geaard
Alle reacties Link kopieren
Carrie flashback trouwens.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
quote:Summerdance schreef op 23 november 2012 @ 18:29:

Schoenen is altijd het eerste wat ik uit schop als ik thuis kom.

In de zomer loop ik altijd op blote voeten, in de winter met spaanse sloffen.

Als als we een huis vol mensen hebben heb ik meestal gewoon schoenen aan.



Tenzij het hele goeie vrienden zijn, dan loop ik weer gewoon op mijn sloffen.



Eigenlijk heb ik een hekel aan schoenen

Helemaal eens. Thanks

Is overigens geen regel hier, anderen mogen hun schoenen aanhouden. Als ik m'n schoenen aanhoud, heb ik het idee dat ik nog weg moet.
Alle reacties Link kopieren
quote:Splinter02 schreef op 23 november 2012 @ 18:43:

[...]



Helemaal eens. Thanks

Is overigens geen regel hier, anderen mogen hun schoenen aanhouden. Als ik m'n schoenen aanhoud, heb ik het idee dat ik nog weg moet.Hoe herkenbaar
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Alle reacties Link kopieren
quote:Splinter02 schreef op 23 november 2012 @ 18:43:

[...]



Helemaal eens. Thanks

Is overigens geen regel hier, anderen mogen hun schoenen aanhouden. Als ik m'n schoenen aanhoud, heb ik het idee dat ik nog weg moet.Precies!
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven