Hoe ver ga je?! Graag advies/reacties!

08-05-2008 18:22 44 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,



Ik heb iets waar ik zelf niet zo goed uit kan komen, dus ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden.



Onlangs heb ik mijn woning verkocht. Deze wordt eind volgende maand opgeleverd. De koper is na het tekenen van het voorlopige koopcontract in de avonduren bij mij thuis geweest en heeft toen alles op mogen meten en met ouders en zus een ronde door het huis mogen maken.

Sinds die tijd heeft hij meerdere keren contact gezocht met diverse vragen: of ik een bepaalde ruimte ivm vloerbekleding en een raam op wilde meten.

De laatste vraag van de koper is: "Ik wil graag een andere keuken. De keukenhandelaar kan alleen op die data meten (hij gaf 3 data) en hij begreep wel dat ik niet de hele dag thuis kon blijven, maar hij wilde wel de sleutel bij bijvoorbeeld een familielid ophalen."

Nu woon ik nog steeds in deze woning en al mijn privé-eigendommen zijn aanwezig, dus ik zit daar niet op te wachten.



Omdat ik niet snel genoeg antwoordde op zijn mail heeft hij me daarna thuis gebeld of ik snel ("die dag nog!") wilde antwoorden.

Ik heb 1 datum aangegeven want dan ben ik zelf een halve dag thuis, maar dat was nu al vol. (Hij zei: "Omdat jij maandag niet gelijk reageerde zijn de datums helaas al vol.")

Vervolgens heeft die man een rijtje met nieuwe data aangeleverd en of ik snel wilde reageren! Want anders kon hij niet koken enz. in de woning omdat de levertijd van een keuken 12 weken is.



Ik wil eigenlijk helemaal niet telefonisch en per mail 'lastig' gevallen worden door de koper van mijn woning. De makelaar heeft de sleutel allang ingeleverd bij mij en kan dus ook niet aanwezig zijn. Daarnaast kan dat keukenbedrijf geen tijdstip doorgeven waarop ze komen meten, dus IK zou dan iemand de HELE dag paraat moeten hebben om mee te gaan naar mijn woning.



Zijn er (ongeschreven) regels in deze situatie? Wat zouden jullie doen? Ik weet het namelijk ècht niet meer!



Liefs Tadaa
Wat zegt je makelaar hier van? Misschien kan hij er iets zinnigs over zeggen? Ik vind het niet normaal hoor, als iemand dit zomaar verwacht van je.

Wij hebben ons huis ook gekocht en zijn 1 keer terug geweest om het nog eens te bekijken. Het zou niet in me opkomen om zoiets te vragen!
Alle reacties Link kopieren
Wat een onzin!

Zeg maar dat dat kan als hij de sleutel krijgt!
Alle reacties Link kopieren
Er zit toch een keuken in je huis neem ik aan? Dan kan hij toch koken tot de nieuwe keuker er is??!



Idd onzin! Gewoon wachten tot de overdracht en pas dan kan hij zulk soort dingen regelen. Afhouden die pusher!
Alle reacties Link kopieren
Je hoeft de koper pas in het huis te laten als het is opgeleverd.

Dus je kunt al zijn verzoekjes om te komen meten weigeren.



Sterker nog. Zou je hem toch in de woning laten en hij zou bijvoorbeeld noem waar wat de keuken er al vast uitslopen. (even extreem voorbeeld) Dan kan hij dat bij oplevering op jullie verhalen omdat de woning niet zo wordt opgeleverd als afgesproken.



Vind dat jij al genoeg voor hem hebt gedaan dan had hij alles maar in 1x moeten komen meten.
Alle reacties Link kopieren
tadaa schreef op 08 mei 2008 @ 18:22:

Hoi,



Ik heb iets waar ik zelf niet zo goed uit kan komen, dus ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden.



Onlangs heb ik mijn woning verkocht. Deze wordt eind volgende maand opgeleverd. De koper is na het tekenen van het voorlopige koopcontract in de avonduren bij mij thuis geweest en heeft toen alles op mogen meten en met ouders en zus een ronde door het huis mogen maken.

Sinds die tijd heeft hij meerdere keren contact gezocht met diverse vragen: of ik een bepaalde ruimte ivm vloerbekleding en een raam op wilde meten.

De laatste vraag van de koper is: "Ik wil graag een andere keuken. De keukenhandelaar kan alleen op die data meten (hij gaf 3 data) en hij begreep wel dat ik niet de hele dag thuis kon blijven, maar hij wilde wel de sleutel bij bijvoorbeeld een familielid ophalen."

Nu woon ik nog steeds in deze woning en al mijn privé-eigendommen zijn aanwezig, dus ik zit daar niet op te wachten.



Omdat ik niet snel genoeg antwoordde op zijn mail heeft hij me daarna thuis gebeld of ik snel ("die dag nog!") wilde antwoorden.

Ik heb 1 datum aangegeven want dan ben ik zelf een halve dag thuis, maar dat was nu al vol. (Hij zei: "Omdat jij maandag niet gelijk reageerde zijn de datums helaas al vol.")

Vervolgens heeft die man een rijtje met nieuwe data aangeleverd en of ik snel wilde reageren! Want anders kon hij niet koken enz. in de woning omdat de levertijd van een keuken 12 weken is.



Ik wil eigenlijk helemaal niet telefonisch en per mail 'lastig' gevallen worden door de koper van mijn woning. De makelaar heeft de sleutel allang ingeleverd bij mij en kan dus ook niet aanwezig zijn. Daarnaast kan dat keukenbedrijf geen tijdstip doorgeven waarop ze komen meten, dus IK zou dan iemand de HELE dag paraat moeten hebben om mee te gaan naar mijn woning.



Zijn er (ongeschreven) regels in deze situatie? Wat zouden jullie doen? Ik weet het namelijk ècht niet meer!



Liefs Tadaa




Kan er in de oude keuken niet gekookt worden dan? :-O

Als hij zoiets wil dan heeft hij zich maar aan jouw agenda aan te passen, niet andersom. En anders wacht ie maar!
Alle reacties Link kopieren
Ik zou de makelaar even op de hoogte stellen van het feit dat de koper je een beetje loopt te pushen en te stalken. Per datum overdracht krijgt hij een sleutel en dan is hij pas aan de beurt!
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Alle reacties Link kopieren
Keertje laten meten vind ik prima. Heb ik bij mijn huidige huis ook gedaan. Bij een koper zou ik daar ook niet moeilijk over doen, maar het is van de zotte als je een dag moet thuisblijven o.i.d. voor de koper. Dat doet hij dan maar na de oplevering.



Eventueel kan je even contact met je makelaar opnemen wat ze er van vinden, maar ik denk dat ze hetzelfde zeggen als wij.
Alle reacties Link kopieren
Het is jou huis dus jij bepaalt wie je binnen laat. Als jij besluit de koper voor de overdracht voor dit soort dingen binnen te laten, verleen je hem een gunst. Hij zou je dankbaar moeten zijn dat je tot nu toe hem hebt binnen gelaten en zelfs voor hem hebt staan meten.



Ik zou de deur nu sluiten, na dit gedrag. Na de overdracht gaat hij zijn gang maar.
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Alle reacties Link kopieren
een brutaal mens heeft de halve wereld zeggen ze altijd, maar deze meneer kon voor mij de boom in! Hij kan wachten tot het huis daadwerkelijk van hem is, maar dat jij jouw agenda moet aanpassen vind ik van de zotte!
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een oudere keuken zonder inbouwapparatuur in mijn woning en het fornuis gaat mee naar mijn nieuwe woning. Er is dus wel een aansluiting maar geen fornuis.



Bedankt voor alle reacties tot nu toe. Het geeft me het gevoel dat mijn eerste reactie hierop niet vreemd is.
dan gaat hij lekker naar de kringloop om een ander fornhuis te scoren. Of hij zet de bbq aan. Jammer voor hem hoor maar dit gaat echt te ver!
Alle reacties Link kopieren
Tsja, hij heeft het huis gekocht, wetende dat er geen gasfornuis in zit. Dat is zijn probleem. Dan regelt hij maar een tijdelijk fornuis, voor een tientje te koop op marktplaats.
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Alle reacties Link kopieren
Je bent al zeer coulant geweest. Dat er geen fornuis is is niet jouw probleem. Makelaar inlichten en duidelijk aangeven wat je grenzen zijn. Zeker niet alleen in je huis laten. Vindt het trouwens behoorlijk onbehoorlijk gedrag.
Alle reacties Link kopieren
kom op zeg, jij bent niet verantwoordelijk voor zijn eten hoor, anders gaat ie maar wat halen!
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren
Ik ga helemaal mee met de vorige reacties. Jij bent nog altijd de eigenaar van jouw huis. Inderdaad, hij regelt maar een tijdelijk fornuis o.i.d., zo'n kookplaatje dat je op een tafeltje kan zetten o.i.d. Hij heeft toch ook het koopcontract al getekend las ik? Nou dan. Meneer moet maar even geduld hebben hoor.
Alle reacties Link kopieren
Pff, meneer loopt wel flink te pushen zeg! Inderdaad, zoals iedereen eigenlijk zegt: hij wacht maar even, dat is niet meer dan normaal. Natúúrlijk is het voor hem fijner als de keukenboer meteen nadat hij de sleutel heeft een keuken kan komen plaatsen en hij zich niet eerst maanden moet zien te behelpen, maar zo werkt het nu eenmaal niet. Pas op het moment dat de overdracht is geweest bepaalt hij wie er binnenkomt en wanneer, nu nog niet.
Alle reacties Link kopieren
Weer bedankt voor alle reacties! Het is echt fijn om te lezen wat jullie ervan vinden. Mijn eerste reactie was namelijk precies hetzelfde, maar door die mail ging ik wel twijfelen.



Ik ben natuurlijk hartstikke blij dat mijn huis (eindelijk) verkocht is, maar ik neem momenteel liever de huistelefoon niet op en daar baal ik gewoon van. Ik had namelijk aangegeven dat ik aanstaande maandagavond wel kon en hij bleef de hele avond bellen omdat ik niet opnam. Toen ik hem eindelijk sprak, zei hij op verwijtende toon: "Ja, je zou die avond thuis zijn!" Maar ik had maandagochtend nog steeds niks gehoord en ik ben niet van plan om de hele dag te gaan zitten wachten op een mail van de koper van mijn woning. Als hij nog één keer belt, sein ik de makelaar in. Ik heb net een mail teruggestuurd naar hem dat ik de gegeven data niet kan.

Ik vind het echt vervelend, want dit verpest echt mijn humeur momenteel. :(
Alle reacties Link kopieren
Ik zou deze exstudentenhuisbewoner even fijntjes wijzen op het feit dat jij hem niks verplicht bent. En dit inderdaad melden bij de makelaar, is ie nou helemaal zot?
Mijn mening, mijn keuze.
Alle reacties Link kopieren
Als het je zo hoog zit zou ik er gewoon nog een mail achteraan sturen.



"Beste koper,



Na nog eens over je verzoek nagedacht te hebben, ben ik tot de conclusie gekomen dat ik de huidige manier waarop je met me communiceert verre van prettig vind. Tot aan *datum oplevering* zou ik graag nog rustig in mijn huis willen wonen zonder keer op keer aan - op nogal agressieve wijze geuite - verzoeken van jou te moeten voldoen. Uiteraard ben ik bereid om je tot in het redelijke enigszins tegemoet te komen, maar ik vind je huidige manier van doen verre van redelijk. Ik wil je dan ook verzoeken om danwel te wachten tot de overdracht, danwel je verzoeken wat vriendelijker in te kleden en je te schikken naar de momenten waarop het mij uitkomt.



Met vriendelijke groet,



Tadaa"



Duidelijkheid helpt, in dit soort gevallen. En na de koop heb je toch niks meer met hem te maken, dus omwille van de lieve vrede hoef je het niet te laten.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
Tadaa, ik zou hem niet mailen dat je die data niet kunt, ik zou hem een keurige mail sturen dat je het bijzonder vervelend vindt om op deze manier lastig te worden gevallen en onder druk te worden gezet, en dat je hebt besloten daar je medewerking niet meer aan te geven. Dat het nu nog steeds jouw huis is en dat je hem niks verplicht bent. Na de overdracht kan hij zijn gang gaan.
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Alle reacties Link kopieren
Prachtig briefje Fash. Kan zo weg.
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Alle reacties Link kopieren
Mijn hemel, waarom gelijk zo'n heftige brief. Wat is er mis met gewoon zeggen / schrijven dat je niet de mogelijkheid hebt hem te helpen en dat hij helaas pas zijn gang kan gaan als de overdracht is geweest.
Alle reacties Link kopieren
Heftig? Valt wel mee toch? Ik vind hem eerder gewoon duidelijk. Wat ik in mijn hoofd had was heftiger.. X-D Fash geeft hem tenminste nog een kans zijn toon te matigen, bij mij zou de deur al dicht zijn.....
oh that purrrrrrrrrfect feeling
het is niet heftig. Hoogstens wat formeel opgesteld. Maar dat kan toch geen kwaad? Je zal hem hoe dan ook duidelijk moeten maken dat je uberhaupt geen zin hebt om mee te werken aan het opmeten van je keuken door een derde. Of je dat nou schriftelijk, per mail, telefonisch of via je makelaar doet maakt niks uit maar het kan toch niet zo zijn dat jij je onprettig voelt in je eigen huis omdat hij wel/niet langs kan komen of wel/niet kan bellen. Als je het zelf niet goed kan zeggen laat het dan je makelaar maar oplossen. Zij kunnen ook contact met hem opnemen hoor!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven