Muren laten stuccen

17-03-2008 16:37 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend en ik hebben pas een huis gekocht! Maar op de muren in de gang,trapgat en overloop zit glasvezel behang. Dit gaan we eraf halen en laten stuccen. Alleen vraag ik me nu af of dit wel zo stevig is. Wij willen dit namelijk in de gang beneden, in het trapgat en overloop gaan doen. Maar vroeg me af of dit wel zo stevig is om in een trapgat en gang(hal) te laten aanbrengen. Misschien in spachtelputs dan wel steviger. Heeft iemand hier ervaring mee?
Stucwerk is stevig genoeg om op alle plaatsen in het huis te gebruiken.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat het meer aan je stucadoor ligt. Stucwerk kan overal, maar moet wel proffesioneel worden aangebracht.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Alle reacties Link kopieren
Bij stucwerk op die plaatsen in je huis zou ik er voor kiezen om eerst te verhuizen, en dan pas te stuccen.



je zult de eerste niet zijn waarbij de butsen en deuken in de muren zitten, doordat er een kast klem komt te zitten in het trapgat.
Alle reacties Link kopieren
Das inderdaad een goede tip Nancy!!!
Alle reacties Link kopieren
Oke, dus stucwerk is dus stevig genoeg om op de muren te doen in de gang en trapgat. Het is niet zo dat dit van de muren afvallt wanneer je er tegen aan stoot.



Doen ze er een soort 'beschermlaag'over?
Als het van de muren afvalt bij een stootje, dan zit het er gewoon niet goed op. Daarom is het ook zaak om een goede stucadoor in te schakelen die het goed voorlijmt enzo.



Er wordt geen beschermlaag over stucwerk gedaan. Wel kun je er zelf voor kiezen om het te schilderen.



Als je echt met iets hards of puntigs keihard tegen het stucwerk aan stoot, dan gaat het wel kapot. Maar dan zou bijvoorbeeld een behangetje ook kapot gaan.
Alle reacties Link kopieren
Ja dat is logisch, maar hoorde verhalen dat snel beschadigde. Spachtelputz is misshcien ook wel streviger, maar is niet zo strak als Stucwerk. Die korrels zijn zo groot dan!
Alle reacties Link kopieren
Spachtelputz is wel degelijk harder dan stucwerk. Wij hebben om dezelfde reden ook de gang laten spachtelputzen. Je loopt er toch vaak met boodschappentassen langs of een doos die naar zolder moet. Het is wel vervelend als je het wilt verven, het is een k*twerk.
Alle reacties Link kopieren
O ja, je kunt spachtelputz in verschillende korrelgrootte krijgen. Dus heel fijn of heel grof.
Alle reacties Link kopieren
hebben ook pas stucwerk laten doen. Wij wilden ook geen spactelputz en werd ook ons ook gelijk verteld dat alleen stuc niet zo stevig is. Het is en blijft gips..tuurlijk is het goed aangebracht met onderlaag enzo het blijft dus echt wel hangen maar een keer tegen stoten en je hebt een kras of deuk.

met spachtelputz is dat niet.

wij hebben er dus voor gekozen om juist dat vezelbehang er tegen te doen ( is de bijkeuken bij ons dus is weer anders vind ik dan in huis)
Alle reacties Link kopieren
Oke, bedankt voor de reacties! Toch weet ik het nog niet. Op internet zie ik toch nog zoveel foto's (van stuvadoors)bij mensen thuis in de woonkamer en trapgat enzo. Het ziet er wel super mooi strak uit moet ik zeggen, dat stucwerk.

Heeft er iemand ervaring mee, dat stucwerk minder stevig is dan spachtelputs?
Alle reacties Link kopieren
in het oude huis van ons hadden we beiden...stuc en spachtel...vergeten te vermelden in mijn vorige posting..toen ik "klaagde"tegen de stucadoor dat in ons vorige huis onze muur zo snel lelijk werd en ik dacht dat het kwam door onkunde misschien van andere stucadoor vertelde hij dus dat verhaal van gips versus spachtel...in de gang hadden we dat namelijk zitten en zelfs na diverse keren meubels sjouwen en stoten bleef dat gewoon zitten..zonder deuken en krassen .



ben het met je eens dat ik gewoon strak veeeeel mooier vind..maar misschien bestaat er wel een andere laag die je nog over het stucwerk heen kan laten zetten en dezelfde sterkte heeft als spachtel...hebben dat nu niet nagevraagd omdat het voor ons niet belangrijk genoeg was voor in de bijkeuken.



succes!
Alle reacties Link kopieren
Bij ons is de huiskamer ook gewoon glad gestucd, maar daar lopen we ook niet zo vlak langs de muren, in de hal wel.



Als je je stucwerk wil schilderen, moet je het wel eerst voorstrijken anders zuigt het te veel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven