STOF STOF en nog eens STOF!!!!

02-04-2008 08:54 25 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heb echt het idee dat ik me om de twee dagen rot stofzuig en stof, zit er nou werkelijk zo snel weer overal een stoflaag op en zo ja zijn hier tips voor om dat tegen te gaan, beetje stoffig onderwerp dit ;-)
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een houtkachel, die zorgt altijd voor eens stevige laag stof X-D

Mocht je dat ook hebben: kachel de deur uit. Verder: huisdieren de deur uit (die maken ook rommel).



Mocht je dat allemaal niet zien zitten zijn er maar twee oplossingen: om de dag stofzuigen of door het stof heen kijken X-D
668, the neighbour of the Beast
Alle reacties Link kopieren
Ik blijf hier wachten op de gouden tip ... X-D
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook benieuwd naar de gouden tip. Heb thuis een donkere vloer super mooi, maar helaas echt meteen na het schoonmaken zie je de stof er alweer op liggen. Om gek van te worden helaas. Dus alle tips zijn welkom!!
Alle reacties Link kopieren
Ik bedoel de stofdeeltjes i.p.v. de stof!
Alle reacties Link kopieren
wij hebben omdat we pas verhuisd zijn nog steeds veel last van bouwstof. We nemen nu gewoon een keer per week alles even snel nat af en zuigen de vloeren iets vaker (komt ook door de aanwezigheid van twee katers).
Je moet soms vallen om weer leren op te staan
Hier ook stof, maar ik negeer het gewoon. We hebben boven een wenge vloer, die we zo spoedig mogelijk gaan vervangen door een lichte houten vloer, dan zie ik het stof tenminste niet meer, en dat maakt het negeren een stuk makkelijker ;-).
Alle reacties Link kopieren
Dit is de reden dat ik voor een licht houten vloer heb gekozen, want donker vind ik eigenlijk mooier...

Swiffer helpt wel om het even snel tussendoor te stoffen.
Alle reacties Link kopieren
Dit is de reden dat ik voor een licht houten vloer heb gekozen, want donker vind ik eigenlijk mooier...

Swiffer helpt wel om het even snel tussendoor te stoffen.
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend heeft laatst alles eens góéd gestofzogen/ stof gezuigd.

D.w.z.: alle banken, stoelen, tafels en kasten aan de kant en alles goed schoonzuigen, dus ook daaronder, plekken waar je normaal gesproken niet komt met de stofzuiger (ik niet tenminste) Daarna ook nog alles goed gedweild met ammoniak (ontvettend) Ook had hij het vloerkleed, de stoelkussens, kleine kussentjes op de bank etc, goed uitgeklopt buiten. Toen echt álles supergoed schoon was, merkten we echt dat het weeekenlang veeel minder stoffig was. Net alsof dat stof altijd weer wegwaait van hoekjes, gaatjes en kiertjes (bijv. onder de bank / kast) en als dat weg is, het dus veel minder stoffig is.



Hebben ook een donkere vloer trouwens :)
Hmmmmm, stof tot nadenken ;-)
Alle reacties Link kopieren
Ik werk sinds kort weer in de thuiszorg, bij een vrouw met zeer heftige astma met van alles en nog wat erbij. Zij is heel erg gevoelig voor stof, krijgt er ontstekingen van... dus ik heb nu DE manier gekregen om alles zo stofvrij mogelijk te krijgen.. aangeraden door astma-deskundigen of zo.. LOL.



- eerst dingen als bedden opmaken, strijken, was opvouwen doen (waait veel stof van op) Evt kussens van banken buiten uitkloppen(heeft zij niet, maar jij mss wel)



- dan alles stofzuigen, en dan ook echt ALLES; alle hoekjes, gaatjes, zoveel mogelijk randjes meepakken..washok ook erg goed doen...!



- dan alles een half uur laten dalen, want de stofzuiger blaast de helft van t stof weer net zo hard in t rond.. :S

(in die tijd maak ik dan de wc en badkamer enz schoon)



- dan alles afstoffen...met natte doek! (anders veeg je t alleen maar naar een volgende plek nl..)



- en als laatste; alles dweilen, nat!



Naja, aangezien zij dan toch enigszins normaal kan leven als ik t zo doe... denk ik dat t wel werkt. Vooral dat met die stofzuiger vind ik erg logisch; alleen al de lucht die daar uitkomt.. maar t stof komt er dus bij mee!



Hoop dat je er wat aan hebt!
Alle reacties Link kopieren
mmm.... ook alle hoekjes dus....

Lau-man krijgt het druk dit weekend... ;-)
Alle reacties Link kopieren
Ventileren,ventileren,ventileren.Er komt niet alleen frisse lucht binnen maar ook heb je minder last van stof.
Alle reacties Link kopieren
Ventileren is sowieso heel belangrijk, ook voor je eigen gezondheid! Ik heb vrjwel dag&nacht van die kleine klapraampjes openstaan, het idee dat er geen frisse lucht in mn huis komt vind ik vreselijk!
Alle reacties Link kopieren
O ja, die was ik idd vergeten; moet ook altijd alle ramen opengooien... (wat ik sowieso wel zou doen; werken in een kamer waar net mensen de hele nacht hebben liggen slapen.. juk!!!!!!)
Alle reacties Link kopieren
In de nieuwste AllerHande zit trouwens in het midden nog een magazine (AllerSchoonst, geloof ik) waarin handige schoonmaak-tips staan.
Alle reacties Link kopieren
Een vroegere collega van me zei eens tegen me: je moet eerst stofzuigen, want daar komt een hoop stof bij vrij, en daarna pas afstoffen. Nu stof ik eerst af, en daarna ga ik stofzuigen. Wat doen jullie eerst?
Alle reacties Link kopieren
diesel3 schreef op 05 april 2008 @ 21:45:

Een vroegere collega van me zei eens tegen me: je moet eerst stofzuigen, want daar komt een hoop stof bij vrij, en daarna pas afstoffen. Nu stof ik eerst af, en daarna ga ik stofzuigen. Wat doen jullie eerst?
Volgens mij bedoelde hij het net andersom....
Alle reacties Link kopieren
Het was een zij Miena, haha, maar dat maakt niks uit. Nee hoor, zij stofzuigde echt het eerst, want ze zei altijd dat er een hoop stof uit die zuiger kwam, dan kun je weer opnieuw gaan stoffen. Dus zij stofzuigde echt voordat ze ging afstoffen.
Alle reacties Link kopieren
ik doe ook altijd eerst stoffen/nat afnemen en dan pas stofzuigen. Maar wat iemand hier zei; door het stofzuigen komt er ook weer stof vrij, dat klopt inderdaad. Mischien toch beter éérst stofzuigen en dan pas nat afnemen??
Alle reacties Link kopieren
diesel3 schreef op 06 april 2008 @ 15:59:

Het was een zij Miena, haha, maar dat maakt niks uit. Nee hoor, zij stofzuigde echt het eerst, want ze zei altijd dat er een hoop stof uit die zuiger kwam, dan kun je weer opnieuw gaan stoffen. Dus zij stofzuigde echt voordat ze ging afstoffen.




En dat zegt Miena ook, jij doet het verkeerd om.

Ik stofzuig altijd, dan afstoffen en dweilen en daarna ga ik nog een keer met een Swiffer over de voer voor de laatste restjes. In theorie dan, ben ook vaak lui.
Alle reacties Link kopieren
Ik begreep eruit dat Miena "schreef dat mijn collega het net andersom bedoelde, en andersom is: eerst stoffen en dan stofzuigen, wat ik dus doe.....volgen jullie het nog? haha. Nou ja, er zijn dus toch meer mensen die eerst stofzuigen. Maakt verder ook niet uit, was maar een vraag. Bedankt voor de reacties.
Alle reacties Link kopieren
ja diesel3 ik bedoelde inderdaad wat jij zegt. Toen ik nog bij de thuiszorg werkte, was er ook 1 vrouw die het huis eerst gestofzuigd wilde hebben en daarna stoffen. Omdat ik dat niet deed vond ze dat ik er geen verstand van had. Haha!
Inderdaad, heel goed zuigen en daarna pas nat afnemen.



Verder zijn zaken als boekenkasten, stoffen banken, gordijnen, vitrage ed echte stofnesten. Glazen deuren voor de boekenkast kunnen een hoop schelen en leren banken e.d. ook.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven