Wasverzachterbakje verstopt

13-04-2008 13:50 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het wasmachinevakje voor de wasverzachter zit al een tijdje verstopt en ik heb geen idee hoe ik dit weer kan verhelpen.

Het water dat er in blijft staan is wel helder dus volgens mij is er nog wel een kleine opening. Een tijd geleden dreef er in 1 x een stukje hard geworden wasverzachter in, smerig hoor. Het bakje zit er vast in en kan ik er dus niet uit halen.

Heeft iemand een tip hoe ik dit weer kan ontstoppen zonder m'n machine te slopen?



Groetjes,

Ann
Alle reacties Link kopieren
dit heb ik ook gehad, maar is vanzelf overgegaan....misschien overstappen op ander wasverzachter (wateriger)? dat heeft bij mij geholpen
Alle reacties Link kopieren
je kunt bij (bijna?) elke wasmachine het bakje eruit halen. Niet altijd even makkelijk maar moet wel kunnen.
Probeer het eens met een keer de wasmachine zonder was te laten draaien op de hoogste temperatuur.
Alle reacties Link kopieren
hey wat grappig, ik kom net saggo uit de badkamer omdat mijn wasverzachterbakje verstopt is, en ik gebruik vloeibare wasverzachter!! Ik krijg dat bakje er iig niet uit.

Misschien iid een keer wassen zonder was.
Alle reacties Link kopieren
TO, als je de oplossing hebt, laat je het dan even weten. Andersom zal ik jou ook op de hoogte houden van mijn vorderingen ;-)
Alle reacties Link kopieren
Tsja, het bakje krijg ik er echt niet uit. Ik gebruikte maar af en toe wasverzachter en nu dus helemaal niet meer.

Ik ga nu in ieder geval een keer de was aanzetten op de hoogste temp, zonder was erin dus!



Groetjes,

Ann
Alle reacties Link kopieren
Helpt het om kokend water in dat bakje te laten stromen..
Alle reacties Link kopieren
welk merk is het? misschien kun je op de site van het merk iets daarover terugvinden.

ik dacht ook altijd dat ik het bakje er niet uit kreeg, totdat mijn moeder er een keer mee goochelde en toen ging het wel.
Alle reacties Link kopieren
De bakjes kunnen altijd uit de wasmachine, dit staat in de bijgeleverde boekjes. Misschien is een keer alleen wassen met azijn of soda een idee. Deze lossen de vettige substantie op.

Suc6 N4B
Alle reacties Link kopieren
Even je machine laten draaien met een afwasmachine blokje erin op 90 graden



En een stukje van het blokje in het wasverzachterbakje doen.



Lost alle troep op.
Alle reacties Link kopieren
mmm zonder was erin wassen werkt niet, iig niet bij mij. Zou afwasmiddel ook werken? Ik heb nl geen vaatwasser, dus ook geen blokjes.
Alle reacties Link kopieren
Het is echt mogelijk om dat bakje eruit te krijgen, het is alleen niet makkelijk bij sommige machines. Ik moest het laatst bij mijn mams doen, ik had ook het idee dat ik dat ding eruit aan het forceren was en het leek niet mogelijk. Een hoop gekraak, maar het lukte. Nu weet ik welke draai ik met dat ding moet maken, en wat voor trek/duw/draai beweging erover zorgt dat het er toch uitkomt. Maar het is dus mogelijk, als je de fabrikant belt zullen ze waarschijnlijk hetzelfde zeggen. Het is niet ongebruikelijk dat die dingen verstopt raken, zeep koekt nou eenmaal aan. Daarom moet het verwijderbaar zijn om het bakje maar ook waar het bakje inzit te reinigen. Dus met veel geduld even goed voor de wasmachine gaan zitten en rommelen maar, het kan even duren.....
Alle reacties Link kopieren
Bij mij helpt het om het bakje op het laatst een beetje schuin omhoog te kantelen (een paar centimetertjes maar) en tegelijkertijd te trekken.

Ik denk dat er een beetje water in het wasverzachterbakje moet blijven staan. Er zit een klein overstortpijpje in van ongeveer een paar centimeter hoog. Dit zorgt er ook voor dat je er al wasverzachter in kunt doen terwijl dat pas op het laatst nodig is. De laatste spoelgang overstroomt dit bakje dus via dit pijpje.



Het kan echt vreselijk goor en slijmerig/vettig zijn aan de onderkant, maar met heet water onder de kraan en een afwasborstel is dat zo letterlijk en figuurlijk opgelost.
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad, mij was dit ook overkomen en ik maar denken dat dat bakje er niet uit kon. Na, een beetje karate hielp wel maar hij is eruit gekomen! En hij gaat nu ook veel soepeler. Gewoon geweld gebruiken dus: zinnig geweld heet zoiets geloof ik!
Alle reacties Link kopieren
vraag me af of 90 graden echt helpt voor het wasverzachterbakje.

volgens mij. gaat t koude water via de zeepbakjes naar de trommel, en wordt daar pas verwarmd.
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Naar aanleiding van dit topic heb ik ook net de wasmachine op 90 graden gezet met een vaatwasblokje erin.

Als ik aan het water voel, dat door het wasbakje spoelt is het ijskoud, ook het water dat door de slang weggepomt wordt is koud, terwijl de machine op 90 graden staat.

Waar zou dat aan kunnen liggen? iemand die een idee heeft?
Alle reacties Link kopieren
Ok! met een sateprikkers kom je een heel eind. Dat werkte bij mij iig, nog even de vraag of ik het nou echt goed ontstopt heb. Mijn bakje ging er niet uit omdat het laatje niet helemaal opengaat. (beetje krappe badkamer, staat zowat tegen de wasbak aan ;-) )
Alle reacties Link kopieren
Dat vloeibare afwasmiddel werkte bij mij trouwens niet.
Alle reacties Link kopieren
Ho stop!

Wassen op 90 graden heeft geen enkele zin. Dat hete water komt niet in de zeepbak.

Jullie moeten even zeggen welk Merk en type je hebt.

Bij Miele zit er in het midden een rood knopje wat je in moet drukken, dan komt de zeepbak eruit als je eraan trekt.

Bij andere merken is het een kwestie van naar buiten trekken.

Als je het bakje in je handen hebt, kan je hem met een afwaskwast afwassen.

Vergeet de ruimte in de wasmachine (waar de bak uit kwam) ook niet af te wassen, al het zeep moet eruit. Doe dat met een afwaskwast.

Dan kan hij er weer helemaal tegen.
Alle reacties Link kopieren
Antonio hoezo komt het hete water niet in het zeepbakje?
Alle reacties Link kopieren
het water word pas IN de wasmachine verwarmd virginia. Het water van de wasmachine komt ook gewoon uit de koude kraan. ( meestal zit er niet eens een warme kraan in de buurt van de wasmachine aansluiting) het verwarmingselement van de machine warmt het water dus pas later op.

En idd soms moet je wel eens een knopje indrukken om het bakje eruit te krijgen was bij mijn oude Bosch ook zo.

Anders zelf even eerst warm water door het bakje laten lopen wil ook nog wel eens helpen



succes !
Alle reacties Link kopieren
bij de mijne is het een kwestie van het bakje zover mogelijk naar buiten trekken en dan naar beneden duwen. dan krijg je hem eruit. idd even kijken hoe de jouwe meot.
Alle reacties Link kopieren
Wasmiddelbakjes kunnen er echt altijd uit. Bij de mijne, Siemens, moet ik een knopje induwen en tegelijkertijd het bakje schuin omhoog duwen zodat hij los schiet. Klerekarwei, maar toevallig heb ik het van de week weer gedaan omdat het bakje vies was. Als het bakje eruit is , kan ik bij de Siemens ook dat bakje weer verder uit elkaar halen, zo kon ik ook goed bij het gootje...bleeeh grijze dreb zat er in. Met een wattenstaafje even schoonmaken, afspoelen drogen en weer terug. het kan echt, bij elke machine.
Alle reacties Link kopieren
Je kunt dat hele bakje ook in de afwasser zetten en met je vaat mee laten draaien, shceelt een hoop geklieder op 't aanrecht. In de Allerhande van deze maand stonden hierover goede tips in de huishoudspecial (OMG, nooit gedacht dat ik me hiermee bezig zou houden...).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven