Hoofdkussen - Cinderella of Silvana?

13-03-2014 07:46 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben dringend op zoek naar een nieuw hoofdkussen. Heb mijn oog laten vallen op de Cinderella New Classic en Silvana hoofdkussens. Hier in België is er geen winkel waar ik ze kan bestellen en terugzenden mocht het niet bevallen, en geraak niet meteen in een winkel waar ze verkocht worden. Ik had dus graag wat ervaringen gehoord. Ik lees van beide wel goede dingen, enkel is er een groot prijsverschil. Het Cinderella kussen kost 50 euro en het Silvana kussen het dubbel.



Ervaringen hier?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb sinds 9 maanden een Cinderilla hoofdkussen heerlijk! Toen mijn oude het begaf heb ik er om gehuild want dat was een heerlijk kussen. Maar goed als ik had geweten dat dit zo lekker sliep had ik gewoon al eens een nieuw kussen gekocht. Ik heb eigenlijk geen last meer van m'n nek. Ik durf overigens niet te zeggen welk kussen ik precies heb.

Mijn vriend slaapt overigens op een ikea kussen, van een ander kussen krijgt hij pijn in z'n nek.
Alle reacties Link kopieren
ik zou nooit een kussen online kopen.

Dat is zo iets persoonlijks.

Een duur kussen hoeft niet perse fijn te zijn.

Ga een beddenspeciaal zaak in en probeer ze uit.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb sinds kort een sylvana met paarse gezichten. Vooral de uitsparing voor je schouder bevalt goed. Ben een zijslaper.

Paars is vrij zacht.

Had al veel kussens geprobeerd ook met nekrol.

Maar deze is het wel denk ik.
Wees jezelf, er zijn al anderen genoeg
Ik heb de dikste van sylvana. Een ingekorte verzie, dus langwerpig en smal. Beste kussen dat ik ooit gehad heb!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben blij dat dit geen meisjesnamentopic is. Want dat dacht ik.
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Alle reacties Link kopieren
Ik slaap al jaren op een sylvana kussen. Ik heb de groene versie. Ik kan niet meer zonder. Overal waar ik (al is het maar voor 1 nacht) slaap, gaat mijn kussen mee.



Ik ben het eens met een van de andere posters, nooit online kopen, zeker niet voor een eerste kussen. Je moet even gaan proefliggen welk formaat voor jou het beste werkt. Zeker als je niet bekend bent met de sylvana kussens, moet je even alle soorten (ik geloof dat er een stuk of 5-6 maten zijn) uittesten.

Ze worden verkocht bij beter bed oa, misschien kan je is een tripje naar NL plannen om te kijken welke je wil?
Alle reacties Link kopieren
@whopper, ik heb een gewoon formaat van sylvana, wat is het voordeel van die kleinere?
Ik heb ook een Sylvana (paars) kussen gehad, nu ingeruild voor een Ledorm van natuurlatex met neksteun.



Sylvana was voor mij te zacht, en dan bedoel ik het materiaal zelf, ik vind het Ledorm kussen, nog weer 1,5 keer duurder dan de Sylvana, echt fantastisch.



Mijn vriendin heeft een beddenspeciaalzaak dus dat is fijn, wel echt gaan testen hoor. Het is nogal iets persoonlijks!
Ik heb ook een sylvana en ben daar zeer tevreden over. Ik koop nooit meer een ander kussen.
Alle reacties Link kopieren
Nooit geweten, maar ik slaap blijkbaar ook op een sylvana. Ik vind hem echt fantastisch. Wel draai ik hem de hele tijd om, dus nekgedeelte boven.
Alle reacties Link kopieren
Ik slaap ook al jaren op een Sylvanakussen, weet alleen zo de kleur niet. vriendlief verwisseld het beddengoed.



Idd, (ik kan natuurlijk niet in jouw portemonnee kijken) plan een dagje NL als je ze niet in de buurt kan vinden, om proef te liggen. Ik had getest bij mijn vader, maar in de winkel lag een andere veeeeeel lekkerder.



Ik las net iemand die ook het kussen steeds draait, ik ook!!



Mijn schoonmoeder heeft overigens hele mooie kussenhoezen gemaakt, patchworkachtig, want de standaard hoezen zaten niet lekker. Ze wil nog geen bijpassend dekbedovertrek maken
Adem in, adem uit
Hier ook een paarse sylvana zou niets anders meer willen .
Alle reacties Link kopieren
De sylvana's zijn wel heel populair dus. Ik denk dat ik daarvoor ga Maar jullie hebben waarschijnlijk gelijk, gaat tenslotte over 100 euro... Dan moet ik eens bekijken of ik toch geen tripje nederland kan plannen.



Gaan jullie kussens eigenlijk al lang mee? Moet je ze snel vervangen? Gaan ze inzakken? Kan je ze gemakkelijk wassen? staat het niet raar in je kussenshoes omdat de bovenkant zoveel smaller is als de onderkant?
quote:hartenvier schreef op 13 maart 2014 @ 08:38:

@whopper, ik heb een gewoon formaat van sylvana, wat is het voordeel van die kleinere?Dat je bed niet korter wordt door teveel kussen wat toch alleen maar tegen je hoofd einde ligt. Kussens zijn vaak twee keer zo groot als je hoofd. Ik heb wel een normale breedte.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb dus die paarse sylvana, maar was bij vorig bericht vergeten te vertellen dat je ook molton overtrekken er van hebt met de uitsparing voor de schouder. Dat had ik eerst niet. Met een normaal sloop wordt de spanning van het kussen anders.

Goedkoper alternatief misschien, is de hoofdkussens van van der Valk hotels. Daar sliep ik ook heel lekker op. Kosten ca 30 euro.

Googelen op van der Valk hoofdkussens dan kom je op de site.
Wees jezelf, er zijn al anderen genoeg
Alle reacties Link kopieren
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 10-06-2017 15:58
Reden: spam
92.08% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven