Wat hangt er bij jou aan de muur?

15-03-2008 22:38 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi Hoi,



Ik ben sinds kort verhuisd en alles is ingericht, maar..

Ik zoek nog iets voor aan de muur boven de eetkamertafel.

Nou lijkt dat makkelijk, maar ik hou niet van standaard schilderijen en ik hou al helemaal niet van drukte.

Mijn huis is strak en modern, maar toch warm ingericht. (het is een jaren 30 huis)

Ik heb aan een andere muur al fotolijsten hangen, dus dat is ook geen optie.



Wat heb jij aan de muur hangen?
Alle reacties Link kopieren
Bij mij hangt in de huiskamer de maagd van Ans Markus.



Verder niks.



Oh jawel, aan 1 kort wandje heb ik het fotolijstjes behang van eijfinger, met zwart wit foto's erin!
Woonkamer: aboriginal-schilderij (in warme roodtinten) en een ingelijste antieke landkaart, beide zijn ongeveer 40*50 cm denk ik.



Studeer-/computer-/muziekkamer: oude schoolwandkaart (wereldkaart) van 2,5 meter breed en 1,80 meter hoog (dus dat vult wel lekker, hihi)



Slaapkamer: 2 ingelijste poëzie-posters van plint.nl
Alle reacties Link kopieren
Wil je 't echt weten? Komt 'ie.

Een briefje aan sinterklaas van een zesjarige. Een herfstschilderij van een vierjarige met echte blaadjes. Een visknutselwerkje. De zee in wasco en waterverf. Een weefwerkje. Bambi in kleurpotlood. Een soort abstract werk op raam van mijn ex. Een werkje op karton van mijn ex.

Zomaar wat pogingen om te maskeren dat ik en mijn boor geen vriendjes zijn en er dus niets valt op te hangen..
Alle reacties Link kopieren
http://www.plint.nl/upload/DEF%2006A6-2%20HIGH.jpg

Een poster van Plint (www.plint.nl). Eens in de zoveel tijd koop ik een nieuwe en vervang ik de oude.
Peas on earth!
Alle reacties Link kopieren
ik weet ik weet, een schilderij met een roos krijg je bij de ikea



grapje,



wij krijgen aan de ene muur in de woonkamer een schilderij dat zelf gemaakt is door familie en boven televisie een drieluik in zwart wit met drie fotos van ons



in de slaapkamer hebben we fotobehang en voor de rest niets
Je moet soms vallen om weer leren op te staan
Alle reacties Link kopieren
Oh zie nu trouwens pas dat linkje naar Plint mosterd was. Was al gegeven door Appeltje.
Peas on earth!
Ik heb bij de eettafel 4 grote magneetborden van Ikea hangen (2 naast elkaar/onder elkaar... ). Deze heb ik groen geverft. Daarop doe ik met magneten kaarten die wij krijgen, tekeningen van de kids, enz. Zo wisselt het regelmatig.



Een stuk mdf-plaat met een mooi behang erop is ook leuk. Kan je ook regelmatig wisselen..



Succes.

Laat je nog weten wat het wordt?
Alle reacties Link kopieren
Oh, en heb ooit in tweedehandswinkeltjes mooie LP-hoezen gekocht, en deze (met passepartout) ingelijst.
Peas on earth!
Alle reacties Link kopieren
Misschien is de Kunstuitleen iets voor je? Daar heb je veel keus aan allerlei soorten schilderijen en je kunt ook nog eens regelmatig iets anders uitzoeken.
Alle reacties Link kopieren
2 schilderijen van de schilder Sahm. en 4 kleine schilderijtjes met koeien.
Alle reacties Link kopieren
Sow, dat zijn al heel wat ideeen zeg!

Ik vind mamzelle zo grappig, ik zie het al helemaal voor me..

Het idee van goudvis spreekt me wel aan, ik had ook al gedacht om een mooi stuk stof te spannen en dit op te hangen.

Lijkt me gaaf om iets speciaals aan de muur te hebben.



Ik kwam net op www.puuraandemuur.nl en de eerste 'bloom' of 'city' vind ik ook wel leuk.. maar ik zou toch graag wat meer kleur willen!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb alleen een klok aan de muur
Alle reacties Link kopieren
Alles wat ik aan mijn muur heb hangen is van mezelf. Dat wil zeggen zelfgemaakte foto's van reizen over de hele wereld die ik heb uitvergroot op posterformaat.

Een aantal zwart/wit-portretten en anderen weer met veel kleur.

Prachtig vind ik het.
Alle reacties Link kopieren
http://www.wildlifetreasures.com/images/moosehead.jpg
Alle reacties Link kopieren
boven de eethoek hangt hier een klok..zon vierkant glazen eenvoudig geval van ikea
Alle reacties Link kopieren
2 mooie schilderijen en een klok dat is alles wat ik heb hangen...
Alle reacties Link kopieren
Mamz, ik ben reuze benieuwd naar de zee in wasco en waterverf... hebbie een foto?



Goudvis ik sla mezelf voor de kop! Waarom ben ik er nooit opgekomen om die magneetborden gewoon te schilderen?! Ik zoek al een hele tijd naar een mooie manier om die dingen ergens op te hangen, want ik vind ze grijs zo lelijk. Zo simpel, niet aan gedacht. Txs voor het idee!



Mijn huis is een soort museum du Poez; alles wat ik mooi vind en verzameld heb staat en hangt om me heen. Het is hier dan ook een volle boel, opruimfreaks worden wat nerveus in mijn huisje, hahaha. Ik vind het heerlijk, al die schatten om mij heen.....



Maar je vroeg naar muren, dus dat bespaart me heel wat getik. X-D



Aan de muur naast de eettafel hangen twee schilderijen, gemaakt door de secretaresse van mijn vorige werkplek. De ene laat 2 afrikaanse figuren zien, beiden met een kruik op het hoofd. De ander is een ontroerend portret van een afrikaanse vrouw met een schaal op het hoofd. De secretaresse exposeerde met anderen werk in het ziekenhuis, en ik viel voor het laatst genoemde schilderij, zonder te weten dat het van haar was. De ander heb ik erbij gekocht omdat ze perfect bij elkaar passen.

Naast de schilderijen hangt een houder met pijlen en een boog van leer, versierd met kaurischelpen. Die heeft mijn vader in begin jaren 60 mee genomen uit Nigeria.



Aan de dezelfde muur maar aan de andere kant van de schouw, hangt een nigeriaans bandgeweven kleed, uit dezelfde tijd als de pijl en boog, jaren 60.



Op de schouw hangt een grote salamander, puntbeschilderd, uit Indonesie. Daaronder staat een oude Singer trapnaaimachine (ik heb hem samen met mijn moeder gerestaureerd en hij werkt!) met daarop een verzameling kunstige houten doosjes uit de hele wereld.



Op de muur tegenover het kleed, hangt aan de wand boven de bank, een ingelijste poster van Steinlen's superberoemde en erg afgezaagde "Tournee du chat noir". Gekocht in Parijs op de markt aan de Seine, uiteraard. De kleurstelling past precies bij het kleed uit Nigeria, en de poster past bij mij.

Aan beide zijden van de poster hangt een wandkandelaar.



Op een ander plekje hangt een grote vertikale spiegel, in een brede lijst van tuinhout. Gemaakt door een bevriende kunstenares. Ik heb de lijst zelf opgesierd met allerlei exotische schelpen (deze aktie is door de kunstenares goedgekeurd ;-) ). Daar onder staat een ruwhouten kist, waar ooit industrieel gereedschap in is vervoerd, met daarop een groot, rond, rijk bewerkt koperen dienblad uit Afrika, met daarop grote glazen olielampen.



In mijn keuken hangen ingelijste foto's van een klooster op Kreta, die ik heb gemaakt een paar jaar geleden.

Ik heb een presentatie-map met door mij gemaakte foto's, die ik graag op zou wil hangen. Helaas heb ik te weinig muur. Gelukkig verkoop ik heel regelmatig een foto, dus dan hangen ze in ieder geval ergens!



Ook heb ik een japanse quilt, door mijn moeder gemaakt. Die wil ik ophangen in mijn kamer op mijn werk. Helaas mag je daar geen gaten in de muur boren dus ik zoek nog een oplossing daarvoor....
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Alle reacties Link kopieren
In de kamer heb ik hangen: een aquarel/pentekening uit 1844. Uit de romantiek dus, maar mensen zeiden toen ik het aanschafte dat het ook wel een soort stripverhaal leek. Het zijn een aantal zeelieden die uitgeput na de reis bijna thuis zijn, zoiets, ze staan nog hoopvol op de boot te wachten. Figuratief met veel verhaal cq interpretatiemogelijkheden. Ik ben nog steeds niet uitgekeken op dat ding.



Ook heb ik een schets van Sam Schellink, een art nouveau ontwerper. Het zijn verschillende schetsen eigenlijk van een fazant voor op eierschaalporselein.
Alle reacties Link kopieren
Ow, en nu ik het lees: ik heb op het raam in mijn keuken, op het raam in de kamer van Kitty en op het raam in mijn trapgat raamgedichten van plint.nl.
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Alle reacties Link kopieren
Oh ja en in de gang(bij de trap) hebben wij van elk vakantieland waar we zijn geweest foto's hangen,en dat las ik hier al eerder terug dat iemand dat ook heeft.... vind ik zelf namelijk erg leuk! :-] en je ziet het steeds vaker.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vrijwel niks aan de muren hangen. Ik heb helemaal niks met schilderijen, ben er eigenlijk nog nooit eentje tegengekomen die ik echt mooi vond.



Ik heb sinds kort wel 2 kleine schilderijtjes hangen die ik zelf heb gemaakt op doek. Een zilveren hart op creme achtergrond, en een bruine geschreven tekst erdoor. Heel simpel maar wel erg mooi. Ik had ze voor 99 euri per stuk zien hangen en dat vond ik zwaar belachelijk voor een schilderijtje van 20 bij 20 cm. Zeker omdat ik er twee van wilde. Dus die heb ik nagemaakt en eigenlijk zijn ze nog mooier geworden dan ik ze in de winkel vond ;-)



Om de lange witte muur te breken heb ik zwevende planken opgehangen met daarop wat vazen met takken, waxinelichtjes e.d. Dat heb ik aan beide kanten van de kamer gedaan.
Alle reacties Link kopieren
Jee, Poez, ben wel benieuwd geworden naar foto's van jouw huis, klinkt heel werelds, mooi!
Alle reacties Link kopieren
Ik het eigenlijk alleen een schilderij van Joke Nakken aan de muur. Ik heb iets met de zee en zij weet die voor mijn gevoel precies te vangen, zelfs als ze iets anders schildert. Veel van haar werk lijkt abstract en toch ook weer niet. Het is eigenlijk meer de abstractie van echte (zee)landschappen, soms ziet de wereld er zo uit en zij weet dat vast te leggen. Ik vond het prachtig en heb dus een schilderij gekocht. Je moet er alleen wel voor naar Vlieland :)



Dit is niet die van mij en deze is wel erg blauw, maar zo heb je een idee:

http://www.jokenakken.nl/images/schilderijen/jokenakken08.jpg
Soep met ballen zal nooit met hetzelfde zijn
Alle reacties Link kopieren
Vinyl schreef op 16 maart 2008 @ 10:38:

Jee, Poez, ben wel benieuwd geworden naar foto's van jouw huis, klinkt heel werelds, mooi!
Dank je Vinyl! Het is hier voornamelijk snokvol, hahaha. Maar ik voel me er lekker tussen en ben erg gehecht aan mijn door de jaren heen verzamelde schatten. Mensen komen hier graag over de vloer en ik hoor altijd dat ze het hier zo knus vinden.

Hier ga je automatisch je schoenen uitgooien en met je benen op de bank, zitten tussen de schapevachten (ideetje gepikt van Eleonora).

Maar stiekem ben ik wel eens jaloers hoor, op die mooie, strakke, rustige, opgeruimde interieurs.......
oh that purrrrrrrrrfect feeling

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven