Katoen/ zijde/ polyester satijn?

20-01-2016 19:36 17 berichten
Hi allemaal,



Ik heb even wat van jullie expertise nodig.. Ik wil graag een satijnen kussensloop hebben om alle voordelen die deze zouden bieden. Dus minder pluizig haar, beter voor je huid en voor vriendlief zou het ook helpen tegen een jeukende hoofdhuid. Maar.. er zijn heel veel verschillende soorten! Een katoen satijnen sloop is er al voor ¤ 10 per stuk, eentje van polyester satijn komt dichter bij de ¤ 30 per stuk.



Nu vind ik het geen probleem om er 2 voor ¤ 60 te kopen, maar wel vreselijk zonde van mijn geld als ik er voor datzelfde bedrag 6 zou kunnen kopen! Op elke site zeggen ze dat zij de juiste variant hebben, dus ik hoop hier op wat meer eigen ervaringen.



Alvast bedankt!
Ik heb katoensatijn en vind het lekker slapen, heel glad. Heb ook een hele hoge weefdichtheid, dat maakt ook uit.



Polyestersatijn heb ik ook wel eens op geslapen, maar dat vond ik niet fijn, werd heel plakkerig warm, glijdt ontzettend. Echt synthetisch.
Alle reacties Link kopieren
Polyester lijkt me vreselijk in bed. Elke kunstvezel. Dus zou so-wie-so voor natuurlijk materiaal kiezen.



Ik ben niet zo van het satijn, vind ik te veel glijden, heb liever gewone katoen. Maar ieder zijn ding. Maar kunstvezel, echt niet.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
Polyester satijn is gruwel glibberig.
Dit is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen.
Alle reacties Link kopieren
Geen polyester. Alleen satijn is te glibberig. Ik heb ook katoen satijn.
Bedoel je niet dat zijde die voordelen biedt? Satijn en katoensatijn zeggen iets over de weefdichtheid, niet over materiaal. Zijde is echt een heel ander materiaal.
Alle reacties Link kopieren
Satijn is geen materiaal maar een manier van weven. Je kunt satijn dus van verschillende stoffen maken, meestal katoen of polyester.

Katoen vinden de meeste mensen veel comfortabeler als beddengoed.
Dit is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen.
Alle reacties Link kopieren
Geen polyester, je zweet je een ongeluk.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
Satijn vind ik niet fijn. Zo glad en koel. Weet je zeker dat je daarvan houdt?
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Katoen absorbeert je zweet, polyester is gewoon plastic, dat moet je niet in je bed willen.
Alle reacties Link kopieren
Ik stel polyester kussenslopen juist op prijs. Meteen aangenaam in het gevoel en geen aanvangskoelheid. Makkelijk schoon te wassen, ook op lage temperaturen, binnen een uur droog.



De slopen geleverd bij het dekbed gebruik ik nooit.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Het is een soort suedine-achtige stof.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
quote:Ikbenanoniem schreef op 20 januari 2016 @ 20:28:

Bedoel je niet dat zijde die voordelen biedt? Satijn en katoensatijn zeggen iets over de weefdichtheid, niet over materiaal. Zijde is echt een heel ander materiaal.Zijde schijnt inderdaad goed te zijn voor je kapsel (behoud) heb ik van horen zeggen.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
quote:Tickel schreef op 20 januari 2016 @ 21:24:

[...]



Zijde schijnt inderdaad goed te zijn voor je kapsel (behoud) heb ik van horen zeggen.Is gewoon onzin. Als je verkeerd op je haren gaat liggen, gaan die gewoon door de druk van je hoofd "de andere kant" op staan, en of je dan op een zijden sloop of een katoenen sloop ligt, maakt echt niet uit.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Bedankt voor alle reacties! Ik ga gewoon die van katoen bestellen, dankjulliewel!
Alle reacties Link kopieren
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 17-10-2017 13:20
Reden: ivm spam
99.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Katoen satijn.
Een katoen satijnen dekbedovertrek voelt echter veel zachter en gladder aan dan een ‘gewoon’ katoenen dekbedovertrek door de speciale ‘satijnweving’. Bovendien blijven de kleuren op katoen satijn langer mooi.
In een satijnweving wordt het katoen veel dichter op elkaar geweven dan bij katoen perkal of katoen renforcé. Er worden dus meer draden gebruikt. De ‘thread count’ geeft het aantal draden per vierkante inch aan. Hoe hoger de thread count, hoe hoger de kwaliteit en hoe gladder de stof zal zijn. In de satijnweving liggen de bovenste inslagdraden los, waardoor de stof bovendien licht gaat glanzen. Katoen satijn voelt dus niet alleen luxe, maar ziet er ook luxe uit!

https://www.essenzahome.nl/blog/post/ka ... -eigenlijk
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven