Welk boek lees jij momenteel? (Aanraders zijn ook welkom!)

21-01-2015 19:31 110 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik gun mezelf vaak niet de tijd om te lezen, maar toch vind ik het heerlijk om te doen. Als ik eenmaal ben begonnen, weet ik haast niet te stoppen.

Ik vind waargebeurde verhalen altijd wel mooi (crime, drama), zoals Toen ik je zag van Isa Hoes. Ook vind ik boeken van Saskia Noort leuk om te lezen.



Momenteel lees ik het boek Mijn leven in de hel van Sarah Forsyth. Dit gaat eigenlijk over een meisje uit Engeland wie een heel verleden achter zich heeft liggen van misbruik door haar vader en personeel van het kindertehuis waar ze vroeger heeft gezeten en nog veel meer. Op een gegeven moment ziet ze een advertentie staan die haar de mogelijkheid bied om te komen werken in een kinderverblijf in Amsterdam. Dit blijkt echter een leugen te zijn en zodoende belandt ze op de Wallen... Verder ben ik nog niet.



Maar welk boek lezen jullie op dit moment, en hebben jullie nog soortgelijke aanraders?
Alle reacties Link kopieren
burgerlijk wetboek versie 2013 2014.

Zou leuk zijn als het nu ook nog beetje normaal geschreven was
wie de toekomst als tegenwind ervaart, loopt in de verkeerde richting.
Alle reacties Link kopieren
Ik lees nu 'Een goede man slaat soms zijn vrouw'

Gaat over de Islam
Alle reacties Link kopieren
quote:happy-daddy schreef op 21 januari 2015 @ 19:39:

burgerlijk wetboek versie 2013 2014.

Zou leuk zijn als het nu ook nog beetje normaal geschreven was Dat kan ik mij voorstellen, haha.
Alle reacties Link kopieren
Derde deel uit de " Beauty killer serie " van Chelsea Cain.

Spannend lees lekker weg.
Man is stoer, vrouw is hoer. Waargebeurd. Ik ben er niet zo kapot van.
Alle reacties Link kopieren
ik heb "Ik ben Pelgrim" net uit. Dat is een heel goed boek vind ik.
Een boek van Lackberg. Echt verschrikkelijk suf en slecht geschreven, maar het leest lekker makkelijk weg
Alle reacties Link kopieren
De Boekendief. Gebaseerd op waargebeurd verhaal. Schrijver Marcus Zusak.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
Op dit moment lees ik 3 boeken tegelijk.

Ten eerste lees ik: donderdagskinderen, maar daar kom ik slecht doorheen omdat er maar geen vaart in lijkt te komen. Ik ben niet eens nieuwsgierig meer naar de dader. Ben benieuwd of ik het ooit zal uitlezen.



Het tweede boek is een boek over gelaatkunde, omdat ik erover denk daar een cursus en/of opleiding over te gaan volgen.



Daarnaast lees ik Het Appartement van Tatiana de Rosnay. Ben ik pas in begonnen maar vind het tot nog toe spannend
Ik ben bezig in The shining, van Stephen King. Ben normaal meer fan van zijn films dan zijn boeken, maar deze is wel spannend! Alleen op sommige vlakken ook wel wat apart, daar moet je van houden. Ik heb het vervolg ook liggen, Dr. Sleep, vandaar dat ik deze nu aan het lezen ben. Kan ik daarna meteen door
Stalker van Lars kepler. Mooi!
Alle reacties Link kopieren
quote:gismo72 schreef op 21 januari 2015 @ 20:17:

Stalker van Lars kepler. Mooi!Die heb ik vorige week gekocht, wilde ik aan beginnen zodra ik dit boek uit had. Spannend, of niet?
Ja vond het erg spannend. Gelijk "contact" gekocht een ander boek in dezelfde serie.
Alle reacties Link kopieren
Ik lees nu 'in ons hart waren we reuzen' door Yehuda Koren en Êlat Negev. Verdere aanraders:



Rudi Vrba - Ik ontsnapte uit Auschwitz

Eveline Stoel - Asta's ogen

Shlomo Venezia - Sonderkommando Auschwitz

Renata Laqueur - dagboek uit Bergen Belsen



Verder is mijn lievelingsboek nooit meer slapen door Willem Frederik Hermans en vind ik de eetclub en debet van Saskia Noort ook leuk. Mijn leven in de hel van Sarah Forsyth heb ik trouwens ook.
Alle reacties Link kopieren
Oh en assistent van Mengele door Miklós Nyiszli! Ook een echte aanrader! En verder vond ik Bangkok Hilton van Sandra Gregory wel goed weglezen.
Alle reacties Link kopieren
Louise Doughty. Vond het een mooi boek. Over een vrouw die gescheiden is, haar dochter verliest en wraak wil. Ik ga meer van haar lezen.



Verder lees ik graag Karin Slaughter, maar dat duurt nog even voordat er weer ern uitkomt.
Alle reacties Link kopieren
Oh en Sigbrit's brandstapel door Bergljot Hobæk Haff vond ik ook erg goed!
Alle reacties Link kopieren
quote:gismo72 schreef op 21 januari 2015 @ 20:17:

Stalker van Lars kepler. Mooi!Ben ik ook in bezig, gelijk het eerste hoofdstuk al hartstikke spannend
Alle reacties Link kopieren
Verloren vrouw/donker hart van Gillian Flynn. Daar is de film Gone Girl op gebaseerd, die film vond ik al super en ook het boek is erg goed! Aanrader! Is een thriller.
Alle reacties Link kopieren
Nondeju door Chris Schriks vind ik een heel erg leuk boek!
Alle reacties Link kopieren
quote:missfruztiez schreef op 21 januari 2015 @ 20:30:

Verloren vrouw/donker hart van Gillian Flynn. Daar is de film Gone Girl op gebaseerd, die film vond ik al super en ook het boek is erg goed! Aanrader! Is een thriller.Ik ben naar de film geweest en heb er ook over nagedacht om het boek te halen, maar ik weet niet of dat het waard is nu ik de film heb gezien? De film heb ik afgelopen week voor de tweede keer gezien; ik vind hem apart. Maar hij heeft wel wat.
Alle reacties Link kopieren
quote:gismo72 schreef op 21 januari 2015 @ 20:17:

Stalker van Lars kepler. Mooi!



Geweldig boek !

Kleine tip, het is een serie van 5 en het is het leukst als je ze in de juiste volgorde leest:

1 Hypnose

2 Contract

3 Getuige

4 Slaap

5 Stalker
Alle reacties Link kopieren
Ik heb net het laatste deel van de Outlander serie uitgelezen: written in my own hearts blood van Diana Gabaldon.



Ik had er naar uitgekeken, het viel me tegen maar nu ben ik toch wel even in dat zwarte gat gevallen, waar je in komt na een boek (1600 pag) uit te hebben waar je helemaal in zat.
en me vriend die wilt ook nog wat zegge
Alle reacties Link kopieren
quote:Monkey1992 schreef op 21 januari 2015 @ 20:38:

[...]



Ik ben naar de film geweest en heb er ook over nagedacht om het boek te halen, maar ik weet niet of dat het waard is nu ik de film heb gezien? De film heb ik afgelopen week voor de tweede keer gezien; ik vind hem apart. Maar hij heeft wel wat.



Hmm, ja, ik vind dat het wel waard, het boek is wel wat uitgebreider dan de film, maar ik was ook echt weg van de film! Het jammere is natuurlijk wel dat je het einde nu al weet en de plotwendingen ook .



Als je van thrillers houdt zijn Zomerhuis met Zwembad, Het Diner en Odessa Star van Herman Koch ook aanraders, echt spannend tot het eind! En Geachte heer M. is ook heel goed.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven