de buurvrouw heeft een haan...

23-07-2014 06:30 107 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zondag middag hoorde ik hem al kukelen en schoot meteen in bewakingsmodus.. Een haan.. Wie neemt er nou een haan!? Als ik hem morgen ochtend hoor dan onderneem ik meteen actie: buurvrouw aanspreken en woningbouw bellen. Gelukkig viel het de volgende dagen mee, geen haan gehoord, misschien wassie toch weg? Maar vandaag lig ik inmiddels al een uur wakker van het gekukel.. Whyyyy grrrr..

Ze zijn sowieso al niet de stilste mensen, haar zoon klust bijvoorbeeld om 3 uur s nachts nog aan een brommer, slaan nogal hard met deuren, en hebben regelmatig ruzie op bijzondere tijden zeg maar.. Ik klaag niet snel maar dit vind ik echt niet ok. Weet niet precies wat ik hiermee wil.. Moest even mijn frustratie kwijt. Iemand dit eerder meegemaakt? Een haan in de tuin?
Alle reacties Link kopieren
Mijn overburen hebben een haan, veel andere buren een extreem blaffende hond en mijn naaste buren een huilbaby. De paarden van verderop hoor ik soms ook als ze honger hebben, net als dat ik de puber van verderop wekelijks thuis hoor komen van het stappen. Ik vind dat het erbij hoort.



Iedereen heeft wel ergens last van. Ik zou goede oordoppen aanschaffen als ik jou was.
Een haan in de stad?
Ik vind een haan, die bij het opkomen van de zon herrie begint te maken, wel wat anders dan een keer een blaffende hond overdag. Daarnaast mag je geen overlast veroorzaken en dat doet de haan blijkbaar wel. Ik zou idd de buurvrouw er op aanspreken en anders de woningbouwvereniging.
Alle reacties Link kopieren
Sommige dingen horen erbij, en zoals ik zei ik klaag niet snel maar een haan vind ik er echt niet bij horen. Heb ook het reglement er even op nageslagen (ben nu toch wakker)



Huurder zal ervoor zorgdragen dat aan omwonenden geen overlast, schade of hinder wordt veroorzaakt door huurder, huisgenoten, dieren of door derden die zich in het gehuurde of in de gemeenschappelijke ruimten bevinden.



Misschien moet ik er aan toevoegen dat ik in een redelijk dicht bevolkte buurt aan het centrum van een stad woon, niet ergens in de polder ofzo
Alle reacties Link kopieren
Een haan, tussen de huizen in een dorp of stad? Nee vind ik ook niet kunnen. Onze buren hadden er ook 2, nadat de hele buurt geklaagd had hebben ze hem weg gedaan. Ik zou dus zeker je ongenoegen kenbaar maken. Elke dag weer!



Een haan begint met kukkelen als het licht wordt, in deze tijd van het jaar is dat rond 4 uur in de ochtend. Dat is gewoon geen tijd. Tenzij ze hem binnen kunnen houden tot 8 uur in het pikdonker (dus ook niet half duister want dan doet ie het nog).
Alle reacties Link kopieren
Mijn buren hadden op een gegeven moment 4 hanen. Nog leuker! Die kukkelenn tegen elkaar op....



Leuke beesten... vanaf 4 uur idd,
Alle reacties Link kopieren
Ik zou gewoon klagen idd, maar niet op een boze manier. Gek genoeg weten mensen vaak niet dat ze overlast veroorzaken, heb ik gemerkt. Is het huis toch iets gehoriger dan gedacht enz. Mijn buren hebben ook een haan. Ik vertrek 's ochtends soms zo vroeg dat de haan wakker wordt van mij. Moet je ook eens doen kun je de haan terugpakken
Alle reacties Link kopieren
Oh nee, ik ben nu wel pissig maar zal haar straks gewoon vragen wat precies de bedoeling is met de haan, of hij blijvend is en dat ik er erg veel last van heb. Afhankelijk van hoe ze daarop reageert zal ik haar vertellen dat ik het anders via de verhuurder zal aanpakken. Ze is verder een hele vriendelijke vrouw..
Alle reacties Link kopieren
Waar woon je dan, hier zou iedereen je raar aankijken met een haan?
I'm Doing Me
Alle reacties Link kopieren
Ik vind een haan niet kunnen in een woonwijk. Dan ben je gewoon echt je buren aan het pesten smorgens vroeg.
Ik vind het wel gezellig eigenlijk. Lekker landelijk.
Ben duidelijk nog niet wakker. Ik las: De buurvrouw heeft een baan , dacht al, moet niet gekker worden



Ik zou het idd niet waarderen een haan, dus enige optie is toch eerst even met de buren te gaan praten
Alle reacties Link kopieren
quote:raa85 schreef op 23 juli 2014 @ 06:37:

Mijn overburen hebben een haan, veel andere buren een extreem blaffende hond en mijn naaste buren een huilbaby. De paarden van verderop hoor ik soms ook als ze honger hebben, net als dat ik de puber van verderop wekelijks thuis hoor komen van het stappen. Ik vind dat het erbij hoort.



Iedereen heeft wel ergens last van. Ik zou goede oordoppen aanschaffen als ik jou was.

Lekkere mentaliteit heb je. Is 'iedereen heeft wel ergens last van' ook een smoes om elke nacht flink de geluidsinstallatie hoog te zetten voor jou of zo?

Die baby huilt niet met opzet en ik neem aan dat de ouders dat graag ook anders zouden willen zien.

van een haan weet je zeker dat hij elke nacht geluidsoverlast geeft, in een stad waar iedereen op elkaars lip woont is dat gewoon associaal
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het ook wel iets gezelligs hebben.
Uit ervaring weet ik dat je er gewoon doorheen slaapt na een tijdje.

Net als kerkklokken, autoverkeer, een langsrazende trein en overvliegende vliegtuigen.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat de buurt er niet gezelliger van wordt als iedereen voor dag en dauw wordt gewekt door die haan.

Voor landelijke gezelligheid dmv een gaan moet je mi toch echt verhuizen naar een landelijke omgeving.
quote:kadanz schreef op 23 juli 2014 @ 07:48:

Uit ervaring weet ik dat je er gewoon doorheen slaapt na een tijdje.

Net als kerkklokken, autoverkeer, een langsrazende trein en overvliegende vliegtuigen.Daar dachten ze in tilburg toch anders over

http://www.nu.nl/binnenla ... g-niet-vroeg-beieren.html
quote:factor15 schreef op 23 juli 2014 @ 07:51:

Ik denk dat de buurt er niet gezelliger van wordt als iedereen voor dag en dauw wordt gewekt door die haan.

Voor landelijke gezelligheid dmv een gaan moet je mi toch echt verhuizen naar een landelijke omgeving.Idd! Ik vind het gezellig om om 5 uur op te staan met Frans Bauer heel hard aan. Maar dat word ook niet gewaardeerd gok ik zo
Alle reacties Link kopieren
De haan moet dood.
Love is the meaning of life
Alle reacties Link kopieren
Check ook ff de gemeente, staat vast wel iets in de apv en anders kunnen ze je vast ook vertellen of het waar jij woont is toegestaan.
quote:elfjetwaalfje schreef op 23 juli 2014 @ 08:00:

De haan moet dood.
Ik woon in een centrum van een middelgroot dorp, en mijn achterbuurman heeft een klein weitje met geiten, konijnen, kippen en een haan! Geweldig!



Ik geniet ervan! Heerlijke dorpse boeren geluiden.



Wat mauwen mensen toch snel zeg. Niet te geloven.
Alle reacties Link kopieren
Ik had een keer een haan op mijn vakantie oord wonen, die heeft wel mijn nachtrust goed verziekt...Want idd de haan van verderop ging terug kukelen. Als mijn buren ooit een haan aanschaffen is ie heel snel weer weg...
Goh, ik hoop dat mijn buren hier grenzend aan de wei wat plezieriger en verdraagzamer blijven naar onze buurthaan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven