mijn muur... tips gevraagd

27-08-2008 22:00 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een muur in de eetkamer, waarmee ik niet zo goed weet wat ik wil. Ons huis heeft op de benedenverdieping alles open in een U vorm, met in het middenstuk de keuken, en dan aan een kant de eetkamer, andere kant de woonkamer. er loopt dus een lange wand door het hele huis, en aan de voorkant zit de eetkamer, die rechthoekig is, min het stukje waar de doorbraak naar de keuken zit. Aan de kant tegenover de ramen heb ik dus een muur die tot driekwart of iets meer de kamer afsluit. De vorige bewoners hebben deze muur gemaakt van vierkante houten panelen, die ze geel hebben geverfd. Wij hebben geprobeerd ze een andere kleur te beitsen omdat we de nerf wel mooi vonden, maar dit is niet zo goed gelukt, en bovendien te donker geworden.



Nu wil ik deze muur binnenkort eens opkappen. Ik kan even niks doen aan het feit dat er vierkante vlakken over het hele oppervlak zitten, dus ik wil daar maar gewoon gebruik van maken.



Ik zat zelf te denken om de muur in een gebroken wit te verven, met zijdeglans, en dan een paar van de vlakken in hoogglans over te schilderen. Nu wil ik wat leuks op die paar vlakken maken. Ik zat al te denken aan met heeel licht lentegroen een afdruk van kant in wat hoekjes te spuiten, of een mooie plakker er op te doen.



hebben jullie nog tips? De meubels in de ruimte zijn vrij donker en klassiek, de accesoires zijn in het limoengroen en bijpassend. De vloer is zwart/wit geblokt. Ze hielden nogal van vierkantjes, denk ik...
2 rollen behang halen en die in die vakjes plakken, om en om, of alles verven en enkele blokken met een stukje behang? Of goedkoop spaanplaat ertegenaan, kantjes dichtkitten en behangen?

Mooie dunne vitrage ervoor langs hangen?

Verder weinig inspiratie, lees even mee, ben wel benieuwd naar de tips die je krijgt
Alle reacties Link kopieren
Chinese tekens in de blokken?
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Alle reacties Link kopieren
Oh, vergeten te melden, ik heb een beperkende factor... Mijn Lief. Ikzelf had dat hele wandje allang limoengroen, okergeel of ijspaars geverfd, ware het niet dat ik een Lief heb met een bloedhekel aan "rare kleurtjes" of "schreeuwerige effectjes" Als ik er een patroontje op plak (leuk idee, trouwens!) dan is hij in staat om drie maanden lang een LSD trip te simuleren.



Chinese tekens heb ik in mijn vorige huis gehad, was ook mooi, maar nu wil ik wel eens iets anders.
Alle reacties Link kopieren
allis schreef op 27 augustus 2008 @ 22:14:

Als ik er een patroontje op plak (leuk idee, trouwens!) dan is hij in staat om drie maanden lang een LSD trip te simuleren.

Makkelijk juist! Dan heb je er geen kind aan :rofl:
Alle reacties Link kopieren
ja, mar dat gekwijl hè, daar kan ik zo slecht tegen. En ik heb net nieuwe kussens op de bank, dus dan vind ik het zo zonde...
Alle reacties Link kopieren
Summerdance, zou je me svp heel snel willen mailen op toetjeweblog@hotmail.com en dat dan even hier of in andere topic laten weten?

Gaat over iets belangrijks voor mij hier op het forum!!!
Alle reacties Link kopieren
Hmmz, ik weet niet of ik die tekst mooi in de blokken krijg, toet! Maar ik hoop dat Summerdance je weet te vinden. Het is wel een beetje off-topic, maar goed.
Alle reacties Link kopieren
Summerdance, het is al opgelost.



Allis, sorry, maar ik was even erg in de stressmode geschoten, ken Summerdance verder niet en heb haar gezocht in topics waar ze recent had gepost, vandaar dus ook hier....



Succes met je muur!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven