Vlinderstruik snoeien, wanneer?

15-03-2008 12:32 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Help, ik hoop dat er hier mensen zijn die mij kunnen helpen.

Ik heb vorig jaar een vlinderstruik geplant en hij doet het mega-goed. Hij is prachtig en er komen veel vlinders op af. Echt genieten!



Nu staat overal dat je hem in maart moet afknippen, maar mits er geen nachtvorst meer komt. Hij begint door het zacht weer alweer flink uit te lopen, maar ik durf het nog niet aan hem af te knippen omdat het volgende week 's nachts 1 a 2 graden wordt. Wat raden jullie mij aan? Ben zo bang dat ik hem verknal!
Alle reacties Link kopieren
NU afknippen... die 2 graden vorst, dat trekt ie wel....



en als je je er heel erg druk om maakt, kun je altijd bobbeltjesplastic of een warme deken over hem leggen in de nacht...
Alle reacties Link kopieren
mee eens, heb de mijn deze week al gesnoeid, je weet t vast wel, 30 a 40 boven de grond moet het.

beschermen alleen als het echt hard gaat vriezen.

succes!
Alle reacties Link kopieren
OK dames, ontzettend bedankt voor het duwtje in de rug! Ik ga hem NU afknippen!
Alle reacties Link kopieren
Goedzo Koreveen en bedenk, een vlinderstruik is net onkruid dus die overleefd het allemaal wel.

Heb de mijne ook vandaag gesnoeid.
Alle reacties Link kopieren
Onkruid????!!! My pride and joy???

Vriendlief schrok zich dood toen hij thuiskwam. Hij is van mening dat ik de vlinderstruik om zeep heb geholpen. Dat zal wel loslopen. De stam was al erg dik, had ik niet verwacht na 1 jaar.
Alle reacties Link kopieren
ja onkruid! die dingen van mij zaaien zich enorm uit, als ik niet oppas staat mijn hele tun er vol mee..
Alle reacties Link kopieren
Hey Momo, die had ik nog niet gehoord. Dat staat niet in mijn tuinencyclopedie voor dummies. Maar ik zal erop letten. 1 is genoeg!
Alle reacties Link kopieren
ja kan gewoon wachten tot einde van deze maand, dat is toch geen probleem, terug snoeien tot 3 a 4 ogen boven de grond.

Buddleya geeft bloemen op nieuw hout.

mvg
Alle reacties Link kopieren
En je kan ze eigenlijk niet kort genoeg snoeien hoor. Gewoon vlak boven de grond afsnoeien en ze lopen weer helemaal uit en zijn weer net zo groot als dat ze waren voordat je hem snoeide.



O, als je tuin er groot genoeg voor is dan is 2 of drie van die struiken wel erg leuk hoor. Komen echt veel vlinders op af dan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven