opbergtips voor schoenen

10-05-2008 18:01 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi hoi,

Misschien ben ik Imelda Marcos in het klein: ik stik van de schoenen. Alleen ben ik dan niet zo groot behuisd.



En nu wordt ik 'gek' van hoe berg ik shoenen, handig en overzichtelijk op.

Ik heb al verschillende pogingen ondernomen:

- schoenen in eigen doos bewaren, en toch door ruimte gebrek alle dozen weggemietert

- schoenen kast, het voordeel was dat je de meeste schoenen toch kon zien en zo uit de kast kon pikken, maar dit werd een te groot rommeltje, en ook niet al mijn schoenen paste erin, en je hebt dan weer een kast extra in de kamer staan.

- nu heb ik alle schoenen, "geordend op stijl/type" in kratten, maar dat vind ik ook geen optie, omdat ik ze dan niet zo goed zie allemaal... voordeel is wel dat ze in eenkast zijn weggewerkt...





En schoenen wegdoen?

NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE...



Wie heeft er een briljante tip???
Alle reacties Link kopieren
Ik heb van die schoenenrekjes van Blokker. Erg overzichtelijk!
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren
Hahahahaha, geweldig!

Ik bedenk me ineens dat ik voor een vrouw toch wel verdacht weinig schoenen heb...

1 paar zwarte laarzen, 3 paar slippers, 2 paar gympen, een paar nette zware schoenen met een hak voor onder een rokje.

Maar goed, dat is geen antwoord op je vraag...



Sowieso zou je zomer en winterschoenen kunnen scheiden. Dus typische zomer- en typische winterschoenen buiten het seizoen naar zonder of in zulkeplatte rolboxen onder het bed.



Maar als ik je zo hoor is de helft nog veel...
Alle reacties Link kopieren
Hoe hoog is je schoenenkast? Ik heb van een Imelda gezien een kast van 1 m breed en 2 m hoog en daar konden toch heel veel schoenen in. Op een rommelkamertje.
Alle reacties Link kopieren
Vinyl schreef op 10 mei 2008 @ 18:07:

Hahahahaha, geweldig!

Ik bedenk me ineens dat ik voor een vrouw toch wel verdacht weinig schoenen heb...

1 paar zwarte laarzen, 3 paar slippers, 2 paar gympen, een paar nette zware schoenen met een hak voor onder een rokje.

Maar goed, dat is geen antwoord op je vraag...



Sowieso zou je zomer en winterschoenen kunnen scheiden. Dus typische zomer- en typische winterschoenen buiten het seizoen naar zonder of in zulkeplatte rolboxen onder het bed.



Maar als ik je zo hoor is de helft nog veel...






:-] Tja het is maar waar je mee zit ;-)...



Nou de kast leeft niet meer, die is nu een achterplaat geworden bij mun bed..



Humm die rol dozen, misschien is dat iets....



Die schoenenrekken: geen idee waar ik die aan zou moeten/kunnen hangen.... Heb ze wel al es als optie in het hoofd gehad, hmmmmmmm of heb ik toch nog een kast waar die in zou kunnen...
Alle reacties Link kopieren
Jee, ik zie nu pas mijn spelfouten, Zolder bedoelde ik natuurlijk!

Maar die rolboxen lijken me ideaal. Per soort schoen een andere kleur box onder je bed?
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren
ja, wilde ook al bij de ikea gaan kijken...

wie weet, wie weet...



maar goed, dan zitten ze eigenlijk nog steeds niet zichtbaar in een doos.... Of ik moet aan dat idee wennen...



Jaja.. het is wat
Alle reacties Link kopieren
Nadja700 schreef op 10 mei 2008 @ 21:07:

ja, wilde ook al bij de ikea gaan kijken...

wie weet, wie weet...



maar goed, dan zitten ze eigenlijk nog steeds niet zichtbaar in een doos.... Of ik moet aan dat idee wennen...



Jaja.. het is wat
Plak foto's op de doos van het paar dat erin zit. Heb je gelijk overzicht!
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren
lindy schreef op 10 mei 2008 @ 22:06:

Ja, je kunt er foto's op plakken, en er zit een etiketje bij waar je een en ander op kunt schrijven. Ik heb trouwens een database.



[afbeelding]




Hahaha, een databbase??

Wat kan ik me daar bij voorstellen?

Hoe heb je dat opgezet?
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren
ik heb in de gang twee schoenenkasten (van wit metaal, 1.10 m hoog, niet van die afzichtielijke dingen die je meestal ziet). Maar daar past denk ik maar hooogstens 20% in (een paar of 20, en mijn vriend zijn 3 paar schoenen moeten er ook bij).



Laarzen en andere schoenen heb ik in dozen bovenop en in mijn kledingkast, ik heb gewoon de dozen waarin ze kwamen behangen met hetzelfde behang als mijn kledingkamer (hokje van 2 bij 2,5 met enorme kledingkast) met een omschrijving erop. En ik heb tegen de wand bij de deur in de kledingkamer een Lack plank van ikea opgehangen waar de dozen zich opstapelen. Zo kan ik best veel kwijt.



Maar op zolder heb ik ook nog een hele verzameling waar ik nog niet aan toe gekomen ben en die ik dus al twee jaar niet gedragen heb. Het is dus tijd om alles eens uit te zoeken en op marktplaats te gooien. Ik heb namelijk heel veel nooit gedragen schoenen omdat ze toch niet lekker zitten enzo en die moeten natuurlijk gewoon eens weg.
Alle reacties Link kopieren
lindy schreef op 11 mei 2008 @ 10:16:

Gewoon, een documentje met daarin alle schoenen. Anders vergeet ik wat ik heb of als ik iets specifieks zoek voor een feestje ofzo. ;-)
HANDY!!!!!
Alle reacties Link kopieren
desnoods in excel. dan maak je een overzicht als volgt;



type schoen, kleur, zomer/winter

dus: slipper, groen, zomer



Met de filterfunctie kun je dan snel selecteren voor bij dat groene jurkje.....je slippers komen eruit, maar ook je legergroene tuinlaarzen, bijvoorbeeld...... :-)
Ja, foto's maken van de schoenen en die op de doos plakken.

Dozen nemen meer ruimte in, maar je kunt ze wel stapelen en ze schoenen blijven onbeschadigd en stofvrij.
Alle reacties Link kopieren
o, en ik dacht dat ik veel schoenen had :-) Gelukkig het kan erger. Even deze topic aan mijn vriend laten lezen :-)





Ik heb inderdaad de schoenendozen nog en ik draai ze met de naam naar voren, dan weet ik ook weer wat er in zit. We hebben een schuifwandenkast van drie schuifdeuren en daar staan de meeste schoenen onderin. Behalve mijn carnavalsschoenen die staan op zolder en mijn sportschoenen die staan op de logeerkamer en mijn motorlaarzen staan in de kast waar ook de motorkleding hangt. En dan zwerven er (tot ergernis van mijn vriend) altijd nog een paar schoenen door het huis.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de complement schoenenopberger van Ikea. Kunnen heel veel paar schoenen op (ik dacht 16 paar). Hij staat bij mij helemaal vol en als ik er nu iets bijwil, moet er ook iets weg van mezelf. Maar je kunt er natuurlijk ook gewoon meerdere boven elkaar hangen. Ze moeten wel in een ikeakast. Elke ochtend als ik de kast opendoe, komt het rek eruit rollen en sinds ik het heb (nu twee maanden) houd ik mijn schoenen opgeruimd.
Alle reacties Link kopieren
Grappig om te zien wat voor tips er binnen komen,

en een overmaat aan schoenen is toch meer een vrouwenkwaal,

dus gek is het niet...



en misschien idd als je meer overzicht houd, zoals dat Ikea-geval, dat je vind: 1 paar erin, 1 paar eruit...

Nou vandaag in iedergeval weer 1 vuilniszak met kleding weggedaan,

wie weet durf ik tzt dat ook met mij schoenen...



Groetjeszzzzzz
Alle reacties Link kopieren
Ik heb schoenenrekken van Blokker die je (bijvoorbeeld) onder je bed kunt rollen. Heel handig, er kunnen 8 tot 10 paar schoenen op. Onder mijn bed passen makkelijk 4 van die roldingen. Helaas passen de laarzen er niet op.
Alle reacties Link kopieren
http://www.miwian.nl/images/schoenenrolodex.jpg



Vind hem spuuglelijk maar misschien wel iets wat jij zoekt haha..



http://www.rakkudesigns.com/



Geen idee waar te koop enzo. moet je maar even op de site kijken. Op het filmpje zie je dat er ook 'normale' schoenen in kunnen.



Ik heb trouwens van elk paar een poloroid foto op de doos geplakt en alle dozen in een buffetkast opgestapeld waarvan de kast de deuren open heeft; ziet er ook wel vrolijk uit.
Alle reacties Link kopieren
Ikea heeft ook speciale schoenendozen met een 'raampje' erin. Ik heb die dozen opgestapeld staan voor voor alle platte schoenen en slippers en heb mijn laarzen en sportschoenen in een krat (die passen er niet in).



Zal even kijken of ik een fotootje kan vinden.



Gelukt:

http://www.ikea.com/PIAimages/72024_PE187730_S3.jpg
Dat zeg ik....
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren
lindy schreef op 14 mei 2008 @ 20:53:

Leuk als je een stuk of 20 paar schoenen hebt. Daar red ik het dus allemaal niet mee.... ;-)
Haha, ik heb 2 paar schoenen of 3 paar slippers per doos en 8 dozen en twee kratten staan. Dus het kan ;-) Maar in jouw geval denk ik dat je dan toch aan een uitbouw moet gaan denken. X-D
Dat zeg ik....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven