Toch maar kunstgras?

21-06-2013 14:05 40 berichten
Ik baal van mijn gazon wat je niet eens meer een gazon kunt noemen. Vorig jaar tuin aan laten leggen van mijn nieuwbouwwoning. Ik ben beslist geen tuinmens. Ik wilde eigenlijk kunstgras nemen en heb me over laten halen om dat toch niet te doen omdat mijn familie vond dat het geen porem is. Het gras ziet er niet uit, geel en vol klavers. Ik overweeg om toch alsnog de hele mik er uit te laten graven en alsnog kunstgras te nemen. Wie van jullie heeft er kunstgras, en bevalt het?
Alle reacties Link kopieren
Ik lees mee!
Alle reacties Link kopieren
Mijn buren! En ik ben nog steeds jaloers op hun altijd groene gazonnetje!
Als je kleine kinderen hebt zou ik het niet doen, als ze vallen krijg je van die gemene schaafwonden die branden.

Er zijn zoveel middelen te koop om je gras weer mooi te krijgen, laat je eens adviseren bij een tuincentrum.
Alle reacties Link kopieren
We hebben het weleens gezien toen we huizen aan het bekijken waren. Geen gezicht! Net een kunstgras hockeyveldje. Dan zou ik eerder alles laten betegelen en gewoon leuke potten met planten neerzetten..
Alle reacties Link kopieren
Kunstgras? van plastic??? jugh. Dan liever tegels met leuke potten voor de gezellig en de groene.
Alle reacties Link kopieren
Voor mooi gras moet je wel wat doen. Mesten, verticuteren etc. Als je daar echt geen zin in hebt is een tuinman dan niet iets? Veel van die jongens doen dat als bijbaantje
Alle reacties Link kopieren
Lelijk.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben het sinds kort. Omdat we maar een heel klein tuintje hebben en het de donkerste hoek van de tuin betreft. Je hebt ook speelgras, speciaal voor kinderen. Ik ben er blij mee. Het ligt lekker zacht en staat een stuk gezelliger dan tegels.
Alle reacties Link kopieren
Kunstgras heb je in verschillende kwaliteiten, de mooiste zijn niet van echt te onderscheiden. Uiteraard hangt daar ook een ander prijskaartje aan.



Maar ik zou er wel voor gaan!

Succes met je keuze.
Fijn voor de vogeltjes als ze erin gaan pikken en wat plastic binnen krijgen
Alle reacties Link kopieren
Ik heb kunstgras, van goede kwaliteit....kost ook wat! En ik heb een klein kindje die er heerlijk op kan spelen, niets schaafwonden bij vallen of heet geworden gras door de zon.

Het ligt er gewoon aan welke kwaliteit je koop. Ik heb hele mooie, niet van echt te onderscheiden en er geen werk aan......heerlijk!!
quote:Fame schreef op 21 juni 2013 @ 15:06:

Lelijk.+1
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een collega die het heeft en die is heel tevreden. Ook wel het duurste van het duurste, en bijna niet te onderscheiden van echt.
Alle reacties Link kopieren
Mijn overburen hebben kunstgras.

Die stofzuigen dat....
Waar je niets aan kan veranderen blijft niet perse hetzelfde.
Alle reacties Link kopieren
quote:cowandchicken schreef op 21 juni 2013 @ 20:34:

Mijn overburen hebben kunstgras.

Die stofzuigen dat....









Ik vind 't vreselijk. je ziet altijd dat 't nep is.
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
Te lelijk. Snap niet dat mensen dat willen.
Alle reacties Link kopieren
quote:positivodo schreef op 21 juni 2013 @ 22:09:

Te lelijk. Snap niet dat mensen dat willen.Mijn ouders legden vroeger de oude Perzische tapijtjes van mijn opa en oma buiten om op te spelen, kunstgras is makkelijker. En ík vind het mooier dan tapijtjes.
Wij hebben sinds een jaar of 5 een stuk kunstgras van 4 bij 4 liggen en ik vind het perfect!!! Ben er heel blij mee. De kinderen van 4 en 6 spelen er heerlijk op, en hebben er echt nog nooit schaafplekken ofzo van gehad. Op 1 stuk hangt er een schommel en rekstok boven. Daar worden heel wat capriolen op uitgehaald. Het is heerlijk zacht er ziet er heel natuurlijk uit. Tot zover kunstgras natuurlijk kan lijken...

Als er wat rommel op ligt, blaadjes e.d., dan ga ik er met de stofzuiger overheen, en het ziet er weer netjes uit, haha!

Het was wel prijzig, het was de duurste, maar zou het zo weer doen.



En heb er trouwens nog noooit een vogeltje in zien pikken.

Die merken echt wel verschil tussen echt en nep gras hoor...
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben sinds kort kunstgras.

Wel een soort wat niet op een stuk plastic lijkt, maar net echt.

Er hangt wel een flink prijskaartje aan 12 m² koste maar liefst 500 euro.

Maar goed dat heb je iig wel iets fatsoenlijks in je tuin liggen.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben het ook gedaan in onze tuin, ideaal! Zou het zo weer doen. Wel een dure genomen die niet van echt te onderscheiden is en ook veilig is voor kids enzo. Het wordt wel warm in de zon... Mijn kat vind het heeeerlijk die ligt er altijd op. Er is van dat zand doorheen gestrooid, alleen af en toe even met een harde bezem op borstelen, that's it! Gewoon doen!
Ik laat volgende maand kunstgras leggen. Het echte gras doet het voor geen meter bij ons, hele vochtige kleigrond eronder en dat werkt niet. Ook hebben we een kleine van 16 maanden en daar lijkt het ons ideaal voor. Die vogeltjes, die gaan maar bij de buren langs de vijver zitten of in de uiterwaarden een paar meter verderop. Ik heb een tuin voor mezelf, niet voor de vogeltjes.

Wij hebben een aantal stalen besteld via websites en 1 bedrijf waar we langs konden. Daar hebben we het uiteindelijk besteld, het is van namgrass. We hebben voor de duurste gekozen, heel dik, mooi van kleur, lekker zacht. Er hoeft geen zand bovenop en het word ook niet heel heet in de zon. Er zit sowieso 10 jaar garantie op en wij hebben 16 vierkante meter voor 600 euro (inclusief bezorgen, leggen doen we zelf). Eronder hebben we rubberen tegels, zodat dochter niet zo hard valt. Ik ben heel benieuwd als het ligt, maar onze buren hebben het ook en daar ziet het er heel mooi uit.
Gras is wel mooier dan kunstgras maar het is ook veel werk.



Als je tuin in de schaduw ligt heb je schaduwgras nodig. In de winter krijg je er mos in, dat moet je in de lente er uit harken. Dan bijzaaien en bemesten en kalk er op. Als je grasmat goed dicht is heb je ook minder last van onkruid. Spelen je kinderen er veel op kies dan speelgras dat is steviger.



We hebben een koude maar wel droge lente gehad, ik heb toen een aantal keren gesproeid , hoe raar dat ook klinkt. Nu is het bijgezaaide gras weer helemaal aangegroeid en is mijn grasmat heel mooi.



Maar tegels of kunstgras is minder werk.



Persoonlijk hou ik wel van de geur van gemaaid gras. En als het echt warm weer is , dan is zo'n betegelde tuin snikheet. Dan liever een stukje gras.
Alle reacties Link kopieren
quote:Gatti schreef op 21 juni 2013 @ 20:42:

[...]











Ik vind 't vreselijk. je ziet altijd dat 't nep is.

Laatst op bezoek bij kennissen. Lang niet geweest. Mooie tuin enzo. Prachtig.

Vijf uur later: is dat kunstgras?!?

En echt, ik stond er met m'n neus bovenop.
Alle reacties Link kopieren
quote:Diztel schreef op 21 juni 2013 @ 15:47:

Fijn voor de vogeltjes als ze erin gaan pikken en wat plastic binnen krijgen Een vogel weet echt wel wat hij wel of niet kan eten.
Dit is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven