Fiets kopen

07-12-2014 17:40 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
In januari krijg ik een nieuwe baan die op fietsafstand is, dus ik dacht zal eens kijken voor een nieuwe fiets. Maar wat zijn die dingen nog duur zeg! Een nieuwe fiets heb je pas vanaf 700,- a 800,- euro en vaak lopen ze ook nog wel richting de 1500,- of 2000,- op.



Raar eigenlijk, je zou verwachten dat in een fietsland zoals Nederland de fietsen met de jaren wel wat goedkoper zouden worden. Of dat er zo veel concurrentie is dat de prijs wel ergens daalt. Het land is overspoelt met fietsen en toch zakt de prijs niet. Materialen worden toch ook steeds goedkoper? Wat maakt een fiets zo duur dan?



Iemand enig idee waar je ergens een fiets (evt. een model van 2/3 jaar geleden) kunt kopen? Budget is max 350,-. Liefst het noorden van NL.
Ik weet niet waar jij kijkt, maar ik heb een nieuwe fiets gekocht voor 450 euro en die van mijn man was 400 euro.
Alle reacties Link kopieren
Gewoon, bij de fietsenwinkel. Die hebben zat tweedehands fietsen staan.

Een merkloze fiets (Hema, Halfords (), V&D) kost overigens ook nieuw geen 800 euro.
Alle reacties Link kopieren
Fietsen van 1500 of 2000 euro zijn over het algemeen elektrische fietsen, of hele knappe racefietsen. Dat lijkt me voor een baan 'op fietsafstand' (ik weet, alles is relatief) nou niet direct nodig.
Alle reacties Link kopieren
Mijn gazelle omafiets was ook rond de 400¤. Gewoon bij een fietsenwinkel.
Alle reacties Link kopieren
Ik kijk gewoon op de websites van de fietsenwinkel bij mij in de stad. Dat zullen dan vast inderdaad alleen maar nieuwe fietsen zijn. De goedkoopste daar zitten op 750,-. Ik ging er vanuit dat een fietsenwinkel zijn volledige voorraad ook op internet (in de webshop) heeft staan. Ik zie bij deze winkels geen goedkopere varianten.
Je kan kijken naar tweedehands bij een fietsenwinkel.



Ook misschien een goede tip, een nieuwe fiets rond deze tijd kan goedkoper zijn omdat het dan een oud model is en volgend jaar de nieuwe modellen komen.



Naar wat voor een soort fiets ben je opzoek?

Je hebt ook een gloednieuwe fiets voor een paar honderd, maar dan vaker wel zonder versnellingen of met maar weinig.
Hier een Oxford-fiets en die kostte 3 jaar geleden nieuw iets van een 3 à 400 euro.

3 versnellingen, want meer moet ik er niet hebben.

En bij mijn fietsenhandelaar vind je echt wel keuze onder de 500 euro. Tenzij je ultra-veel extra's of speciale zaken wil.



Hier in BE zijn er overigens meestal net in 't voorjaar (maart-april-mei) veel promo's.



Je kan natuurlijk ook es kijken bij een sportzaak à la Decathlon.
Alle reacties Link kopieren
Dat wordt dus toch al die fietsenzaken langs gaan.

Ik dacht een verkennend rondje te kunnen doen op internet.





Ik weet trouwens nog niet wat mijn nieuwe werkgever met de WKR gaat doen. Mogelijk willen ze nog iets vergoeden.
Alle reacties Link kopieren
quote:_Flower_85 schreef op 07 december 2014 @ 17:51:

Naar wat voor een soort fiets ben je opzoek? Je hebt ook een gloednieuwe fiets voor een paar honderd, maar dan vaker wel zonder versnellingen of met maar weinig.Ik moet 2 viaducten over en een stuk door de weilanden, met versnellingen leek me wel praktisch. Ik zie inderdaad de de oeroude omafiets of fietsen zonder versnelling een stuk goedkoper zijn. Ik dacht aan een hybride/stadsfiets met minimaal 7 versnellingen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb mijn fiets gekocht bij Decathlon

http://www.decathlon.nl/C-874443-stadsfietsen



Uitgebreide keuze en mooie prijzen!!! Rond de ¤200
Alle reacties Link kopieren
Bij de Gamma zijn ze regelmatig in de aanbieding voor ¤150,- tot ¤200,-

Dat zijn prima fietsen voor een paar jaar.
Alle reacties Link kopieren
http://www.decathlon.nl/stadsfiets-elop ... 45409.html



¤200 met 6 versnellingen.



Dit merk heb ik ook.

Heb de fiets nu meer dan een jaar. Ben er erg tevreden mee.
quote:Boarn schreef op 07 december 2014 @ 17:58:

[...]



Ik moet 2 viaducten over en een stuk door de weilanden, met versnellingen leek me wel praktisch. Ik zie inderdaad de de oeroude omafiets of fietsen zonder versnelling een stuk goedkoper zijn. Ik dacht aan een hybride/stadsfiets met minimaal 7 versnellingen.



Dan zit je als snel op 700 euro inderdaad.

Maar meer dan 1000 moet je zeker niet doen als het voornamelijk voor woonwerkverkeer is.



Ik zou de fiets kopen bij een fietsenwinkel in de buurt waar je een fijn gevoel bij hebt en waar je de fiets ook voor de controle beurten kan brengen.
Alle reacties Link kopieren
Oeh, Decathlon, dat ziet er aantrekkelijk uit. In Leeuwarden is net een vestiging geopend, daar ga ik even kijken! Tnx voor de tip!
Ik heb mijn fiets zien staan op een site van een online fietsenshop: [url="http://fietspakker.nl/dames_stadsfiets_ ... rtina.html"[/url]. Besteld en zelf opgehaald. In onderhoud bij de fietsenmaker in mijn dorp. Doet mijn fietsenmaker niet moeilijk over.
anoniem_118307 wijzigde dit bericht op 07-12-2014 18:18
Reden: Link
% gewijzigd
Ik heb een nwe batavus fiets (Diva) met 8 versnellingen voor 500 euro.

Je hoeft echt geen 1000 euro uit te geven
Alle reacties Link kopieren
quote:Boarn schreef op 07 december 2014 @ 18:09:

Oeh, Decathlon, dat ziet er aantrekkelijk uit. In Leeuwarden is net een vestiging geopend, daar ga ik even kijken! Tnx voor de tip!
Alle reacties Link kopieren
quote:annavanandelle schreef op 07 december 2014 @ 18:21:

Ik heb een nwe batavus fiets (Diva) met 8 versnellingen voor 500 euro.

Je hoeft echt geen 1000 euro uit te gevenWaar heb je hem dan gekocht, want Batavus verkoopt (via zijn dealers) niet de fietsen onder de 700,-
http://www.fietsenwinkel. ... atavus-diva-n7-2014-dames



529,- dus ik heb iets gelogen
Ik heb er laatst een gekocht bij fietsenwinkel.nl (mag ik deze site noemen?)
Alle reacties Link kopieren
Mijn fiets komt van marktplaats, was een bijna nieuwe fiets voor een habbekrats.
quote:_Flower_85 schreef op 07 december 2014 @ 18:04:

[...]





Dan zit je als snel op 700 euro inderdaad.

Maar meer dan 1000 moet je zeker niet doen als het voornamelijk voor woonwerkverkeer is.



Ik zou de fiets kopen bij een fietsenwinkel in de buurt waar je een fijn gevoel bij hebt en waar je de fiets ook voor de controle beurten kan brengen.dat laatste dachten wij ook. Zat al jaren in onze stad, fijne winkel, iedereen ging erheen. En ineens is hij gesloten. Van de ene op de andere dag, niemand weet ook waarom of wat er is gebeurt. En nu kan ik dus niet meer terecht voor mijn gratis onderhoudsbeurt die ik nog tegoed heb...
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een batavus fiets (Zonar) met 8 versnellingen voor 599 euro.

Je hoeft echt geen 1000 euro uit te geven
https://www.fietsenwinkelrotterdam.nl/

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven