Papiervisjes

21-05-2008 11:13 4 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds de winter heb ik beestjes. Na wat gegoogle, ben ik erachter dat het papiervisjes zijn (neefje van de zilvervis). Geen idee hoe ze bij me terecht gekomen zijn en ze zijn redelijk onschadelijk, maar ik wil er toch van af. Ik zie op internet alleen maar verdelgers (te duur!). Is er ook één of ander huismiddel of chemisch middel wat ik zelf kan toepassen om definitief van die kruipers af te komen? Want volgens mij vermenigvuldigen ze zich sneller dan ik ze kan dooddrukken. Het heeft wel een bijkomend voordeel, ik stofzuig nu zoveel dat het spic en span is bij mij thuis X-D
Alle reacties Link kopieren
Hygiene helpt zeker, ook vaak luchten (want het heeft met de luchtvochtigheid in huis te maken). Ik heb ergens gelezen dat je dan een schoteltje moet neerleggen met een opengesneden aardappel er op (echt zo'n oma-weet-raad-idee), maar ik heb nooit begrepen of ze daar dan door weg zouden gaan of juist aangetrokken en dat je ze dan moet verwijderen of dat ze dan dood gaan. Heb ik dus nooit geprobeerd. Bij mij verdwijnen ze langzaam maar zeker nadat ik vaker ramen open zette en beter ging schoonmaken ;-)
Alle reacties Link kopieren
ik heb ze ook gehad tips die ik op internet vond waren;

-tempratuur niet boven de 22 graden in huis (dan gaan ze actief voortplanten)

-vocht vreters neer zetten waar nodig

-veel luchten

-zorgen dat (als je dat al hebt) je behang overal goed vastgeplakt zit (daar kruipen ze achter)

-niet te veel oudpapier bewaren, al helemaal niet daar waar t vochtig is)



ik heb ze nauwelijks meer dus het helpt blijkbaar wel (al heb ik van de winter heel wat zitten blauwbekken! haha)
Alle reacties Link kopieren
Hoi,



Oh trauma komt weer naar boven. Zit je foto`s te kijken, springt er in eens zòn beest uit.



Mijn moeder woont in een vrij vochtig huis, daar zijn de papiervisjes gek op. Alle huizen in die buurt hadden er lastvan en de woningbouw zegt dat ze er niet veel aan kunnen doen.

Mijn kast met al mijn foto albums stond tegen de muur,daarnaast was de badkamer, dat maakte het nog erger. Die beseten aten heel mijn foto albums op.



Toen ik op mezelf ging heb ik eerst alle fotoalbums in plastic en in plastic luchtdichte kratten verpakt,zodat ze allemaal doodgingen (aaach zielig :)) ). Mijn huis is minder vochtig en heb er nu ook geen last meer van.



Ik heb gehoord dat fotoalbums etc. waar de beesten in zitten droog laten vriezen ook helpt. Maar ik zou niet weten waar je dat kan laten doen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven