Welke tuinslang?

28-06-2015 16:54 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Met het oog op de komende hittegolf leek het mij wel handig om eens een tuinslang aan te schaffen zodat ik niet steeds met de gieter heen en weer hoef te lopen. Ik heb vorig jaar al een gekocht bij de action maar deze is waardeloos. Nu zie ik op tv steeds een 'groeiende' tuinslang voorbij komen. Heeft iemand ervaring met zulke tuinslangen? Het lijkt mij erg handig, ik vraag me alleen af of zo'n tuinslang wel praktisch is omdat ik 'm alleen in de keuken aan kan sluiten. Iemand tips voor een goede tuinslang?
Sometimes good things fall apart so better things can fall together
Alle reacties Link kopieren
Zo'n slang als je bedoelt lijkt me best handig, nou heb ik geen tuin maar als ik die wel zou hebben zou ik hem zeker kopen, hij kan natuurlijk tegenvallen, daar kom je alleen achter als je iemand kent die zo'n ding heeft.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
Lijkt mij ook heel handig. Heb nu ook zo'n stug geval. Ik lees dus mee
Alle reacties Link kopieren
Wat was er zo waardeloos aan die vd action? En om hoeveel meter slang gaat het?

Op;

tuinslangen : review | consumentenbond

Staat veel over de groeiende slang plus veel commentaar over lekkende koppelingen. De binnenslang schijnt makkelijk te breken, dus lek, lees; kan je weggooien.
iedereen leest mee
Alle reacties Link kopieren
quote:landylover schreef op 28 juni 2015 @ 17:16:

Wat was er zo waardeloos aan die vd action? En om hoeveel meter slang gaat het?

Op;

tuinslangen : review | consumentenbond

Staat veel over de groeiende slang plus veel commentaar over lekkende koppelingen. succesDie van de action knikt steeds waardoor er geen water uit komt, heel irritant.. Ik heb zeker 20m nodig. Ik zal eens kijken op die site, bedankt!
Sometimes good things fall apart so better things can fall together
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er een, gekocht op de libelledag, dus geen actionproduct. Ik vind hem ideaal! Hij raakt niet in de knoop, en gaat makkelijk 'in en uit'.
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat
Die groeiende lijkt mij ook ideaal!

Wij hebben deze : http://www.coolsound.nl/g ... nslang-met-cassette/P1551



Qua opruimen en opbergen is hij ideaal! Neemt niet veel plek in en rolt heel makkelijk op. Enoge nadeel vind ik dat hij volledig afgerold moet zijn om het te doen. Hij werkt net als een brandslang en als hij geknikt ligt, stopt het water ook gewoon. Zodra hij vol zit, komen er geen knikken meer in en dat is wel fijn. Maar voordat je hem aan zet, moet je hem dus eerst helemaal uitrollen en zonder knikken erin neerleggen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een groeiende tuinslang, zo een X-hose. Erg makkelijk in gebruik, vooral omdat ie zo licht is. Ik kan mijn 15 meter slang met 1 pink vast houden ;) . Ook makkelijk op te bergen (gewoon om de buitenkraan heen hangen) en gaat inderdaad niet in de knoop of knik zitten.



In een ander draadje ook op deze pijler wordt het onderwerp "Een tuinslangkoppelding voor moderen kranen" besproken
"I love not Man the less, but Nature more..."
Ik had een X-hoe maar die ging lek. Nieuwe gekregen en die was ook met een paar maanden lek. Nu een oprolslang in dunne uitvoering, neemt weinig ruimte in en werkt uitstekend.
X hose is ideaal. Geen knikken en makkelijk op te bergen. Hb het ding nu jaar of 2. Werkt nog goed.
Wat ik me nou al jaaaaaren afvraag: wanneer komen er nou eens leuke tuinslangen op de markt in plaats van die hele lelijke dingen in knapkleuren?

Een tuinslang vermomd als touw... ik zou accuut 50 meter kopen!
Alle reacties Link kopieren
quote:PimPom schreef op 28 juni 2015 @ 20:07:

Ik heb een groeiende tuinslang, zo een X-hose. Erg makkelijk in gebruik, vooral omdat ie zo licht is. Ik kan mijn 15 meter slang met 1 pink vast houden ;) . Ook makkelijk op te bergen (gewoon om de buitenkraan heen hangen) en gaat inderdaad niet in de knoop of knik zitten.



In een ander draadje ook op deze pijler wordt het onderwerp "Een tuinslangkoppelding voor moderen kranen" besproken Ik zag het ja, volgens mij was er iemand geïnspireerd geraakt ;) Zo'n tuinslang lijkt mij dus ook wel wat... Helaas lees ik op internet veel slechte verhalen dat ze snel knappen en lekken, daar ben ik wat huiverig voor omdat de slang nog een heel eind door het huis moet liggen.
Sometimes good things fall apart so better things can fall together
Ow, als hij door het huis moet zou ik uitkijken met zo'n x-hose idd als daar zoveel slechte verhalen over zijn. Misschien is dan toch die gardena die wij hebben een optie? Die is echt oersterk, niet kapot te krijgen. Kans dat het water je kamer in spuit is daarmee niet zo groot
Alle reacties Link kopieren
Die Gardena slangen gaan inderdaad heel lang mee! Zijn alleen zo zwaar (maar zag dat jij een haspel hiervoor hebt).



Mijn x-hose gebruik ik deze zomer voor het eerst, dus ik kan je weinig vertellen over de levensduur....
"I love not Man the less, but Nature more..."

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven