Woonkamer en keuken aparte verdieping

14-11-2015 09:23 68 berichten
Wij zijn al lang op zoek naar een huis. Er staat een prachtig huis op Funda. Binnenstad, oud pand, mooi opgeknapt, klassiek en sfeervol. Er zit zelfs een garage bij! Alleen de indeling is een beetje raar.

Het is een smal, hoog pand. Beneden een kantoorruimte met keukenblok. Op de 1e een woonkeuken. Op de 2e een woonkamer. Op de 3e twee slaapkamers en badkamer. En daarboven nog een slaapkamer en bergzolder.



Er zit een klein tuintje bij, maar dat is dus vanuit het kantoor bereikbaar. En als je in de woonkamer zit en je wil wat drinken, moet je dus een trap af. Niet echt handig hè? Of zou dat wennen? Iemand die ook de woonkamer en keuken op verschillende verdiepingen heeft?
Dus als je gekookt hebt, moet je ook alles mee naar boven nemen?.. lastig...

Klinkt wel als een heel gaaf pand, maar de indeling kan je na verloop van tijd tegenstaan.
Alle reacties Link kopieren
Je kan toch eten in de woonkeuken? Juist wel leuk, dan heb je je woonkamer echt alleen als relax-ruimte, en niet als woon&eetkamer.
Alle reacties Link kopieren
jeetje, in totaal dus 5 verdiepingen? Zou ik helemaal mesjokke van worden en daar kan ook geen verbouwing tegenop. Maar dat is mijn mening.
Sommige fouten zijn te leuk om maar een keer te maken...
Alle reacties Link kopieren
Lijkt me helemaal niets. Vooral omdat het nauwelijks tuin heeft en die tuin dan ook nog niet uit de woonkamer toegankelijk is. En de ligging zal ook wel kut zijn omdat het in de binnenstad ligt ipv in 'n rustige buitenwijk.
Shoot first, ask questions later!
Alle reacties Link kopieren
Oplossing zou kunnen zijn om een kleine koelkast in de huiskamer te zetten. Als de keuken echt een woonkeuken is zie ik het probleem niet! Waar is het toilet voor bezoek?
Ik zou dat niets vinden al die verdiepingen.

Erg onhandig. Ook qua inrichting niet te doen lijkt me.
Alle reacties Link kopieren
En idd elke keer al die trappen. Dat gaat je vast ook tegenstaan, zeker als je vanalles op en neer moet slepen. Je boodschappen moeten helemaal naar boven ipv dat de keuken op de begane grond zit. En zit je wasruimte voor je wasmachine/droger wel op dezelfde verdieping als je slaapkamers want anders moet je ook nog de hele tijd met je was op en neer.
Shoot first, ask questions later!
Voor elk glaasje drinken of kopje koffie naar de keuken en dan weer naar boven als je avond op de bank wil hangen. En even naar de slaapkamer, ppfff. Wel goed voor je conditie.
quote:CarrieM schreef op 14 november 2015 @ 09:31:

Je kan toch eten in de woonkeuken? Juist wel leuk, dan heb je je woonkamer echt alleen als relax-ruimte, en niet als woon&eetkamer.En steeds die trap op en af voor dat drankje, hapje, koekje enz? Want snacken doe je niet in de keuken... ik ben soms al te lui om 5 passen naar de keuken te lopen voor een glas water.. moet er niet aan denken ook nog eens de trap voor te nemen
Alle reacties Link kopieren
Heb je op elke verdieping wel 'n toilet of moet je daar ook elke keer nog voor trappen lopen?
Shoot first, ask questions later!
quote:kippetje29 schreef op 14 november 2015 @ 09:36:

Voor elk glaasje drinken of kopje koffie naar de keuken en dan weer naar boven als je avond op de bank wil hangen. En even naar de slaapkamer, ppfff. Wel goed voor je conditie.



Minder goed voor je relatie

"Ja doei! Ik ga die kl..trap niet meer op en af om wat te pakken. Nu is het JOUW beurt!"..
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat het best wel zal wennen.

Wij hebben een aparte woonkeuken en ik vind het ideaal....geen geurtjes in de woonkamer en gezellig met zijn allen eten in de keuken.

Alleen wij hebben de keuken gewoon naast de woonkamer, moet alleen de hal door en dan ben ik in de woonkamer.

Enige nadeel hiervan vond ik toen de kinderen klein waren....ik zag niet wat er in de woonkamer gebeurde als ik stond te koken.

Als je keuken op een andere verdieping is...met kleine kinderen is dat niet praktisch, de kinderen moeten dan ook in de keuken zijn.

Verder lijkt het mij met visite ook niet echt praktisch om aldoor met glazen op en af de trap te moeten, maar wellicht went dat?
Als je je nu al kunt voorstellen dat het je tegen gaat staan, dan zal dat waarschijnlijk ook gaan gebeuren. Niet aan beginnen dus.
Alle reacties Link kopieren
Tja ik vind huizen met aparte indelingen juist leuk, en die trappen zouden voor mij ook geen probleem zijn.

Je gebruikt effectief toch alleen de 1e en 2e verdieping. Je loopt niet de hele dag heen en weer naar je slaapkamer toch.



Mijn huis heeft beneden de wc, werkkamer en een slaapkamer/rommelhok, 1e verdieping woonkamer en een aparte woonkeuken, 2e verdieping slaapkamer, badkamer, wc en dakterras.

Voor de wc moet je dus altijd naar boven of beneden, mijn schoonmoeder klaagt daar wel over, maar wij vinden het geen punt.
Het lijkt mij helemaal niet handig. Wil je het kantoor als kantoor blijven gebruiken?



Staat het al lang te koop?
Alle reacties Link kopieren
Lijkt mij ook niet handig. Hier hebben ze nieuwbouwwoningen met een soortgelijke indeling en je ziet dat op de verdieping met het woongedeelte een klein keukenblokje is gemaakt met een wasbak en wat kastjes. Ik denk dat je zoiets ook inderdaad wel nodig hebt. Mij heeft het persoonlijk nooit wat geleken omdat het dan toch wat ongezellig is in de keuken. Iemand staat beneden te koken en de rest van het gezin zit biven. Overigens zie ik dan ook weer bij diezelfde woningen (op Funda uiteraard) dat er dan ook weer een bank en een televisie in de keuken komt te staan. Je hebt zo eigenlijk van alletwee nét niets. Maar dat is mijn mening natuurlijk :-)
Alle reacties Link kopieren
In de woonkamer heb je dan sowieso 'n barmeubel nodig met stromend water. Dan kun je in elk geval je drank of koffie gewoon in de kamer pakken. Maar blijft lastig dat je met al die afwas naar de keuken moet slepen en na het uitladen van de vaatwasser weer terug naar boven. Je hebt echt 'n liftje nodig in zo'n pand.
Shoot first, ask questions later!
Alle reacties Link kopieren
Paar voorbeelden:



http://funda.nl/49416755

http://funda.nl/48388427



Hoop dat dit werkt
Alle reacties Link kopieren
Toch klinkt to wel enthousiast. Waarom ga je niet gewoon kijken to? Mijn nieuwe huis heet ook wat rare dingen qua indeling, maar ik werd hoe langer hoe meer gecharmeerd van het huis. Wellicht is het voor jou toch helemaal geen punt. Gewoon even gaan kijken hoe het is.
Wij! Onze woonkeuken is op de begane grond. Daar eten we ook. De woonkeuken is ook echt een aparte leefruimte. Ik zit er heel vaak.



De woonkamer is op de eerste verdieping. Ja als je dan koffie of iets te drinken wilt, moet je naar beneden naar de keuken. Je went ook heel snel aan het trappenlopen. En uiteindelijk heb ik gemerkt dat je veel minder vaak naar de keuken gaat dan in eerste instantie gedacht.
Alle reacties Link kopieren
Dit is ook een voorbeeld van een huis met de keuken beneden. Erg leuk vind ik zelf:



http://www.funda.nl/koop/ ... 651363-grasmier-16/fotos/



Maar dan heb je wel door de vide en alle ramen veel zicht op de keuken, wat misschien gezelliger is dan als het helemaal dicht is.
Alle reacties Link kopieren
Moet er niet aan denken,al ben ik gek op dat soort panden. Tijdje afhankelijk van een kruk geweest, bijna rolstoel, zou nachtmerrie geweest zijn in zo'n pand. En met baby en boodschappen lijkt het me ook niet ideaal, maar dat is onze situatie, weet niet hoe de jouwe is. Maar zou toch verder zoeken als ik jou was....
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben ook een huis met een aparte indeling op meerdere verdiepingen en alles went ook het traplopen. Ik ben juist erg blij met onze aparte woonkeuken en een pak drinken en wat glazen meenemen naar de woonkamer is echt geen ramp.



Wij krijgen ook veel commentaar over het zogenaamde vele traplopen, maar zelf ervaren we het totaal niet als een nadeel.
Just when the caterpillar thought the world was over, it became a butterfly
Alle reacties Link kopieren
Bij mijn ouders thuis ook keuken en eetkamer (en wasmachine) op begane grond, woonkamer een verdieping hoger samen met een slaapkamer en badkamer, andere slaapkamers nog een verdieping hoger. Wonen daar al 30 jaar, nooit als een probleem ervaren. Hoewel het nu een beetje te groot geworden is voor twee mensen op leeftijd, maar dat heeft niets met de indeling van het huis te maken, eerder met het teveel aan ruimte dat overbodig is geworden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven