Hoe een stoel verven?

11-03-2008 16:13 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben op het fantastische idee gekomen om mijn 4 witte eetstoelen zilver te verven.

Nu is mijn vraag heeft iemand een tip hoe ik dit het beste kan doen?

Gewoon verven of misschien wel spuiten?



Alvast bedankt voor de reacties!
Alle reacties Link kopieren
Gewoon opschuren en verven.

Even bij de winkel vragen welke verf je het beste kunt gebruiken.
Alle reacties Link kopieren
Ohja, en daarna even een dun laklaagje aanbrengen zodat het minder snel beschadigt.
Alle reacties Link kopieren
schoonmaken met ammoniak of een schoonmaakmiddel dat het te verven oppervlak goed vertvrij maakt, afhankelijk van de ruwheid van het oppervlak met fijn of grof schuurpapier opschuren (gebruik zo'n blokje, is het handigst en geeft het egaalste effect) en met de juiste verf en kwast/roller aan de slag. Spuiten raad ik af, dat moet je buiten doen en het valt enorm tegen hoeveel nevel er wegstuift, en vervolgens neerdaalt.........

Op zich hoeft eroverheen lakken niet als je de goede verf hebt, interieur-verf, die is erop gemaakt om slijtvast te zijn. Succes!



Ik ben ook met meubels verven bezig :-)
Alle reacties Link kopieren
Verfen! Door mijn stoel groen te spuiten moet er nu een kleed in mijn kamer liggen omdat er in die hoek van de kamer groene nevel neer is gedaald op de vloer, waar ik niet meer van af kom..

En lakken ligt idd heel erg aan de verf die je kiest.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het opschuren en dan in de grondverf zetten. Is wel wat meer werk, maar het resultaat is zichtbaar beter. De kleur is egaler en dekt/pakt beter..

Na de grondverf natuurlijk de door jou gewenste kleur aanbrengen.

Ik zou ook verven ipv spuiten.
Alle reacties Link kopieren
O ja en na het schuren even het meubelstuk afnemen zodat er geen stof meer opzit (liefst ammonia zoals een voorganger al zei ivm vetvrij maken)
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de uitgebreide reacties!



Ik ga morgen maar even een bezoek brengen aan de Gamma en/of Karwei.



Heb er gewoon helemaal zin in!
Alle reacties Link kopieren
ik heb ook ooit een aantal stoelen zilver geverfd, maar ze bléven afgeven, dus ik zou er idd wel iets van een transparante laklaag ofzo overheen doen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven