Kat heeft op het tapijt geplast, hoe de geur wegkrijgen?

02-08-2015 12:35 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Onze nieuwe kat heeft op het tapijt geplast. Helaas duurde het een tijdje voor we er achter kwamen (het was op zolder) en is de urine in het tapijt getrokken :( .



Wat we ook proberen, we krijgen het niet weg. We hebben een speciale tapijtreiniger gehuurd, speciale urinegeurverwijderaars gekocht, met baking soda en azijn schoongemaakt.



Heeft iemand hier de gouden tip, voordat we het tapijt gaan vervangen?
http://www.ecodor.nl/Cons ... egen-kattenpis-stank.html



Werkt ook op oudere pieslucht.
Alle reacties Link kopieren
Groene biotex. Even in laten werken. Evt herhalen. Biotex doodt de eiwitten.
Alle reacties Link kopieren
Speciaal spul al geprobeerd, biotex nog niet . Ik zal het proberen!
quote:Sorcha_ schreef op 02 augustus 2015 @ 12:45:

Speciaal spul al geprobeerd, biotex nog niet . Ik zal het proberen!

Ook de ecodor? Of een willekeurig "speciaal spul"?



De ecodor heeft bij mij een autostoel gered en een onbehandelde betonnen vloer.
Alle reacties Link kopieren
quote:Bieb2.0 schreef op 02 augustus 2015 @ 12:47:

[...]



Ook de ecodor? Of een willekeurig "speciaal spul"?



De ecodor heeft bij mij een autostoel gered en een onbehandelde betonnen vloer.Nee niet de ecodor. Wel dit spul: http://www.amazon.co.uk/dp/B005GO2VX4/r ... in+remover . Is dat spul echt zo fantastisch? Want het is me het geld nog wel waard om het 1x te proberen.
quote:Sorcha_ schreef op 02 augustus 2015 @ 12:51:

[...]





Nee niet de ecodor. Wel dit spul: http://www.amazon.co.uk/dp/B005GO2VX4/r ... in+remover . Is dat spul echt zo fantastisch? Want het is me het geld nog wel waard om het 1x te proberen.



Die van jou ken ik niet maar de Ecodor is écht goed.

Volgens mij zijn er meer forummers die dit kennen, hopelijk komen die ook nog hier
Ecodor werkt perfect!
Simple Solution. Maar ik neem aan dat dat ongeveer hetzelfde is als Ecodor
Alle reacties Link kopieren
Simple solution heb ik al geprobeerd. Nu heb ik maar Ecodor besteld . Als dat niet werkt dan proberen we de waspoeder en als dat niet werkt dan maar een nieuw tapijt :( . Zal de huisbaas blij mee zijn!
Alle reacties Link kopieren
Koffiedik, 24 uur laten liggen op de vlek en dan opzuigen en schoonmaken. Koffiedik trekt nare geurtjes uit tapijt/bankstel enzo!
Vandaag is de mooiste dag.
Ik heb het een keer met een tapijt gehad. Eerst uitgewassen met groene zeep en daarna Simple Solution en het was weg.. Maar ja, met tapijt is het moeilijk uit te wassen, dus wellicht wordt het dan toch een nieuw tapijt
Alle reacties Link kopieren
Je blijft het altijd ruiken, helaas.
Ecodor heeft hier goed gewerkt. De geur was uit het tapijt. Echter was het ook helemaal doorgelekt naar de ondervloer en daar kregen we de geur zelfs met ecodor niet uit, zal wel aan het materiaal liggen ofzo.. Stuk ondervloer dus vervangen en toen was het opgelost.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vroeger biotex gebruikt of hg spray en was daar altijd heel tevreden over. Eerst schoonmaken met biotex dan van hg eerst de spray tegen vlekken en dan die tegen geur hebben geholpen toen onze hond ziek was en opeens diarree had (en wij een crème kleurig tapijt , nu hebben we laminaat maar dat is omdat we zijn verhuisd niet omdat je nog iets zag of rook aan het tapijt).
Alle reacties Link kopieren
Eerst groene Biotex en daarna Ecodor. Werkt prima!
Is het vaste vloerbedekking of een los kleed?

In het laatste geval zou je de stomerij kunnen overwegen.
Alle reacties Link kopieren
Update: De geur is weg!

Het ruikt nu naar een combinatie van Ecodor en Simple solution. Simple solution vind ik ook echt niet lekker ruiken maar het is beter dan kattenpis. We hebben ook een blacklight gekocht en daardoor zagen we een vlek die we eerder niet hadden gespot.



Met de kat is het iets minder, ze ziet heel slecht en volgens de dierenoogarts wordt ze binnenkort helemaal blind . Ze plast gelukkig niet meer in huis maar helaas hebben wij nu de kattenbak in de woonkamer, omdat ze steeds in een bepaald hoekje plaste. Als je de bak verplaatst doet ze een zenuwachtig plasje op de plek waar ze denkt dat de bak was . Zelfs 3cm naar achteren was teveel. Iemand nog tips voor het hebben van een blinde kat?



Ze is wel superlief trouwens, en heel erg aanhankelijk.
Alle reacties Link kopieren
Hi, een late reactie op dit topic maar dit is eerder een vraag die ik heb naar aanleiding van al jullie antwoorden. Mijn kat heeft ook geplast op tapijt, gisteren sopje met biotex gedaan, maar nu is de geur nog veel erger dan voorheen 😭 en tapijt is nog steeds even nat als 24u geleden (ondanks droogdeppen met handdoeken). Heb ook ecodor in huis maar dacht eerst sopje met biotex te doen. Kan iemand mij vertellen hoe lang het duurt voor het tapijt weer droog is...en ik aan de slag kan met ecodor. Thanks alvast

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven