kochten jullie al spulletjes voordat jullie uit huis gingen?

07-04-2008 09:43 97 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal



Nou de titel zegt het al, voordat jullie op jezelf gingen wonen, kochten jullie toen al spullen?

Ik denk dat ik pas rond januari 2009 een eigen huis heb, en ik zit nu te twijfelen, bij de blokker hebben ze een 24 delig bestekset, 6 diepe,platte en ontbijt borden, 6 mokken, 18 glazen, voor 49,95.

Ik twijfel nu dus of ik dit nu al zal kopen, want het is natuurlijk niet duur. Als ik kijk naar besteksets dan ben je al ongeveer de helft kwijt ervan...



Vinden jullie het raar, zo vroeg al spullen te kopen?



Groetjes Angelique
Ja, dat vind ik raar. En truttig. Tenzij je uit Volendam komt.
Alle reacties Link kopieren
hoezo vind jij dat dan raar en truttig?
Nee, als je ruimte genoeg hebt om het op te slaan...

Maar vind je dit nog steeds mooi als je dadelijk zelfstandig gaat wonen?

En 6 van alles vind ik een beetje weinig, ik heb zelf 12 van alles en kom nog wel eens in de problemen als ik gasten heb.
Raar en truttig om je op die leeftijd (neem tenminste aan dat je nog vrij jong bent) met dat soort dingen bezig te houden. Neem aan dat de meeste mensen van die leeftijd zich met andere dingen bezig houden dan hun uitzet. Althans, dat hoop ik...



Maar goed, zo denk ik er over.
Ik heb het persoonlijk niet gedaan, maar als je nu al weet dat je een eigen huisje krijgt zou ik zeker de aanbiedingen vast lekker aflopen.
Alle reacties Link kopieren
Wat maakt dat nou uit zeg! Als je ergens tegen aan loopt in de aanbieding en je denkt dat het later van pas zal komen, én je hebt de ruimte om het tot die tijd ergens op te slaan, én je hebt het geld er voor, waar maak je je dan druk om?? Of anderen dat raar / truttig vinden?!?! Ikke nie snappen hoor....
Alle reacties Link kopieren
Ja, ik was wel een aantal spulletjes aan het verzamelen toen ik wist wanneer ik uit huis zou gaan (zoals handdoeken, servies e.d.).
Perfectionisme is niet perfect...
Alle reacties Link kopieren
heb ik wel gedaan, maar met elketrische apparaten enzo zou ik even wachten, ivm de garantie periode enzo.
Ik deed het wel toen ik wist dat ik op kamers zou gaan. Ik had geen zin om in een keer alles te betalen (sparen is niet mijn sterkste kant) dus het jaar voordat ik begon met studeren haalde ik wel een kleine dingetjes als ik er tegenaan liep. Toen was ik 17, dus zo raar vind ik het niet.

Later verhuisde ik naar een huis waar alles al aanwezig was, dus toenwas het weer een beetje zonde dat ik veel dingen dubbel had (maar ook wel handig)



Maar wat maakt het uit wat wij er van vinden?
Best handig om zo de kosten een beetje te spreiden. Zolang je niet te impulsief koopt, ruimte hebt en de spullen echt mooi blijft vinden, waarom niet? (Je moet het dan wel allemaal meeverhuizen, da's jammer)
Nee, nooit gedaan. Toen ik jong was dacht ik niet aan morgen.

Zal wel de generatiekloof zijn, denk ik.

De Tjolk generatie vond het tuttig, de Wicky generatie vind het logisch en praktisch.



Toen ik op mezelf ging wonen ging ik bij de kringloop langs en kocht daar m'n pannen, borden, bestek, bekers, theepot etc. voor een tientje. Handdoeken, theedoeken etc. waren van overleden ooms, tantes, opa's en oma's.

Inboedel was spullen die andere mensen niet meer wilden hebben.

En eerlijk gezegd heb ik veel van dat spul nog steeds.
Alle reacties Link kopieren
Ik ging op vrijdag verhuizen en heb toen op de donderdagavond koopavond borden enzo gekocht. Die zaterdagmiddag naar de ikea gereden en daar goedkope vergieten bakjes en bestek gekocht, binnen 2 dagen dus alles gekocht.
Alle reacties Link kopieren
Tjongejonge... Gewoon lekker kopen! Kijk als je nou 14 bent ofzo dan zou ik inderdaad zeggen van hou je lekker bezig met andere dingen. Je weet toch zeker dat je binnen niet al te lange tijd op jezelf gaat. En als je het nou echt leuk vind... Wel opletten dat je niet téveel koopt. Dan kan het inderdaad zijn dat je het zodra het zover is je spulletjes niet meer leuk vind. Of dat je baalt dat je later een veel goedkoper en leuker setje ziet.
Alle reacties Link kopieren
fleurtje schreef op 07 april 2008 @ 09:49:

Raar en truttig om je op die leeftijd (neem tenminste aan dat je nog vrij jong bent) met dat soort dingen bezig te houden.
Als je binnen een jaar de sleutel van je huis krijgt, dan ga je daar toch over nadenken? Er gaan zoveel mensen van 18 al op kamers wonen en die zijn op hun 17e dan ook al bezig met hun uitzet.
Yamuna schreef op 07 april 2008 @ 09:56:

heb ik wel gedaan, maar met elketrische apparaten enzo zou ik even wachten, ivm de garantie periode enzo.


Elektrische apparaten had ik al helemaal niet.

Koffie kun je opgieten. TV zat het studeren in de weg, dus die had ik niet (geen geld voor over ook). Wassen deed ik bij ouders thuis. Huisgenoot had een stofzuiger.

Stofzuigers zijn wel handig. Dus als je die in de aanbieding ziet, kopen!
Alle reacties Link kopieren
Heb ik ook gedaan maar dat zou ik nu niet meer doen.

Misschien zie je over een jaar als je het huis uitgaat wel weer een leukere aanbieding met een nog mooiere bestekset.Mijn nichtje kocht ook al alles in het voren toen ze dan uiteindelijk een huis kreeg was haar smaak zo verandert dat ze toch alles weer nieuw kocht.Noteer wel wat je koopt als je in gaat slaan bij aanbiedingen,mijn nichtje heeft dat niet gedaan en had een hoop dubbel(maar ja ze kocht al 5 jaar van tevoren in)
Alle reacties Link kopieren
fleurtje schreef op 07 april 2008 @ 09:49:

Raar en truttig om je op die leeftijd (neem tenminste aan dat je nog vrij jong bent) met dat soort dingen bezig te houden. Neem aan dat de meeste mensen van die leeftijd zich met andere dingen bezig houden dan hun uitzet. Althans, dat hoop ik...



Maar goed, zo denk ik er over.




Ik ben net 20 ja... (zowiezo heb ik geen zin om nog jaren hier te wonen) opzich niet erg jong om uit huis te gaan aangezien ik mensen ken die op hun 17e al uit huis gingen... Maargoed. Mag ik vragen waarmee de meeste mensen zich dan bezighouden van die leeftijd?



Ik vraag me gewoon af hoe mensen erover denken.. mijn oma begon nl een keer erover dat het vroeger bij hun normaal was om alvast wat spulletjes te kopen enzo..



Zelf ben ik ook niet echt een ster in het sparen;) maarja .
Alle reacties Link kopieren
In de tijd van je oma was dat waarschijnlijk ook erg normaal. Ik ben zelf uit huis gegaan om te studeren, toen heb ik echt heel weinig gekocht, want ik kwam in een studenten huis terecht waar bestek, bordjes, wasmachine en stofzuiger al aanwezig waren.

Nu woon ik samen en kopen we af en toe iets nieuws. Toen we gingen samenwonen, hadden we veel al, dus heb ik zeker geen nieuwe 'uitzet' gekocht.

Ik zou zeggen, doe waar je je lekker bij voelt, en als je iets in de aanbieding ziet (zoals een stofzuiger of zoiets) zou ik 'm wel aanschaffen. Verder koop ik nog steeds veel bij Ikea, zoals borden etc. Dan hoef ik me ook niet schuldig te voelen als ik iets laat vallen.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Alle reacties Link kopieren
Nog even.. Ik vind het dus niet truttig. Misschien juist wel slim!
AngeliqueX19 schreef op 07 april 2008 @ 10:01:

Mag ik vragen waarmee de meeste mensen zich dan bezighouden van die leeftijd?



De meeste geen idee, maar ik toen ik twintig was...

Seks, uitgaan, studeren. In die volgorde.
Alle reacties Link kopieren
wij hebben ook steeds dingen gekocht als het in de aanbieding was, zo gek is het niet. Zo hadden wel een goedkope klerenkast bijvoorbeeld. Wat anderen ervan denken maakt mij niets uit. Het is toch voor jezelf
Je moet soms vallen om weer leren op te staan
Alle reacties Link kopieren
Ja ik deed dat ook, en tegen de tijd dat ik een eigen huis had vond ik die spullen opeens oerleeijk en pasten ze helemaal niet bij het huis.



Of je treft een kerel waarmee je wil samenwonen en die vind alles afgrijselijk...
Alle reacties Link kopieren
absoluteEinstein schreef op 07 april 2008 @ 10:40:

[...]



De meeste geen idee, maar ik toen ik twintig was...

Seks, uitgaan, studeren. In die volgorde.
In die paar uurtjes dat je níet neukt, zuipt, leert of slaapt, kan je toch best een bestekset kopen??? Is geen dagenlange bezigheid hoor. Even de stad in en klaar.
revival schreef op 07 april 2008 @ 10:45:

[...]





In die paar uurtjes dat je níet neukt, zuipt, leert of slaapt, kan je toch best een bestekset kopen??? Is geen dagenlange bezigheid hoor. Even de stad in en klaar.




Ze vroeg waar ik aan dacht, niet wat ik deed. Ik dacht aan seks, kwam waarschijnlijk omdat ik het nog niet deed. :-)

Bestek kocht ik wel, maar daar dacht ik dan weer niet erg lang over na.



Edit:

Oeps, er staat bezighouden. Daar bedoel ik denken mee. Zoals, de gedachte aan wereldvrede kan me erg bezighouden. Maar dat kan ook doen betekenen natuurlijk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven