Haak en brei topic

30-04-2016 13:36 1130 berichten
Om me te ontspannen wil ik beginnen met haken en breien. Het rechttoe rechtaan werk is me bekend, maar dat is het dan ook wel. Inmiddels zie ik via youtube en facebook sites de leukste patronen voorbij komen en heb ik al een bloemetje gehaakt .

Zijn hier nog meer liefhebbers? Wat ben je aan het maken? Waar let je op, waar haal je je inspiratie vandaan? Ik ben benieuwd!
Ik haak, ben nog geen pro maar omslagdoek of dekentje red ik wel. Veel met youtube en pinterest geleerd.



Ik probeer nu tapestry te haken, dat is gedoe met kleeurtje mee haken, wel erg gaaf maar ik vind het moeilijk. Mijn handen raken in de war.



http://fashion.telegraph. ... -crochet-evening-bag.html



Deze is maar met 2 kleurtjes, maar hij ligt even stil. Ben nu omslagdoek voor dochter aan het haken en daarna een vestje.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga deze week beginnen aan een dekentje voor een aanstaande baby in de familie. Heb jaaaaren niet gebreid, maar youtube helpt me vast verder ;) Wil het dekentje gaan breien met de 'gerstekorrel' steek (of zoiets)
Alle reacties Link kopieren
Ik haak sinds een klein jaartje. Tot op heden knuffels, poncho's en rokjes gemaakt. Nu bezig met een Southbay poncho voor dochter en een eenhoorn knuffel voor haar.

YouTube heeft geholpen, op pinterest en en op diverse fb pagina's ideeën opgedaan (en als ik er niet uit kom vraag ik ook hulp op zon groep)
Het gaat dus inderdaad vooral via youtube, ik doe dat nou ook. Bij de action had ik twee boeken gekocht maar de praktijk die ik in een filmpje zie vind ik handiger dan een tekening uit een boek. Aan de ene kant ben ik heel enthousiast, aan de andere kant vliegen de termen en patronen me om de oren en denk ik pfff, wat een gedoe. Maar goed, mijn eerste streven is gewoon lekker bezig zijn. De poncho's en bolero's zijn wel mijn ultieme doel zeg maar. Andere dingen zoals knuffeltjes zijn ook super leuk maar ik heb daar geen doelgroep voor.

Dat tasje is gaaf goede fee, maar ook hier denk ik weer: O help, wat een gedoe.
quote:l0tu5 schreef op 30 april 2016 @ 13:53:

Ik ga deze week beginnen aan een dekentje voor een aanstaande baby in de familie. Heb jaaaaren niet gebreid, maar youtube helpt me vast verder ;) Wil het dekentje gaan breien met de 'gerstekorrel' steek (of zoiets)Deze heb ik van de week nog op een broddellapje geprobeerd, 1 rechts 1 links is dat volgens mij.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben nog een beginnende breister. Ik ben bezig met een poncho. De wol en het patroon heb ik vorig jaar gekocht op de handwerkbeurs in Zwolle.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou graag willen haken maar meer dan een lapje is me helaas nog niet gelukt. Raak te snel m'n tel kwijt. Maar blijf proberen!
Doe niet bij een ander wat je zelf niet wil!
Alle reacties Link kopieren
Leuk! Ben zelf paar jaar geleden begonnen toen ik thuis kwam te zitten en het is ondertussen een uit de hand gelopen hobby geworden

Babydekens, onderzetters, pannenlappen en heeeeel veel knuffels. Die van Stip & Haak zijn aan te raden. Makkelijk te doen en ontzettend leuk!
quote:Finjie schreef op 30 april 2016 @ 14:26:

Ik zou graag willen haken maar meer dan een lapje is me helaas nog niet gelukt. Raak te snel m'n tel kwijt. Maar blijf proberen!Is daar geen hulpmiddel voor, ik weet dat er toerentellers zijn, zover ben ik al.
Alle reacties Link kopieren
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
quote:Joni_de_tweede schreef op 30 april 2016 @ 14:14:

Het gaat dus inderdaad vooral via youtube, ik doe dat nou ook. Bij de action had ik twee boeken gekocht maar de praktijk die ik in een filmpje zie vind ik handiger dan een tekening uit een boek. Aan de ene kant ben ik heel enthousiast, aan de andere kant vliegen de termen en patronen me om de oren en denk ik pfff, wat een gedoe. Maar goed, mijn eerste streven is gewoon lekker bezig zijn. De poncho's en bolero's zijn wel mijn ultieme doel zeg maar. Andere dingen zoals knuffeltjes zijn ook super leuk maar ik heb daar geen doelgroep voor.

Dat tasje is gaaf goede fee, maar ook hier denk ik weer: O help, wat een gedoe.



Vind ik ook hoor, vandaar dat ik dan iets erbij doe, wissel het af.

Nu haak ik deze:





http://www.wolplein.nl/blog/zijden-zomersjaal-haken/



Is na de eerste 7 toeren alleen 2 toeren in de herhaling.
Ik vind breien moeilijker, ik heb altijd meer steken na een toer dan de bedoeling. Bij haken heb ik dat bijna nooit
Alle reacties Link kopieren
Zelf heb ik geen plek meer voor maaksels. Je moet er weer iets anders voor wegdoen/wegbergen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Ik ben nog echt zoekende, ga ik haken, ga ik breien.. Geen idee wat het makkelijkst is, geen idee wat ik wil maken ook, ik merk dat ik er een beetje onrustig van word, wat ga ik doen. Ik ben nu op youtube de beginselen maar eens aan het bekijken, vaste, losse, stokje hier, stokje daar. Dat die mensen er geduld voor hebben zeg, om alles per filmpje uit te leggen. Wel superfijn.



Waar halen jullie je wol en toebehoren?
Zeeman, markt, internet. Net of ik dure of goedkope wol wil hebben.

Haaknaalden bij vriendin in haar winkel, en een goedkope set van Aliexpress, ook mappen daar besteld voor al die haaknaalden en andere gereedschapjes. Vaak kun je setjes met lint, teller, knippertje enz voor weinig bestellen.
Ik wil gaan haken voor de baby, ik heb van die hele leuke mandjes gezien voor de sokjes en/ of flesjes wat dan ook.. Ik was begonnen een paar weken terug maar steeds druk en nu ben ik het alweer kwijt..



Maar goed, was stiekem ff een verkapte tvp, ben nu druk met schoonmaken. Reageer vanavond nog

Ik kan geen plaatjes plakken?
quote:retrostar schreef op 30 april 2016 @ 14:52:

Zelf heb ik geen plek meer voor maaksels. Je moet er weer iets anders voor wegdoen/wegbergen.Heb je heel veel gemaakt?
Alle reacties Link kopieren
quote:Finjie schreef op 30 april 2016 @ 14:26:

Ik zou graag willen haken maar meer dan een lapje is me helaas nog niet gelukt. Raak te snel m'n tel kwijt. Maar blijf proberen!Wat al gezegd is, er zijn toerentellers (bestel ik via aliexpress). Andere optie is turven (ouderwets op papier of via een app op je telefoon).
Alle reacties Link kopieren
Ik heb haaknaalden en toerentellers en steekmarkeerders via aliexpress.



Voor poncho's heb ik meestal wol van de zeeman ofzo. Nu toevallig een mooi verloopgaren. Voor knuffels heb ik katoen (vind zelf die van de action niet fijn, heb nu cantona of Katia van de wolwinkel. Bij euroland hebben ze ook fijne katoen en ook bij boekenvoordeel -vind zelf euroland fijner katoen hebben-).
Alle reacties Link kopieren
Leuke dingen retrostar!
Alle reacties Link kopieren
Ik haak ook sinds een jaar of twee.

Tot nu toe verschillende dingen gehaakt: knuffels, mand, vest, omslagdoek en sjaals en mutsen. Ben nu bezig met pixelhaken, mooi maar best lastig. Ook een tunische haaknaald liggen, dat wil ik nog leren.
Waar je niets aan kan veranderen blijft niet perse hetzelfde.
Alle reacties Link kopieren
Pixelhaken lijkt me ook leuk! De theorie heb ik al vaak gelezen, maar nog nooit geprobeerd. Ben benieuwd hoe het wordt
Alle reacties Link kopieren
Yessss!! Ik brei sinds februari en ben aardig hooked! Ik kan de rechte steek, averechte steek en heb mezelf middels youtube de luie wijven steek aangeleerd en zelf aan het experimenteren geslagen met 5 rechte steken en dan 1 luie wijven steek en dan weer 5 recht. Ziet er erg leuk uit, heb ook mooi wol hiervoor (rainbow effect)

Heb al een sjaal gebreid voor vriendlief met een boord patroon (3 steken recht, 3 steken averechts)

Ik doe mee aan een workshop waar het wordt uitgelegd want de geschreven uitleg snap ik helemaal niet, het lukt mij beter als iemand het voordoet en ik het tegelijkertijd nadoe.

En ben absoluut niet thuis in de terminologie dus vergeef me bij deze!
Slowly getting there....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven