Wie heeft er velours gordijnen van de Hema?

25-06-2013 11:58 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Want ik zoek ervaringsdeskundigen; Onze slaapkamer heeft dringend nieuwe gordijnen nodig en nu is mij oog gevallen op de zandkleurige fluwelen gordijnen van de Hema, omdat ik hoop dat deze goed isoleren maar ook geen licht doorlaten. Maar ik kon de stalen bij onze Hema niet goed tegen het licht houden. Ik kan ze natuurlijk laten voeren, maar dan wordt het een erg dure grap.



Dus mijn vraag: wie heeft deze gordijnen en laten ze veel licht door?

Mijn dank is groot
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
Alle reacties Link kopieren
Inmiddels hangen ze hier een jaar of 5 op de kinderkamer. Het is niet pikdonker maar mijn inziens donker genoeg om te slapen.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben donkergrijze velours. Het is echt goed donker in de slaapkamer, ook als de zon er op staat. Die zandkleurige van de hema ken ik niet.
Je moet ze wel laten voeren wil het goed donker worden. En verlour houdt de warmere goed vast maar als de zon er veel op staat kan het dus ook heel lekker warm worden in je slaapkamer.
Alle reacties Link kopieren
Het is in de zomer al bloedjeheet in deze slaapkamer, maar dat lossen we op met airco. Het gaat me meer om de isolatie in de winter want dan is het echt ijskoud.

@Joske, welke kleur heb jij?
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben de donkerrode in de serre hangen. Een oud monumentaal pand waar de serre-deuren ook best tochtig van zijn. Door de gordijnen dicht te doen is het s winters behaaglijk en goed geïsoleerd. Ook donker. Dus ja, ik ben wel tevreden.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben de roomwitte. Die zou ik niet op de slaapkamer hangen, laten teveel licht door.
Alle reacties Link kopieren
mijn zoon heeft de donkerblauwe op zijn slaapkamer maar de zon kom s'ochtends in zijn kamer op en die komt er wel degelijk doorheen. Het kan dus wel maar dan moet je ze laten voeren. Dat ga ik dus maar doen.....
Alle reacties Link kopieren
Donkerrood is ook wel mooi. Ok, wit dus niet zonder voering. Dus dat wordt of een donkerder gordijn of toch voeren. Moeilijk
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
Alle reacties Link kopieren
Ik heb donkerpaarse met zwarte voering. Heel donker in de slaapkamer hoor!
Alle reacties Link kopieren
Ja donkerrood is mooi. Net een theater gordijn.
Alle reacties Link kopieren
Enige nadeel van donker is dat het misschien zo op je afkomt. De kamer is niet al te groot, vrij laag plafond en het gordijn is ruim 5 meter breed (raam loopt rond)........ Het is de meest onlogische slaapkamer die je kunt verzinnen
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
Alle reacties Link kopieren
synthetisch velours kan je zelf in de wasmachine op 30 graden wassen, een must als je een gaskachel hebt.



Uiteraard is er niks zo mooi als echt katoen, alleen kan je het niet zelf wassen.
it's a big club and you ain't in it
Wij hadden de grijze op de babykamer en dat vond ik donker genoeg.
Hier ook de velours Hema gordijnen, donker genoeg om te slapen.
Oh, eens in de zoveel tijd is het "gratis"laten maken bij de Hema.

Ik wil graag grijs/zwart overgordijn binnenkort van de Hema.
Alle reacties Link kopieren
haha, ik heb eens een keer tijdens een kameropknapbeurt de zware katoenvelours gordijnen afgehaald en opgevouwen op een stoel gelegd en daarna zijn de kreukel- en pletvlekken er nooit meer uitgegaan. Ik had de keus tussen chemisch reinigen (van de schone gordijnen dus) of weggooien en heb voor het laatste gekozen.
it's a big club and you ain't in it
Hier op de slaapkamer donker paars maar wel gevoerd en echt pikdonker en houd de kou goed buiten .
Alle reacties Link kopieren
Weet iemand of deze ook geluidsdempend zijn?
Alle reacties Link kopieren
jazeker!
it's a big club and you ain't in it
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de muisgrijze veloursgordijnen van de HEMA. Ik heb er luxaflex achter... Hoe donkerder de stof, hoe donkerdar de kamer.. Ik zou of bruine nemen of wachten tot er een aanbieding is..
Ik vind ze vreselijk. Enorm stoffig en verkleuren heel erg door de zon.
Alle reacties Link kopieren
Vraag anders even bij de hema of je ze bijv even mee kan keijgen. Wanneer je bijv maandagmidddag vier uir dit vraagt en ze dinsdagochtend terugbrengt is dit tegen betaling van borg vaak geen probleem.
Alle reacties Link kopieren
Er is nu de 20% korting actie, ik zou even moeten kijken wat het prijsvoordeel verschil is met gratis maken. Ik heb inderdaad gevraagd of ik zaterdagmiddag een staal mee mag en maandag weer terug. Tegen borg mocht dit.

Grijs is misschien ook wel mooi, of bruin. We gaan verder alles wit schilderen en ik wil een houten vloer boven. Als ik aan de binnenkant van mijn ogen kijk, zou het best nog een leuke kamer kunnen worden
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
Alle reacties Link kopieren
Oh, deze worden al gratis gemaakt zie ik
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven