kitten meenemen uit buitenland

16-06-2015 04:52 111 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben in het buitenland en wil een kitten meenemen. Heb hem gevonden in een vuilnisbak en heb helaas geen huis of asiel voor hem kunnen vinden. Er zijn twee opties: alleen achterlaten of meenemen. Omdat ik buiten eu ben is een bloedtest verplicht. Dat duurt een paar maanden dus dat lukt niet. Het enige dat ik kan doen meenemen en aangeven op schiphol. Hij mag wel vliegen omdat ik hem zojuist heb ingeënt. Ik hoop dat hij in carrataine mag? Wie heeft raad? Hij is circa 3 maanden oud.
Alle reacties Link kopieren
Mochten er mensen zijn die mij willen wijzen op het feit dat de Nederlandse asiel overvol zitten...... dat weet ik. Heb ook asielkatten en er zelfs een in het asiel geadopteerd. Deze kat is in een zak gedumpt en is zo lief
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het niet doen. Overal zitten wel zwerfkatten en met 3 maanden is hij wel in staat om zichzelf te redden.
Alle reacties Link kopieren
De menSen hier zijn zeer dieronvriendelijk en ik kan het niet over mijn hart verkrijgen om hem op straat te zetten. Hij is piepklein waarschijnlijk omdat hij veel te weinig heeft gegeten en gedronken.
Alle reacties Link kopieren
Lekker daar laren, hoe moeilijk ook voor je.

Die bloedtest is niet voor niets; je kunt allerlei ziektes mee hierheen nemen. Alleen inenten is niet voldoende!
Alle reacties Link kopieren
laren=laten
Alle reacties Link kopieren
http://www.rijksoverheid. ... nemen-naar-nederland.html



Ga anders even langs (of bel ze) de Nederlandse ambassade in dat land, die kunnen je cast meer vertellen. Je kan ook Schiphol bellen, die zullen het vaker mee maken.



Hou er wel rekening mee dat de kat ook erg ziek kan zijn, ze hebben in het buitenland andere ziektes dan hier. Daar hoef je nu nog niks van te merken, maar later zal het beesje misschien ten dode opgeschreven blijken te zijn.



Wel lief dat je het wil doen, vond het in China ook heel moeilijk toen ik daar een nestje vond. Alleen meestal kunnen de katten zich prima redden, er is een reden dat in dat soort landen zo veel zwerf katten zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ik weet er het fijne niet precies van, maar de regels rondom import van dieren van buiten de EU zijn behoorlijk verscherpt de laatste jaren. in het slechtste geval krijg je het katje niet mee naar huis en ben je strafbaar omdat je willens en wetens de regels overtreedt. Ik vraag me uberhaupt af of je het beestje mee het vliegtuig in krijgt. Stel dat dat wel zo is, dan moet je jonge katje voor langere tijd in quarantaine, ook niet ideaal voor zo'n jong beest, en waarschijnlijk heel erg duur. En welke vaccinaties heeft t beestje nu gehad, ook rabies? Dat is evht noodzakelijk.

Is er geen dierenopvang in de buurt van waar je nu zit?
Alle reacties Link kopieren
Daar laten! Je neemt allerlei ziektes mee naar Nederland en door de uitwerpselen worden er weer Nederlandse katten ziek. Hoe zielig ook, gewoon niet meenemen.
Hier hebben we ook overvloed aan lieve kittens. Vraag de plaatselijke bewoners waar een pariculiere dierenopvang zit. Net nog een foto op de plaatselijke krant voorbij zien gaan van gedumpte kittens, ook die zijn lief!
Alle reacties Link kopieren
Zorg in ieder geval voor ontworming (houd bijvoorbeeld rekening met hartwormen dus in Nederland na 4 weken weer ontwormen). Zorg voor een spot-on tegen vlooien, teken, luizen.

Vraag om een gezondheidsverklaring van je huidige dierenarts.

Rabies (hondsdolheid) is natuurlijk het probleem denk ik. Hoe je de bloedtesten kunt omzeilen, weet ik niet. Wees wel voor jezelf en voor je omgeving op je hoede en je niet laten bijten of krabben. Het katje goed in de gaten houden in Nederland (als het je lukt om het mee te nemen). Niet naar anderen of asiel brengen.



Het beste zou zijn om in het land zelf een goede plek te vinden voor het katje, maar dat zal wel niet mogelijk zijn, gezien je vraag.
Bel/mail even met stichting Katimo Roermond. Die hebben vorig jaar (of het jaar ervoor alweer?) katten uit Brazilie laten overkomen en weten het precies.



Houd er rekening mee dat de quarantaine verplicht is én betaald moet worden. En het bedrag daarvoor is niet misselijk!
Alle reacties Link kopieren
quote:paperlantern schreef op 16 juni 2015 @ 07:34:

Rabies (hondsdolheid) is natuurlijk het probleem denk ik. Hoe je de bloedtesten kunt omzeilen, weet ik niet. Wees wel voor jezelf en voor je omgeving op je hoede en je niet laten bijten of krabben.

Het katje is een paar weken oud en speels, dat lijkt me dan onmogelijk te voorkomen.



quote:Het beste zou zijn om in het land zelf een goede plek te vinden voor het katje, maar dat zal wel niet mogelijk zijn, gezien je vraag.Ik denk dat TO daar niet veel moeite voor heeft gedaan, want hij is zo lief..
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Waar zit je? Het beste is om daar opvang te vinden tot het kitten mag reizen, dan zit je ook niet met de quarantaine hier
quote:missdory schreef op 16 juni 2015 @ 05:50:

De menSen hier zijn zeer dieronvriendelijk en ik kan het niet over mijn hart verkrijgen om hem op straat te zetten. Hij is piepklein waarschijnlijk omdat hij veel te weinig heeft gegeten en gedronken.Ga geen reddende engel spelen. Je weet hoe de mensen met dieren zijn als je naar dat soort landen op vakantie gaat.
Alle reacties Link kopieren
quote:Bromelia schreef op 16 juni 2015 @ 08:19:

[...]



Ga geen reddende engel spelen. Je weet hoe de mensen met dieren zijn als je naar dat soort landen op vakantie gaat.Precies!
Ik heb destijds ook twee gedumpte katjes meegenomen uit het buitenland. Ik ben er nog steeds erg blij mee. Ze waren kerngezond en dat zijn ze nog steeds. Wel uitkijken met kattenkrabbels. Daar ben ik toen niet voorzichtig genoeg mee geweest.
Alle reacties Link kopieren
Als je dan toch een dier mee wilt nemen, doe dan alsjeblieft wel die bloedtest. Als jij een dier met rabies meeneemt naar NL, zijn er mogelijk veel meer dieren dan alleen dit lieve poesje de klos straks. Plus dat rabies ook voor mensen heel gevaarlijk is. Dus gebruik je verstand en laat het dier testen.



Verdere info per land vind je op de website van het LICG : http://www.licg.nl/x3/pra ... r-land-buiten-europa.html
Op deze website van de rijksoverheid kun je alles invullen en zien wat je nodig hebt om een dier in te voeren. De meest up to date info.



Ga asjeblieft niets omzeilen. Je kat moet in een reismandje, waarbij hij je sowieso een keer een haal geeft. Als hij niet is gecheckt op rabiës, moet je zsm naar het ziekenhuis voor behandeling. Om over andere eventuele ziektes maar niet eens te beginnen...
Alle reacties Link kopieren
En als je langs weer een andere vuilnisbak/ hoop loopt, zit er weer een verschrikkelijk lief katje. Wil je dat ook redden? En die daarnaast, en daarnaast
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het ook gedaan, we waren echter met de auto dus dat was makkelijker. Ik vind het lief van je en ik zou het ook zo weer doen.
ik zou het ook zo doen Bel met een kattenopvang hier in nederland voor advies.
Ik hoop ook dat het lukt!
Alle reacties Link kopieren
Er is hier geen asiel ook niet in de butt en ik heb overal na vraag gedaan of iemand het katje wil nemen. Ben bij de dierenarts geweest en hij is ontwormt en behandeld tegen vlooien.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de dierenarts gevraagd wat ik kan doen en die zegt dat de kans groot is dat hij wordt doodgereden of gepakt Door een grote hond maar weet niet wat ik met het beestje kan doen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven