Zutphen of Apeldoorn?

08-08-2008 15:53 48 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,



Ik zit met een giga probleempje!

We wonen nu in Belgie en we gaan terug naar NL verhuizen. Reden: Belgie is zo duur geworden, stookolie hypotheek etc.



Mijn ouders en zus wonen in Apeldoorn en willen dat ik daar ga wonen (dicht bij hun). Maar ik vind dat de huizen daar ook heel duur zijn, we hebben een butget van 200.000 euro. En ik zie er geen huizen die me echt aanspreken. En als ik kijk naar de huizen in Zuthen dan zie er een stuk of 20 die me echt enorm aanspreken. Die zijn ook nog eens 50.000 euro goedkoper. Ik vind die omgeving ook geweldig,



Probleem: Zodra ik dit zei tegen mijn moeder en zus begonnen ze te klagen dat daar veel criminaliteit is (lees: veel aso's, buitenlanders, hangjongeren...) en dat dat veel te ver weg was van hun en dat ik dan echt niet moet denken dat ze vaak op bezoek gaan komen en dat daar geen werk te vinden is. Dat als ik daar ga wonen en in Apeldoorn ga werken dat ik de benzine niet kan betalen etc. Dat ze me willen behoeden voor een grote fout...



Ik zit dus echt in de knel en ik weet niet wat ik moet doen. Is Zutphen dan echt zo slecht, gaat het ons dan echt financieel tegenzitten als we daar gaan wonen?



We kennen daar niemand en in Apeldoorn heb ik alleen mijn ouders en zus. Dus we moeten hoe dan ook opnieuw beginnen.



Help!
Alle reacties Link kopieren
er is vrijwel altijd een (goede) reden dat gelijkwaardige huizen op de ene plaats goedkoper zijn dan de andere. als je weet waarom ze in zutphen goedkoper zijn kun je misschien beter kiezen.



als het alleen maar is omdat Apeldoorn wat meer in de 'bewoonde wereld' ligt dan Zutphen of omdat er meer werkgelegenheid is dan kan dat geen probleem zijn. maar het kan ook zo zijn dat het idd met aso's te maken heeft.



overigens vind ik het behoorlijk lomp van je familie om dan maar te zeggen dat ze niet zo vaak op bezoek komen! maar goed, we gaan er maar van uit dat ze het positief bedoelen omdat ze graag willen dat je dichtbij komt wonen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb wel eens gehoord van iemand die zelf in Apeldoorn woont dat Apeldoorn een vrij criminele stad is. Volgens mij valt het met Zutphen best mee. Ik kom zelf ook uit die regio en ik denk eigenlijk dat de huizen in Zutphen goedkoper zijn omdat het toch minder centraal ligt dan in Apeldoorn.

Ik moet zeggen dat ik het helemaal niet aardig vindt hoe je familie reageert! Reageerden ze ook zo toen je naar België verhuisde?
Alle reacties Link kopieren
Gevoelsmatig zou ik kiezen voor Apeldoorn, dichtbij je familie leden. (voor mij zou dat in elk geval zwaar wegen)



Praktisch zou ik toch kijken naar wat jullie willen qua huis en werk. Dat is aan jullie om te bepalen waar je gaat wonen, al wil je familie je nog zo graag in de buurt hebben.
Alle reacties Link kopieren
Bytheway.... Apeldoorn is wel een erg leuke plaats om te wonen, al zeg ik het zelf! X-D
Alle reacties Link kopieren
Hey Wendy,



Jammer dat België zo duur geworden is en dat je 'gedwongen' wordt om weer naar NL te verhuizen!

Kan het niet zijn dat de huizen in Zutphen goedkoper zijn omdat dat gewoon een compleet andere regio is dan Apeldoorn? Ik bedoel, je kunt Drenthe en Utrecht ook niet vergelijken! En zelfs tussen twee naast elkaar liggende dorpen zijn vaak enorme verschillen :smile:



Maar wat mij helemaal in het verkeerde keelgat schoot, is de reactie van je familie.... Wat ontzettend BOT om zoiets tegen je te zeggen!! Hoe vaak bezoeken ze jullie nu dan in België? Het is toch geweldig als je in Zutphen woont t.o.v. Apeldoorn?? Nu kunnen ze juist vaker komen dan in jullie huidige situatie!



Meid, gewoon doen wat voor jullie goed voelt (en betaalbaar is)!



Succes!

Sonnine :sun:
Alle reacties Link kopieren
Ik kom uit Zutphen en het is echt voor het eerst dat ik zoiets lees. Ik heb helemaal geen ervaring met overlast door aso's of hangjongeren. Natuurlijk zijn bepaalde buurten 'beter' dan anderen maar het is er iig wel fijn wonen. Over criminaliteit zou ik je dus maar niet te druk maken. En er gaat een rechtstreekse trein van Zutphen naar Apeldoorn, dus dan neem je die ipv de auto ;-) je kan gratis parkeren op het station (zowel bewaakte fietsenkelder als gewoon auto).
Alle reacties Link kopieren
Vreemde reactie inderdaad!

En kom op, hoe groot is de afstand Apeldoorn-Zutphen nou. Als je het nou had over Groningen-Nijmegen of Maastricht-Leiden.... maar dan nog moet je/moeten jullie kiezen waar jullie je het prettigst voelen. Dit klinkt bijna als 'chantage', aan de andere kant goed te weten vooraf wat je wel en niet van je familie kunt verwachten.



Voor het verschil in huizenprijzen kan ik jullie keus wel indenken. Bovendien qua vacatures zijn er volgens mij in regio Zutphen ook best (veel) mogelijkheden, beetje afhankelijk van je zoekt. Richting Lochem, Vorden, of wat omhoog of richting Doetinchem. Bovendien voldoende goede OV-aansluitingen met bijv. Arnhem/Zwolle.



Gezien de grootte van beide plaatsen, zul je in beide ook fijne en minder fijne wijken hebben. Concentreer je eerst op jullie voorkeur zou ik zeggen en succes met zoeken naar huis/baan (en vrienden!).
Alle reacties Link kopieren
Persoonlijk vind ik Zutphen niets hebben, saaie smerige uitstraling om depressief van te worden (mijn mening). Ik zou dan ook nooit in Zutphen gaan wonen.



Heb je al eens aan Arnhem gedacht? Daar staan meer huizen te koop en ook voor minder geld, ook in goede wijken! Oke misschien heb je dan een iets kleiner huis maar het is wel prettig wonen.



Mocht je advies nodig hebben over woningen/wijken in Arnhem dan kun je mij een privé bericht sturen.



Succes in ieder geval.
Alle reacties Link kopieren
wendyveulemans81 schreef op 08 augustus 2008 @ 15:53:

Hoi allemaal,



Ik zit met een giga probleempje!

We wonen nu in Belgie en we gaan terug naar NL verhuizen. Reden: Belgie is zo duur geworden, stookolie hypotheek etc.



Mijn ouders en zus wonen in Apeldoorn en willen dat ik daar ga wonen (dicht bij hun). Maar ik vind dat de huizen daar ook heel duur zijn, we hebben een butget van 200.000 euro. En ik zie er geen huizen die me echt aanspreken. En als ik kijk naar de huizen in Zuthen dan zie er een stuk of 20 die me echt enorm aanspreken. Die zijn ook nog eens 50.000 euro goedkoper. Ik vind die omgeving ook geweldig,



Probleem: Zodra ik dit zei tegen mijn moeder en zus begonnen ze te klagen dat daar veel criminaliteit is (lees: veel aso's, buitenlanders, hangjongeren...) en dat dat veel te ver weg was van hun en dat ik dan echt niet moet denken dat ze vaak op bezoek gaan komen en dat daar geen werk te vinden is. Dat als ik daar ga wonen en in Apeldoorn ga werken dat ik de benzine niet kan betalen etc. Dat ze me willen behoeden voor een grote fout...



Ik zit dus echt in de knel en ik weet niet wat ik moet doen. Is Zutphen dan echt zo slecht, gaat het ons dan echt financieel tegenzitten als we daar gaan wonen?



We kennen daar niemand en in Apeldoorn heb ik alleen mijn ouders en zus. Dus we moeten hoe dan ook opnieuw beginnen.



Help!




Joh, ik lees nog even goed.....dat ze je behoeden voor een grote fout??? Sorry hoor, maar ik vind dit echt niet kunnen! Ook al is het je bloedeigen famillie; dit ZEG je toch niet >-D



En trouwens, Zutphen - Apeldoorn....dat is nog geen 25 km van elkaar verwijderd!!!! Benzine niet kunnen betalen, yeah right!



Sorry als ik je hiermee voor het hoofd stoot, maar ik word hier best wel pissig van X-D
Alle reacties Link kopieren
Ik ben in Apeldoorn opgegroeid en vind het het inderdaad ook niet zo sociaal daar, er zijn in iedere stad wel minder goede buurten. En toen ik bij mijn man (belg) ging wonen, hebben hun voor ons een huis gezocht ( we lenen een deel van de hypotheek van hun) We hadden de kans een goedkoper huis te kopen maar dat vonden ze te klein. Nu hebben we een vrijstaand huis van 220 m2 (op het boerenland) en we kunnen het niet betalen. Dus ik weet gewoon niet of ik nu wel zal luisteren naar hun. We blijven natuurlijk wel een beetje afhankelijk van hun. Maar ik woon gewoon graag ergens achteraf.
Alle reacties Link kopieren
Arnhem is echt wel verder weg van Apeldoorn dan Zutphen, en over criminaliteit gesproken, daar zie ik meer gajes rondlopen dan in Zutphen.
Alle reacties Link kopieren
Apeldoorn is duur hoor, qua huisprijzen. Is een gewilde gemeente, omdat de omgeving er zo mooi is, bosrijk. De villawijken drijven de prijs natuurlijk ook op. En het ligt dichter bij de Randstad.



Zutphen ken ik niet zo goed. Weet dus niet hoe het is om daar te wonen. Maar in het centrum stikt het niet van de aso's ofzo. Vind de mensen daar eigenlijk erg aardig. Vind het tempo er wat rustiger en gemoedelijker dan in Apeldoorn.



Een budget van 200.000 euro is voor een huis in Nl. niet zo veel. In Drenthe kan je dan een heel behoorlijke woning kopen. Maar ja, daar woont je familie niet en de werkgelegenheid is daar ook niet optimaal. Vaak is het zo, hoe verder van de Randstad, hoe goedkoper.



Laat je niet teveel angst aanpraten. Je zult uiteindelijk een keuze maken en er zullen altijd voor- en nadelen aan zitten. En er is een treinverbinding tussen Apeldoorn en Zutphen.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind Zutphen erg gezellig en een leuk stadje. En de huizen zijn er idd goedkoop. Apeldoorn vind ik groter en de huizen zijn er idd een stuk duurder. En daar zijn ook genoeg aso's en criminelen, ik denk eigenlijk dat dat daar erger is dan in Zutphen als ik eerlijk ben.
Alle reacties Link kopieren
Apeldoorn is qua huizenprijzen juist ontzettend duur (ook vergeleken met de directe omgeving) en de huizenprijzen in Zutphen liggen redelijk op peil voor de directe omgeving. Het is dus precies de omgekeerde wereld dan wat jouw moeder schetst.



En over criminaliteit: ze noemen het niet voor niets Karateplein....
Alle reacties Link kopieren
@ Wendy



Het klinkt alsof jij je leven behoorlijk laat leiden door andere mensen. Misschien is het beter om eerst af te vragen wat jij en je man nu precies willen, zonder meningen van ouders, familie, vrienden.



Hoezo vinden "ze" een huis te klein? Jij moet er wonen!
Alle reacties Link kopieren
@MMP en Wendy...inderdaad! Zij vonden het te klein....jullie lenen een deel van je familie en nu kunnen JULLIE het niet meer betalen.



Wendy, ben je bij het kopen van je nieuwe huis ook weer (financieel) afhankelijk van je ouders?
Alle reacties Link kopieren
Apeldoorn is saai!

Zutphen is ook niet alles maar ik zou liever ri Arnhem kijken of gewoon centraler in Nederland, rond Utrecht?

Apeldoorn heeft overigens waardeloze treinverbindingen...
Liggen er geen dorpen ofzo in de regio Apeldoorn?



Als ik je posts zo lees, dan zou ik niet al te dicht bij je fam in de buurt gaan wonen. Aangezien zij het huis al hebben bepaald waar je nu in woont....
Alle reacties Link kopieren
Arnhem is volgens mij ook behoorlijk duur!

Misschien was je familie zo blij dat je weer in de buurt komt wonen, dat ze liever hebben dat je heel dichtbij woont dat ietsje verder weg. Maar Zutphen ligt hartstikke dicht bij Apeldoorn.

Ik woon zelf in Deventer (hele leuke stad, met ook heel veel aanbod in goedkopere huizen), maar Zutphen hebben we ook overwogen. Uiteindelijk hebben we Deventer gekozen omdat mijn man toen een baan in Enschede had gevonden en dat vanuit D. makkelijker bereikbaar is.

Ik vind persoonlijk dat je familie niet zo moet zeuren, maar juist blij moet zijn dat je nu weer lekker dichtbij komt wonen en je ook weer eens voor alleen een avondje kan afspreken.



Over Apeldoorn heb ik idd gehoord dat het juist crimineler is en dat het zo groot is als een stad maar totaal geen stedelijke uitstraling heeft. Zutphen is volgens mij veel meer een echt stadje met een mooie binnenstad.
Alle reacties Link kopieren
Zutphem smerig en depressief? Waar haal je dat vandaan? Heb je het centrum wel eens gezien? Hartstikke mooi en sfeervol. Warnsveld, het dorp er tegenaan is nog rustiger. Het lijkt me toch beter dat jullie zelf gaan bepalen waar je gaat wonen, en dat je familie daar niks mee te maken heeft?



Misschien moet je eens kijken op de Veluwe, Epe, Heerde, Vaassen. Ook heel mooi.
Alle reacties Link kopieren
@Zamirah, ik krijg gewoon dat gevoel als ik in Zutphen ben/rijd.

Zoals ik al zei is het mijn mening en niet een feit :-).
Alle reacties Link kopieren
wendyveulemans81 schreef op 08 augustus 2008 @ 15:53:

Hoi allemaal,



Ik zit met een giga probleempje!

We wonen nu in Belgie en we gaan terug naar NL verhuizen. Reden: Belgie is zo duur geworden, stookolie hypotheek etc.



Mijn ouders en zus wonen in Apeldoorn en willen dat ik daar ga wonen (dicht bij hun). Maar ik vind dat de huizen daar ook heel duur zijn, we hebben een butget van 200.000 euro. En ik zie er geen huizen die me echt aanspreken. En als ik kijk naar de huizen in Zuthen dan zie er een stuk of 20 die me echt enorm aanspreken. Die zijn ook nog eens 50.000 euro goedkoper. Ik vind die omgeving ook geweldig,



Probleem: Zodra ik dit zei tegen mijn moeder en zus begonnen ze te klagen dat daar veel criminaliteit is (lees: veel aso's, buitenlanders, hangjongeren...) en dat dat veel te ver weg was van hun en dat ik dan echt niet moet denken dat ze vaak op bezoek gaan komen en dat daar geen werk te vinden is. Dat als ik daar ga wonen en in Apeldoorn ga werken dat ik de benzine niet kan betalen etc. Dat ze me willen behoeden voor een grote fout...



Ik zit dus echt in de knel en ik weet niet wat ik moet doen. Is Zutphen dan echt zo slecht, gaat het ons dan echt financieel tegenzitten als we daar gaan wonen?



We kennen daar niemand en in Apeldoorn heb ik alleen mijn ouders en zus. Dus we moeten hoe dan ook opnieuw beginnen.



Help!
tssskkkk....gaan jouw ouders en jouw zus bepalen waar JIJ moet worden? Daar trap je toch zeker niet in? Als jij lekker in Zutphen wilt gaan wonen, en da's best leuk, dan moet je dat gewoon doen en zeker als de huizen daar goedkoper zijn. Ik las ergens dat jouw ouders je financieel gingen helpen met de aankoop? Het zal me niet verbazen als ze je daar dan ook nog eens mee om de oren slaan. Gewoon zelf kopen in Zupthen en zelf de hypotheek afsluiten.
Alle reacties Link kopieren
Zamirah schreef op 08 augustus 2008 @ 16:36:

Misschien moet je eens kijken op de Veluwe, Epe, Heerde, Vaassen. Ook heel mooi.
Maar wel duur volgens mij. Vrienden van ons wonen in Ermelo en het moet gezegd: prachtig huis in een woonwijk aan de rand van de hei, maar mega duur. En dan hebben we het hier over een hoekwoning.
Ik vind het op zich wel heel grappig dat het nu om de vermeende criminaliteit in Apeldoorn en Zutphen gaat. Apeldoorn en Zutphen of all places!!!!



Volgens mij valt het in die hele regio wel mee qua criminaliteit. Zolang je zelf niet mee doet en gewoon recht op loopt dan heb je zelfs in Amsterdam of Rotterdam nergens last van.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven