Hoelang mag/moet een bankstel meegaan?

26-08-2008 19:23 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik denk een leren bankstel zeker 15 jaar

en stof een jaar of 9 a 10
Hier had uw advertentie kunnen staan.
En anders? Krijgt het bankstel straf? Ga je terug naar de winkel?



Ik denk dat je ook van de aankoopprijs uit moet gaan. Je kan ook leren banken kopen voor 250 euro, verwacht daar geen lang leven van...
Alle reacties Link kopieren
Stof 5 leer 10 en dat is zonder kinderen...
Alle reacties Link kopieren
Ligt aan wat je ervoor betaald hebt, en hoe je ermee omgaat. (heb je kleine kinderen die op de bank springen, ben je fulltime thuis, ben je met een gezin van 7 personen etc)

Een beetje kwaliteitsbank moet toch zeker wel 10 jaar mee kunnen gaan. Tenzij je dus voldoet aan bovenstaande criteria..
Alle reacties Link kopieren
Je moet juridisch gezien kijken wat in de redelijke lijn der verwachtingen ligt gezien de kwaliteit en de prijs van het bankstel.
Mijn stoffen bankstel is ca. 13 jaar oud en inmiddels een paar maanden geleden opnieuw bekleed omdat ik het model en zitcomfort gewoon geweldig goed vind, dus nu kan ie voorlopig nog wel wat jaartjes mee.

Overigens heb ik geen huisdieren/kinderen in huis, dus dat scheelt uiteraard een hoop levensduur van mijn spullen.
Alle reacties Link kopieren
Dit kan dus ook langer dan de garantietermijn zijn. Maakt niet uit, juridisch heb je dan gelijk.
Alle reacties Link kopieren
Als je het leer van een leren bank goed onderhoud kan hij wel langer mee dan 10/15 jaar.Ik heb ooit een chesterfield gehad die ik na 15 jaar heb verkocht,die was nog perfect,maar ja je wilt weer eens wat anders...

Mijn Miele wasmachine en droger zijn al 20 jaar oud en nog nooit stuk geweest en werken ook nog goed.
Alle reacties Link kopieren
Mijn bank mag maximaal 10 jaar meegaan. Als hij langer meegaat wordt hij ritueel verbrand.
Alle reacties Link kopieren
Ik had een prachtig uitziende tweedehands bankstel gekocht, van Leolux. Niet de minste zou je zeggen.

Hij heeft het bij mij drie maanden schadevrij volgehouden. Nu mag 'ie blijven tot die totaal is uitgewoond.
Alle reacties Link kopieren
Parnell schreef op 26 augustus 2008 @ 19:32:

Mijn bank mag maximaal 10 jaar meegaan. Als hij langer meegaat wordt hij ritueel verbrand.
Dat heet gewoon euthanasie hoor!
Alle reacties Link kopieren
Zwieber schreef op 26 augustus 2008 @ 19:44:

[...]



Dat heet gewoon euthanasie hoor!
Ja, uit humanitaire overwegingen X-D .
Alle reacties Link kopieren
tilalia2 schreef op 26 augustus 2008 @ 19:26:

En anders? Krijgt het bankstel straf? Ga je terug naar de winkel?



Ik denk dat je ook van de aankoopprijs uit moet gaan. Je kan ook leren banken kopen voor 250 euro, verwacht daar geen lang leven van...
Jaaaaaaaaaaa dan moet hij naar de strafbank
Alle reacties Link kopieren
elninjoo schreef op 26 augustus 2008 @ 19:27:

Mijn stoffen bankstel is ca. 13 jaar oud en inmiddels een paar maanden geleden opnieuw bekleed omdat ik het model en zitcomfort gewoon geweldig goed vind, dus nu kan ie voorlopig nog wel wat jaartjes mee.

Overigens heb ik geen huisdieren/kinderen in huis, dus dat scheelt uiteraard een hoop levensduur van mijn spullen.




Idem dito, ook eentje van 13 jaar oud en onlangs opnieuw laten bekleden. De stoffeerder vond de kwaliteit van de bank bewonderenswaardig, en dat voor een ding van Betermeubel uit Peer.

Hier overigens wel huisdieren en kind, de bank werd dan ook voornamelijk vanwege de nagelhalen van de kat opnieuw bekleed (kat mag nu niet meer alleen in de kamer).



Zonder kat hadden we nog wel vijf of tien jaar met de oude bekleding door gekund. Lang leve Scotchguard.

En lang leve Betermeubel, voor de geweldige kwaliteit en het tijdloze model.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een Ikea bank (helaas uit het assortiment verdwenen) en dit is echt een superbank. Ik verwacht dat deze heel wat jaartjes meegaat (nu zo'n 6 jaar oud), want super stevige kussens (soort foam waar je ook op slaapt, lijkt wel tempur ofzo) en een massief binnenwerk. Dat binnenwerk gaat niet kapot, de kussens zouden kunnen slijten (maar zou ik net zo makkelijk weer kunnen vervangen). Het kwestbare deel van de bank was de hoes, die van een eenvoudig katoentje was. Die heb ik vervangen voor stevige ploegstof en nu reken ik er minstens op voor nog eens 10 jaar.



Dochter heeft dan wel een springverbod, da's duidelijk. Een banb is een bank en geen springkussen. En anders haal ik het eigenhandig uit haar spaarpot X-D

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven