flexibel memo/prik/white-bord voor op ronde muur?

14-08-2008 10:38 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vraagje: heeft iemand van jullie ooit een memobord o.i.d. gezien dat aan de achterkant niet hard is maar flexibel zodat je het op een ronde muur kan plakken/ophangen?

Alvast bedankt!

groetjes Choca
Alle reacties Link kopieren
Je kunt een stuk van de muur beschilderen met magnetische verf. Of, als je dat zonde van de muur vindt, een stuk rubber, jute of flexibel pastic beschilderen met magnetische verf en zelf je magneetbord maken. Is ook nog eens rete-stoer X-D .
Alle reacties Link kopieren
He dat is een goed idee!

Had nog nooit van magnetische verf gehoord maar ik ga morgen maar eens even langs de prax*s!

Dankjewel!!!

Heb je dit toevallig al eens zelf gedaan?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb mijn eigen schoolborden gemaakt, met schoolbordverf. (niet rond overigens, mijn huis is wel oud en scheef, maar een rechte plaat kan nog wel tegen de muur X-D )



Ik heb een hele tijd in een bouwmarkt op de verfafdeling gewerkt, en heb altijd vol interesse staan kijken naar de magneetverf. Je kunt magneetverf zelfs overschilderen met gewone verf, zodat je op de muur niks ziet. Het magneeteffect wordt dan wel ietsje minder, maar is nog steeds sterk genoeg om papier tegenaan te magneten.
Alle reacties Link kopieren
Heee dat is handig: een verfexpert!!



Zie net dat het ook kan om eerst magneetverf te gebruiken en dan nog schoolbordverf eroverheen te doen... of misschien maak ik wel twee vakken...morgen vrij dus dan ga ik eens creatief zijn!

Mijn muur zelf verven durf ik trouwens niet aan dus ik moet een flexibele ondergrond vinden: zou het met plastic wel gaan om erop te schilderen? MDF is denk ik niet buigbaar genoeg, zou dik karton werken? Of een soort van schuimspul?

Nog goede tips?
Alle reacties Link kopieren
MDF is moeilijk blijvend rond te krijgen denk ik. Schuimspul zou kunnen, maar dan heb je wel een zachte ondergrond, ik weet niet hoe dat zal staan. Karton zou slap kunnen worden door de verf, maar zou je kunnen proberen. Het beste is denk ik iets van rubber of flexibel plastic. Ik denk dat als je even door een bouwmarkt sneupt wel een materiaal kunt vinden dat zowel glad als flexibel is.



Je kunt de meeste soorten plastic wel beschilderen. Voor sommige moet je eerst een grondverflaag speciaal voor plastic aanbrengen - kun je gewoon in de bouwmarkt kopen, andere soorten pakken de verf meteen, kwestie van uitproberen.



Ik zal eens kijken of ik een materiaal kan vinden dat geschikt is...
Alle reacties Link kopieren
Okee, ik heb even rondgeneusd. Over plastic kan ik zo gauw niets vinden, maar rubber schilderen wordt een crime, niet doen dus.



Optie 1: koop een stuk jute, maak een houten raamwerkje in de vorm waarin je je magneet/schoolbord wil, en wrijf het jute in met gips of stuuk, zodat je een harde ondergrond krijgt in de vorm die je wilt. Dit geheel kun je vervolgens primen en schilderen met de verf die je wilt.



Optie 2: gebruik iets van plexiglas. Bedenk wel dat hoe meer je iets buigt, hoe groter de kans dat je verf 'breekt'. Maar omdat plexiglas vrij weinig zachte delen heeft, heb je nog wel kans dat het goed gaat.



Optie 3: Linnen of katoen dat je zelf spant.



Als ik nog wat bedenk laat ik het je weten. Succes in ieder geval!
Alle reacties Link kopieren
Dankjewel!!!

Optie 1 gaat niet lukken omdat dit houten raamwerk dan ook weer rond moet worden...en ik ben wel crea maar met gips/stuuk werken lijkt me niet echt handig...

Optie 2: kan ik eens gaan kijken morgen of ik zoiets kan vinden-> dan buig ik het eerst in de goede vorm en ga er dan pas op schilderen!

Optie 3: Dat spannen wordt dan volgens mij lastig omdat je dan weer met die ronding zit...



Ik ga morgen eens naar de Praxis en ga dan goed rondkijken, zullen vast wel iets hebben!



Nogmaals: heel erg bedankt voor je tips! Zal laten weten wat het geworden is!
Alle reacties Link kopieren
Je hebt ook buigbaar triplex of MDF. Dit is ingekerft op de achterkant waardoor je het rond kunt buigen in de vorm van de muur.

Dit daarna verven en je bent helemaal klaar!
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij kan je ook kurk gebruiken en dat tene de muur plakken, gewoon bij de praxis of zo kurk kopen( misschien van die vloertegels, kurk is flexible dus kan je buigen en dan prikkertjes gebruiken?
Mijn mening, mijn keuze.
Alle reacties Link kopieren
Even nog een update:

heb heeeel toevallig een soort van zelfklevend karton gezien op mijn kantoor.. Dit is een soort van post-it-achtig materiaal waar je dingen gemakkelijk op kan plakken en zonder beschadiging van kan afhalen. Het is karton dus ook flexibel!

Nu moet ik alleen nog een winkel vinden waar ze dit verkopen: op kantoor hadden ze alleen knalblauw en dat past niet zo in mijn interieur...

Als iemand anders nog interesse heeft dan laat maar weten want dan zet ik het erop als ik het gevonden heb!

Als iemand toevallig nu al weet waar je dit kan kopen dan hoor ik het ook graag!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven