Laminaat of PVC vloer?

01-01-2016 13:00 25 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat een lastige keuze; ga ik voor een laminaat of PVC vloer.

Het gaat om de gang/woonkamer en keuken.

Ikzelf denk dat een pvc vloer misschien nog makkelijker schoon te maken is?



Wat zijn jullie ervaringen?
PVC mag echt nat worden, maar qua schoonmaak vind ik het niet veel uitmaken. Wij hebben PVC met name omdat het geluidsdempend is en warmer aan mijn voeten.
Alle reacties Link kopieren
pvc is warmer aan de voeten, beschdigt minder snel, is makkelijker omdat het nat mag worden (denk oa aan urine/braaksel huisdieren) en geluiddempend
Ik heb zelf laminaat, maar ik vind het altijd jammer dat met de lichtinval, het een beetje plasticachtig oplicht. Daarom misschien dan pvc, hoewel ik ook naar het prijsverschil zou kijken, geen idee wat het kost.
Alle reacties Link kopieren
Hier al jaren pvc, daarvoor laminaat. Voor mij nooit meer anders dan pvc. Grote keuze in kleuren, onderhoudsarm, geluiddempend, warmer aan de voeten, niet kwetsbaar voor vocht. Ideaal spul.
quote:milena1 schreef op 01 januari 2016 @ 13:31:

Hier al jaren pvc, daarvoor laminaat. Voor mij nooit meer anders dan pvc. Grote keuze in kleuren, onderhoudsarm, geluiddempend, warmer aan de voeten, niet kwetsbaar voor vocht. Ideaal spul.



+1

Ik hoef geen laminaat meer sinds we pvc hebben.
Alle reacties Link kopieren
We hebben boven laminaat (lag er al) en beneden PVC. Wel gelijmd, dus geen click.



Ik wil echt nooit meer wat anders. Het is mooi, onderhoudsvrij en het geeft niet als er een keer een kat kotst en we het pas later zien. Het is ideaal met schoonmaken en nog eens warmer aan de voeten.
Een dag niet genoten is een dag niet geleefd.
Wij hebben laminaat. Nooit last gehad van problemen ontstaan door vocht. Wel snel krassen en viezig. Niet mooi. als de zon er op schijnt
Alle reacties Link kopieren
Heb je bij PVC geen last van schoenstrepen, dan denk ik aan rubberzolen. En bijvoorbeeld strepen door het verschuiven van de stoelen?

Ik heb zelf laminaat, maar zou de volgende keer kiezen voor laminaat met een echt houten toplaag.
Alle reacties Link kopieren
Ligt het ook niet sterk aan de kwaliteit?



Ik heb sinds 3 jaar laminaat: gekozen voor een duurdere soort: dof, mooie brede planken, laten leggen, goede ondervloer, etc.

Nog geen enkele beschadiging (hier overigens geen huisdieren). Geen krassen, geen strepen. Niet viezig (ligt ook aan kleur/patroon vloer).

Onderhoud: weet niet wat mensen daarmee bedoelen (ik hoef mijn vloer niet, zoals bij parket) te laten schuren of zo?



Of PVC per definitie warmer aan je voeten is, kan ik niet beoordelen.



PVC kun je (zie ik op Google) kopen vanaf 19,95 per m2 inclusief gratis leggen.

Dat zou -veel- goedkoper zijn dan mijn laminaat was.

Dus als je dan bij PVC voordelen hebt/ziet ten opzichte van laminaat, dan lijkt mij de keuze makkelijk.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou pvc prima vinden als ze nou eindelijk eens zouden bedenken dat het geen hout-look hoeft te hebben. Het is geen hout. Waarom moet het er dan uit zien als hout?? Als je hout wil moet je hout nemen, geen plastic dat, zodra je er een stap op zet, niet voelt als hout.
Alle reacties Link kopieren
Ik woon in een ouder huis met een houten ondervloer. Geen idee of pvc dan mogelijk is?

Moet je de ondervloer natuurlijk wel goed laten egaliseren maar of dat dan kan?
Alle reacties Link kopieren
PVC! Geen plinten, geen kieren, dus erg hygiënisch. Kan goed tegen vocht, warmer en mooier dan het meeste laminaat. Wel verlijmd, dus moet je huis wel leeg. Bij ons vrijdag geëgaliseerd, maandag gelegd.
Alle reacties Link kopieren
quote:-Suze- schreef op 01 januari 2016 @ 14:19:

Ik zou pvc prima vinden als ze nou eindelijk eens zouden bedenken dat het geen hout-look hoeft te hebben. Het is geen hout. Waarom moet het er dan uit zien als hout?? Als je hout wil moet je hout nemen, geen plastic dat, zodra je er een stap op zet, niet voelt als hout.Je hebt ze ook in niet houtlook hoor . En wij wilden graag een houtachtige vloer maar echt hout was voor ons geen optie vanwege vloerverwarming. Dus PVC met houtlook was voor ons de beste keuze.
Alle reacties Link kopieren
quote:sterrenmunt1 schreef op 01 januari 2016 @ 14:51:

[...]





Je hebt ze ook in niet houtlook hoor .

Heb je daar voorbeelden van? Waar koop ik dat?
Alle reacties Link kopieren
Forbo Flooring heeft Novilon PVC met ook andere dessins, zoals beton of uni. Wel in de minderheid, want de consument wil hout... ook hebben de grote merken vaak ook een tegelcollectie PVC (dus geen stroken) deze hebben vaak een soort tegellook.
Alle reacties Link kopieren
Oh, ook geen tegellook: das ook nep



Ik ga kijken!
quote:sterrenmunt1 schreef op 01 januari 2016 @ 14:51:

[...]





Je hebt ze ook in niet houtlook hoor . En wij wilden graag een houtachtige vloer maar echt hout was voor ons geen optie vanwege vloerverwarming. Dus PVC met houtlook was voor ons de beste keuze.Wij hebben een houten vloer (parket) met vloerverwarming. Kan dus prima.
Alle reacties Link kopieren
Suze: ik bedoelde idd de vloeren van forbo er zijn vast nog andere merken die het ook aanbieden.quote:Pientjexxxx schreef op 01 januari 2016 @ 15:44:

[...]





Wij hebben een houten vloer (parket) met vloerverwarming. Kan dus prima.



Alles kan: je kan ook tapijt eroverheen leggen, alleen heb je dan helemaal weinig aan je vloerverwarming.



ik zei ook niet dat het niet kan, maar dat wij het zonde vonden van onze vloerverwarming om er een houten vloer overheen te leggen, nu een houtenvloer (zelfs met speciale ondervloer) de warmte minder goed doorlaat. Dat is iets waar volgens mij vrij weinig discussie over mogelijk is. De vraag is wat je er vervolgens mee doet: leg je er toch een houten vloer overheen, of kies je voor een andere optie. Wij hebben ervoor gekozen om om die reden een pvc vloer te nemen, nu die warmte beter geleidt. Daarom was voor ons pvc de beste keuze.



Zoveel mensen, zoveel wensen, dus voor jullie heeft de afweging tot een andere keuze geleid.
Alle reacties Link kopieren
tov laminaat maar zo kent pvc click haar voordelen maar ook weer nadelen.

Voordelen:

-Krasvast
-Waterbestendig
-Geen ondervloer nodig
-Duurzaam

Nadelen:
-Zet makkelijker uit in de warmte waardoor risico's groter zijn dan laminaat
-ondergrond moet glad zijn, anders zie je overal hobbels en bergen

Dit zijn enkele voor en nadelen die ik kan opnoemen maar er zijn er nog meer http://www.frieslandpvc.nl/informatie-p ... c-vloeren/
moderatorviva wijzigde dit bericht op 22-07-2018 20:09
Reden: spam
10.22% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Gebruna schreef:
01-01-2016 14:14
Ligt het ook niet sterk aan de kwaliteit?



Ik heb sinds 3 jaar laminaat: gekozen voor een duurdere soort: dof, mooie brede planken, laten leggen, goede ondervloer, etc.

Nog geen enkele beschadiging (hier overigens geen huisdieren). Geen krassen, geen strepen. Niet viezig (ligt ook aan kleur/patroon vloer).

Onderhoud: weet niet wat mensen daarmee bedoelen (ik hoef mijn vloer niet, zoals bij parket) te laten schuren of zo?



Of PVC per definitie warmer aan je voeten is, kan ik niet beoordelen.



PVC kun je (zie ik op Google) kopen vanaf 19,95 per m2 inclusief gratis leggen.

Dat zou -veel- goedkoper zijn dan mijn laminaat was.

Dus als je dan bij PVC voordelen hebt/ziet ten opzichte van laminaat, dan lijkt mij de keuze makkelijk.
Wij hebben laminaat in dezelfde categorie en tevens 3 kinderen. Ik heb zo’n enorme spijt! Het ligt er nu 5 jaar in en is echt niet mooi meer op veel plekken. Hoekjes eraf, de ‘structuurlaag’ (voelbare nerf) slijt eraf onder de tafel en we hebben waterschade (oa van een gemiste beker limonade). Zo zonde van het geld! Boven hebben we het ook en daar is het nog prima trouwens, op wat kleine plekjes na. Zou zeker pvc kiezen, aangezien dat eigenlijk alleen maar voordelen heeft tov laminaat.
Alle reacties Link kopieren
-Suze- schreef:
01-01-2016 15:25
quote:sterrenmunt1 schreef op 01 januari 2016 @ 14:51:

[...]





Je hebt ze ook in niet houtlook hoor .

Heb je daar voorbeelden van? Waar koop ik dat?
Ik heb pvc bij carpetland gekocht, wel brede houtlook planken want dat vind ik mooi. Maar daar hadden ze ook pvc dat leek op plavuizen in allerlei kleuren
Ik lees even mee, moet voor de keuken waar ook de badkamer aan grenst (vocht!) en voor de gang ook nog iets nieuws op de vloer.

Heb nu Novilon en dat bevalt op zich prima, laminaat zie ik niet zitten door de vele verhalen over niet tegen vocht kunnen en daar moet het wel tegen kunnen van mij.
Ondergrond is van beton.

Kan het nog niet bestellen omdat de schilder toch echt eerst helemaal klaar moet zijn en dat schiet niet erg op.. maar i.v.m. soms lange levertijden wil ik alvast weten wat ik ga bestellen zodra het schilderwerk bijna klaar is.
Alle reacties Link kopieren
Pvc tip: moduleo moods. Dat heb je dus ook in hele andere patronen / kleuren dan hout en tegels.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben pvc, ik vind het vooral heel fijn dat het veel minder lawaai maakt dan laminaat. Het is grijs en ligt op beton, wat geëgaliseerd is, ondervloer, en dan de pvc. Geen click maar gelijmd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven