Alarmsystemen: ervaringen gevraagd

03-12-2012 06:19 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Er is bij ons ingebroken, nieuwbouwhuis van drie jaar oud wat volledig voldeed aan de veiligheids- en keurmerken. Omdat we een hoekhuis hebben wilde ik graag extra beveiliging aanbrengen maar de drie partijen (politie, slotenmaker en ijzerwarenhandel) die we meer informatie hebben gevraagd vonden het onnodig langs te komen. Alles voldeed.

Dus toch niet hebben we net ondervonden.

Hoe hebben jullie je huis beveiligd? Welke alarmsystemen werken echt? Ik lees het graag.
Alle reacties Link kopieren
Ik lees mee , aangezien er in 1 jaar ongeveer 4 keer geprobeerd is om in te breken ( ondanks dat het niet gelukt is ) zou het toch iets fijner zijn voor wat extra veiligheid !
Wij hebben een systeem waarbij de inbreker op de foto gaat, incl melding naar de alarmcentrale. De camera hangt in het zicht, zodat ze direct snappen dat het niet slim is als ze naar binnen kijken. Maar ik denk eerlijk gezegd dat onze grote waakse hond nog beter afschrikt
Alle reacties Link kopieren
ooit zo'n programma geweest met een inbreker die langs huizen ging om (met toestemming van de bewoner) te proberen in te breken. Zijn visie was toen, elke slot, ook de politiekeurmerk dingen zijn open te krijgen. Het gaat er om of de inbreker daar de tijd voor heeft. De plek waar ze binnen zijn gekomen, hing daar een lamp, stonden er struiken voor zodat inbreker uit het zicht zn gang kon gaan? etc. Bij onze buren hebben ze ook ingebroken, die hebben een grote bush in de voortuin waardoor je de voordeur niet eens ziet, geen lamp of iets dergelijks, dus niemand die ziet als er iemand aan de voordeur zit te morrelen. En die hadden een driepunts slot en een inbraakstrip op de voordeur, maar toch is het ze gelukt, volgens politie zijn ze er ongeveer een half uur mee bezig geweest. Normaal gesproken als een dief het gevoel heeft op het zicht te staan, zal hij het na enkele minuten al opgeven.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben een alarmsysteem via de Nuon. We hebben een inbraakalarm en brandalarm. Het systeem schakelt direct over naar een centrale.

Ik voel me er wel prettig bij. Het idee dat er meteen een alarm afgaat als bv de deur opengaat of iemand in huis loopt, stelt me wel gerust. Ook dat de melding gelijk wordt doorgeschakeld naar een centrale meldkamer is fijn. De meldkamer kan ook zien welk alarm er afgaat. Dus voordeur, woonkamer, raam enz. De centrale belt eerst 1x naar de telefoon, (ivm eventueel vals alarm) daarna schakelen ze de politie in. Ideaal.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben (ook na een inbraak anderhalf jaar geleden) woonveilig.nl aangeschaft. Ik slaap weer een stuk rustiger.

Het is een goed systeem, makkelijk zelf te installeren en niet te duur in vergelijking met andere systemen.
Inmiddels verhuisd
Alle reacties Link kopieren
Lampen met bewegingssensoren zijn in ieder geval goed om te hebben. Wij hebben hele felle, echt van die bouwlampen. We hebben ook rolluiken, zodat ze niet zomaar een ruitje in kunnen tikken. En we hebben een alarm dat is aangesloten op een alarmcentrale, zij bellen als het alarm afgaat. Niet dat je daar nou heel veel aan hebt, maar als je het ook nog zo wilt doen dat de politie gewaarschuwd wordt, wordt het wel een héél duur grapje. We hebben het laten installeren door een bedrijf dat erin gespecialiceerd is, ik weet niet wat er voor alarmsystemen zijn die je zelf kan installeren.
Alle reacties Link kopieren
Je kan het nooit voorkomen, maar wel zo moeilijk mogelijk maken. Heb jij een systeem en je buren niet, is de kans groot dat de buren eerder aan de beurt zijn.



Alleen een alarmsysteem is schijnveiligheid, als er geen reactie komt vanuit de hulpdiensten of meldkamer, heb je er nog niets aan....



Een hond is nog steeds het allerbeste afschrikmiddel.
Alle reacties Link kopieren
quote:aaquamarine schreef op 03 december 2012 @ 11:30:

Lampen met bewegingssensoren zijn in ieder geval goed om te hebben. Wij hebben hele felle, echt van die bouwlampen. We hebben ook rolluiken, zodat ze niet zomaar een ruitje in kunnen tikken. En we hebben een alarm dat is aangesloten op een alarmcentrale, zij bellen als het alarm afgaat. Niet dat je daar nou heel veel aan hebt, maar als je het ook nog zo wilt doen dat de politie gewaarschuwd wordt, wordt het wel een héél duur grapje. We hebben het laten installeren door een bedrijf dat erin gespecialiceerd is, ik weet niet wat er voor alarmsystemen zijn die je zelf kan installeren.



Dit klopt niet. De politie wordt altijd aangestuurd bij een geverifieerd alarm, kosteloos. Geverifeerd alarm is een 'route' van 2 sensoren die alarm genereren, bv de sensor bij de voordeur en daarna de sensor in de woonkamer. Of camerabeeld die worden uitgekeken op een meldkamer, dat is ook een geverifieerd alarm.



Je kunt bij beveiligingsbedrijven een abonnement nemen voor alarmopvolging, waarbij een surveillant gaat kijken als er een alarm wordt gegenereerd. Dit kost uiteraard wel geld, dit zijn commerciele bedrijven.
Alle reacties Link kopieren
Jeetje beelicious, 6 keer in 1 jaar?! Sjongejonge. Dacht dat ons huis populair was maar jij spant echt de kroon.



Dank voor jullie tips! Vandaag zijn er nieuwe sloten aangebracht. Het blijkt dat de Bulgaarse methode is gebruikt oftewel het slot eruit tikken met een koevoet. De vorige is dwars door ons veiligheidsglas heengegaan inclusief slagaderlijke bloeding. Dat gaf heel andere troep.



De slotenmaker wist te melden dat op die sloten na ons huis al een fort is en dat een alarmsysteem wel een goede aamvulling is.

Welk systeem heb jij precies Beelicious, het klinkt mij namelijk precies zoals ik het voor me zie!
'T is aangesloten op het domoticasysteem
Alle reacties Link kopieren
Slagaderlijke bloeding? Lag er een dode inbreker? :S

Ik lees mee, wij waren een paar dagen geleden ook slachtoffer. Je kunt ook een spulletje kopen met een dna-tag, daarmee kun je alle spullen merken en dan is te achterhalen dat het van jou is. Niet als enige middel maar ter ondersteuning.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben een alarmsysteem aangesloten op een meldkamer. Geen camera's. Voordat wij het alarmsysteem hadden was er bij ons ingebroken.



Sinds wij het alarmsysteem hebben is er 1 keer poging tot inbraak geweest. Inbrekers hadden een raamsluiting open geforceerd en het raam geopend en hebben het hazenpad gekozen toen het alarm afging. Die binnensirene gaat zo hard af dat al onze buren het kunnen horen.
Alle reacties Link kopieren
Haha Pyridine, dood was hij net niet. Ook niet nadat hij al bloedend twee trappen verder zich had verschanst in een kamer. Met een stormram is de deur opengemaakt, honden erin en bijten maar. Gelukkig bestaan hier speciale schoonmaakbedrijven voor... Zelfs de rechercheurs hadden dit nog nooit van hun leven gezien en ze waren echt de jongsten niet meer.



Er komen nu vier bedrijven langs voor een offerte. Is er nog interesse voor een follow-up?
Alle reacties Link kopieren
Deze berichten zijn al weer heel wat ouder, maar ik heb ongeveer dezelfde vraag.

Wij zoeken een alarmsysteem, maar het aanbod is zo vreselijk groot dat ik door de bomen het bos niet meer zie.

Zijn er bepaalde plekken waar verschillende systemen uitgelegd worden? En dan met de voor- en nadelen enzo.



Ik ben benieuwd..
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn ook op zoek
Alle reacties Link kopieren
...
moderatorviva wijzigde dit bericht op 18-04-2018 09:22
Reden: Dit bericht is verwijderd ivm spam.
98.13% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven