Ergernissen in andermans huishouden

10-05-2016 19:59 1269 berichten
Hebben jullie dat ook? (Onbenullige) ergernissen in andermans huishouden, waar hij/zij niets of minder om lijkt te geven, maar waar jouw nekharen van overeind gaan staan?



Ik ben geen ster in het huishouden, mijn eigen huishouden is soms een huishouden van Jan Steen. Maar er zijn toch een aantal punten waar ik echt niet tegen kan.

- Theedoeken die niet vers meer ruiken of op de verwarming hebben gehangen

- Opgedroogde of rondslingerende schoonmaakdoekjes

- Glazen die ondersteboven in de kast staan (glas met water dat muf ruikt..)

- Vette handvatten, deurklinken of glazen
Alle reacties Link kopieren
Over dat WC gebeuren moet ik altijd denken aan Tineke schouten als toiletjuffrouw.

Paanies veur bakteries! https://www.youtube.com/watch?v=UVttVeWc_kU

Zij doet het ook gewoon met zo'n geel lappie, kan gewoon op 30 graden in de was. Zo'n borstel is niks, kan je later al die stukkies eruit zitten kammen. Dan maar liever gewoon met je nagel
iedereen leest mee
Alle reacties Link kopieren
quote:Melissa77 schreef op 17 mei 2016 @ 13:34:

[...]



Haha zo leefde ik vroeger. Echt ik kon zo in zo'n programma van sbs6. Ik rookte als een schoorsteen, maakte nooit school , ruimde niet op en altijd alles potdicht. Twee katten erbij en zelden de ksttebak schoonmaken ... afwassen deed ik voor ik iets moest gebruiken ... echt een zwijnenstal (nee ben erniet trots op)



Nu 12 jaar en 3 kinderen verder. Was drie keer per dag af, stofzuig elke dag, toiletten elke dag schoon, het is hier gewoon netjes en schoon. Al kost het me HEUL VEUL moeite. Ik doe het echt voor mijn kinderen, zelf beleef ik weinig lol aan dingen als stofzuigen of afwassen ... Er staat nu een mand met strijk op mij te wachten, heb na 12 jaar nog steeds niet het 'yes joepie ik mag strijken' gevoel.

Die hoop heb ik dan ook dat het met kinderen wel schoongemaakt wordt. Al scheelt buiten roken ook al erg. En wat ik zeg, ben zelf ook niet de friste, maar ik trek daar niet mn schoenen uit.

Ik verbaas me er wel over dat het niet langzaam beter wordt nu ze bijna 30 zijn en full time werken. Toen begon het bij mij ook beter te worden. Al moet ik zeggen dat zoon nog steeds de grootste motivatie is om regelmatig te stofzuigen.
Alle reacties Link kopieren
quote:wyandotje schreef op 17 mei 2016 @ 10:36:

[...]



En dan ga je niet dweilen daarna??Ik niet, wij drinken suikervrije cola, plakt niet
Interviewer: And you see an equivalence between the idea of god and the idea of a fairy or a Leprechaun??? Dawkins: The evidence of both is equally poor! :-)
Alle reacties Link kopieren
Op een of andere manier vind ik dit zo'n ergerlijk topic. Natuurlijk hoef ik het niet te lezen. Dan heb ik er tenslotte ook geen last van. Maar ik lees het toch en irriteer me dan weer. Ik ga eens proberen uit te leggen waarom:

er zit een oordeel in dit topic, huishoudens van anderen zijn vies of in ieder geval anders dan die van mij en daar oordeel men over in dit topic. Wat maakt het nou uit dat een ander minder schoon is dan jij? Waarom is dat belangrijk?

Ik heb dus een hekel aan het veroordelen van anderen en zal dan ook nooit iemand de hand weigeren of een kopje koffie weigeren omdat ik het vies vind. Ik was daarna gewoon mijn handen. Dat dan wel weer.

Ik ben zelf niet zo schoon geloof ik, af en toe krijg ik het op mijn heupen en moet alles opgeruimd en schoon zijn. Vaak komt dit voor als ik te druk ben geweest en als ik het gevoel heb dat ik de controle kwijt ben. Zou dat kunnen bij diegenen die veel tijd besteden aan het huishouden? Of heeft het te maken met het oordeel van anderen?

Waarom moet je huis spic en span zijn? En als je onrustig wordt van een rommelig huis, waarom is dat dan zo?

Niet echt een antwoord op de vraag van TO, excuus daarvoor.
filosofie appel
Alle reacties Link kopieren
Kan alleen voor mijzelf antwoorden.



Ik zit niet lekker op de bank als er nog afwas staat of rommel in de kamer ligt. Dan heb ik het gevoel dat ik nog wat moet doen en dat irriteert me dus dan maar hup eerst opruimen en dan zitten.



Ik verdom het om uit een goor glas of kopje te drinken en zal daar dan ook zeker wat van zeggen. Verder laat ik iedereen in zijn waarde maar mag ik er wel zo mijn eigen gedachten over hebben. Heb een tante waar letterlijk het mos op de muren van de gang groeit. Daar kom ik bijzonder weinig op visite omdat je eigenlijk niets aan wil raken, ze is zelf ook een beetje schmutzig en soms moet je haar echt erop wijzen dat ze niet zo fris ruikt.

Daar kan ik mij wel aan ergeren alleen verwacht niet dat iemand volgens mijn maatstaven gaat leven. It is what it is.



Heb het best druk dus hoe minder rotzooi er gemaakt word hoe beter en aangezien ik een pleurishekel heb aan andermans rotzooi opruimen kan ik dus nogal streng zijn in het meteen opruimen wat je vies maakt. Scheelt tijd en ongenoegen.
Alle reacties Link kopieren
quote:filosoofjes schreef op 17 mei 2016 @ 17:13:

Op een of andere manier vind ik dit zo'n ergerlijk topic. Natuurlijk hoef ik het niet te lezen. Dan heb ik er tenslotte ook geen last van. Maar ik lees het toch en irriteer me dan weer. Ik ga eens proberen uit te leggen waarom:

er zit een oordeel in dit topic, huishoudens van anderen zijn vies of in ieder geval anders dan die van mij en daar oordeel men over in dit topic. Wat maakt het nou uit dat een ander minder schoon is dan jij? Waarom is dat belangrijk?

Ik heb dus een hekel aan het veroordelen van anderen en zal dan ook nooit iemand de hand weigeren of een kopje koffie weigeren omdat ik het vies vind. Ik was daarna gewoon mijn handen. Dat dan wel weer.

Ik ben zelf niet zo schoon geloof ik, af en toe krijg ik het op mijn heupen en moet alles opgeruimd en schoon zijn. Vaak komt dit voor als ik te druk ben geweest en als ik het gevoel heb dat ik de controle kwijt ben. Zou dat kunnen bij diegenen die veel tijd besteden aan het huishouden? Of heeft het te maken met het oordeel van anderen?

Waarom moet je huis spic en span zijn? En als je onrustig wordt van een rommelig huis, waarom is dat dan zo?

Niet echt een antwoord op de vraag van TO, excuus daarvoor.Niet helemaal waar. Er zijn echt mensen die van schoon en opgeruimd houden. Ik klaag niet snel over andermans huishouden. Schoon en opgeruimd zijn geeft mij een gevoel van veiligheid. Ik heb het allemaal onder controle dan.
Alle reacties Link kopieren
quote:khemam schreef op 17 mei 2016 @ 17:23:

Kan alleen voor mijzelf antwoorden.



Ik zit niet lekker op de bank als er nog afwas staat of rommel in de kamer ligt. Dan heb ik het gevoel dat ik nog wat moet doen en dat irriteert me dus dan maar hup eerst opruimen en dan zitten.



Ik verdom het om uit een goor glas of kopje te drinken en zal daar dan ook zeker wat van zeggen. Verder laat ik iedereen in zijn waarde maar mag ik er wel zo mijn eigen gedachten over hebben. Heb een tante waar letterlijk het mos op de muren van de gang groeit. Daar kom ik bijzonder weinig op visite omdat je eigenlijk niets aan wil raken, ze is zelf ook een beetje schmutzig en soms moet je haar echt erop wijzen dat ze niet zo fris ruikt.

Daar kan ik mij wel aan ergeren alleen verwacht niet dat iemand volgens mijn maatstaven gaat leven. It is what it is.



Heb het best druk dus hoe minder rotzooi er gemaakt word hoe beter en aangezien ik een pleurishekel heb aan andermans rotzooi opruimen kan ik dus nogal streng zijn in het meteen opruimen wat je vies maakt. Scheelt tijd en ongenoegen.Behalve je wagi dan
Alle reacties Link kopieren
quote:wyandotje schreef op 17 mei 2016 @ 17:35:

[...]



Behalve je wagi dan Das gewoon een vuilniswagen ja.
Alle reacties Link kopieren
quote:khemam schreef op 17 mei 2016 @ 17:38:

[...]





Das gewoon een vuilniswagen ja.

Ik heb hetzelfde hoor. Die wagi is niet van belang.

Waar ik eet, baad en slaap wel. Dat moet schoon zijn.
Alle reacties Link kopieren
Heb dit weekend een vriendin op bezoek gehad.



Ze vertelde mij helemaal opgelucht dat ik gelukkig ook last had van vieze ramen.

"Ja, ik kan ook wel blijven zemen met dit weer maar die pollen blijven er maar aan vast plakken"

Heb haar niet openlijk durven zeggen dat ze drie maanden niet schoongemaakt zijn



Blijkbaar word ik gezien als zo'n overdreven opgeruimd type waar hier over verteld wordt.



In mijn huis zelf is het namelijk erg netjes met allemaal nieuwe spullen sinds ik verhuisd ben. En omdat het hier wat kleiner is kan ik niet meer zo goed tegen rondslingerende spullen. Die liggen dan al snel in de weg.
Alle reacties Link kopieren
quote:lindelunelente schreef op 17 mei 2016 @ 14:16:

[...]





Maar je vindt het geen probleem dat mensen hun schoenen aanhouden waarmee ze buiten hebben gelopen, die in aanraking zijn gekomen met al die gore zooi waarmee stoepen en straten bezaaid zijn? Honden- en duivenpoep, dronkemanskots, spuug (van al die gore kerels die denken dat dat cool is), kauwgom, smeerolie, om maar een paar dingen te noemen...



Ik vind sokken een werelduitvinding: houden zweet en schimmel binnen de perken, voeten warm en maken ook gelijk de vloer schoon



Ik heb een harde vloer, geen vloerbedekking dus ik stofzuig en dweil. Natuurlijk ben ik niet blij als er iemand binnenkomt met bagger onder zijn schoenen, wat het dan ook moge zijn.

Over die sokken, die schimmel binnen de perken houden... droom jij maar lekker verder!



Normaliter loop ik thuis op slippers maar als ik weg ben geweest doe ik niet gelijk mijn schoenen uit, als ik thuis kom. Ik heb een pedicurepraktijk aan huis en wil dus echt niet dat mijn klanten ongeschoeid naar boven lopen! Schoenen doen we uit als ze in de stoel zitten en weer aan als ze in de stoel zitten. Geen blote kakken in mijn praktijk!
Ik hoop toch niet dat je zo tegen je klanten praat



Maar in jouw geval lijkt het me inderdaad verstandig dat mensen hun schoenen aanhouden...
Alle reacties Link kopieren
Ik moet zeggen dat ik op schoonmaakgebied mezelf wel aanzienlijk heb verbeterd sinds ik niet meer chronisch overspannen ben en een eigen huis heb gekocht dat ik met zorg heb laten verbouwen en ingericht.



Nu het mijn eigen mooie keuken is, houd ik die graag mooi. Maar dat betekent in mijn boek ook niet te vaak en hard met scherpe schoonmaakmiddelen schrobben. Aanrecht en fornuis wel, maar de kastjes neem ik maar af en toe met een zacht ecologisch sopje af.

Ik ben ervan overtuigd dat het anders sneller slijt.
Alle reacties Link kopieren
Eens met Hiltje, teveel en te grondig schrobben zorg vooral voor meer slijtage. Ik heb laminaat in huis en vind het fijn om dat af en toe gedweild te hebben, maar doe dat bewust niet te vaak en zeker niet te nat.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een houten vloer en die dweil ik maar zeer zelden. Moet er niet aan denken om daar elke dag met water overheen te gaan. Af en toe stofzuigen is genoeg. Ik eet niet van de vloer en omdat hij vrij grof van structuur is zie je er ook niet veel op.



Zelfde met al mijn mooi gelakte houtwerk van deuren en kozijnen. Daar blijf ik van af. Heel af en toe een droge doek erover om het stof eraf te halen. Vlekjes rond de deurklink verwijder ik plaatselijk.



Stoffen meubels en bank: als je dat vaak gaat stofzuigen vallen na een tijdje de gaten erin. Met dieren moet je kiezen uit twee kwaden, maar die heb ik niet.



Gordijnen elke week of maand wassen, las ik hier. Ik ben benieuwd hoe die eruit zien. Mijn gordijnen kunnen alleen naar de stomerij en nu na bijna 3 jaar overweeg ik dat omdat ik vlekken zie. Maar de gordijnen achter zijn prima en laat ik lekker hangen. Ik slaap er niet op of in, ze hangen voor het raam. Wat kan er mee gebeuren dat ze zo vaak gereinigd zouden moeten worden.



Ik moet toegeven dat ik hiermee een van de beste rechtvaardigingen voor mijn beperkte poets-gen heb gevonden.
quote:Moirai schreef op 17 mei 2016 @ 16:42:

Extreem schoonmaken heeft volgens mij het gevoel van controle willen hebben als grondslag.Eens. Ik ben niet extreem schoonmakerig, maar wel vrij obsessief opruimerig. Ben ik overigens pas geworden sinds ik een man en (kleine) kinderen heb die een enorme teringbende maken. Dat is dus vechten tegen de bierkaai, en eindeloos zoeken naar rust die denk ik nooit meer terugkomt. Of in ieder geval niet de komende 10 a 15 jaar
quote:saartje- schreef op 17 mei 2016 @ 20:11:

En omdat het hier wat kleiner is kan ik niet meer zo goed tegen rondslingerende spullen. Die liggen dan al snel in de weg.Dit. Heb ik ook last van. Ik word gek van rondslingerende spullen zonder een vaste plek. Ben de afgelopen jaren steeds minimalistische geworden zodat alles een vaste plaats heeft, en in een kast of lade past. Nu ik erop let verbaast het me zo dat de influx aan rommel zo constant is. Het is eigenlijk een continu proces om dingen weg te doen, zodat je huis niet dichtgroeit. En wij zijn niet eens heel erg van het continu dingen kopen. Het zijn vooral dingen die we krijgen op verjaardagen en feestdagen, kinderfeestjes, opa's en oma's, kleding waar de kinderen uitgegroeid zijn en de inkomende post. Ik wordt daar helemaal ibbel van.
Alle reacties Link kopieren
quote:FunnyFace8 schreef op 17 mei 2016 @ 23:29:

[...]





Dit. Heb ik ook last van. Ik word gek van rondslingerende spullen zonder een vaste plek. Ben de afgelopen jaren steeds minimalistische geworden zodat alles een vaste plaats heeft, en in een kast of lade past. Nu ik erop let verbaast het me zo dat de influx aan rommel zo constant is. Het is eigenlijk een continu proces om dingen weg te doen, zodat je huis niet dichtgroeit. En wij zijn niet eens heel erg van het continu dingen kopen. Het zijn vooral dingen die we krijgen op verjaardagen en feestdagen, kinderfeestjes, opa's en oma's, kleding waar de kinderen uitgegroeid zijn en de inkomende post. Ik wordt daar helemaal ibbel van.Heel herkenbaar en vreselijk irritant ja. Ik wil zo min mogelijk spullen in huis en koop zelf dan ook nooit tierlantijnen of spullen voor de sier maar het loopt gewoon vol. Precies wat je zegt, spullen die door opa en oma in je handen gedrukt worden, mega grote verpakkingen van alles, traktaties van kinderen, etc.
quote:FunnyFace8 schreef op 17 mei 2016 @ 23:29:

[...]





Dit. Heb ik ook last van. Ik word gek van rondslingerende spullen zonder een vaste plek. Ben de afgelopen jaren steeds minimalistische geworden zodat alles een vaste plaats heeft, en in een kast of lade past. Nu ik erop let verbaast het me zo dat de influx aan rommel zo constant is. Het is eigenlijk een continu proces om dingen weg te doen, zodat je huis niet dichtgroeit. En wij zijn niet eens heel erg van het continu dingen kopen. Het zijn vooral dingen die we krijgen op verjaardagen en feestdagen, kinderfeestjes, opa's en oma's, kleding waar de kinderen uitgegroeid zijn en de inkomende post. Ik wordt daar helemaal ibbel van.Hier geen kinderen, maar ik herken zeker wel de continue toestroom van meuk en het dichtslibben van je huis. Ik lijk nu vast ondankbaar, maar vooral de cadeautjes zijn het ergst. Massa's waxinelichtjeshouders, vaasjes, beeldjes en andere 'decoratieve' prullaria. Oh ja en ook de post natuurlijk.
Eigenlijk erger ik me nooit aan andermans huishouden. Moet iedereen maar lekker zelf weten. Ik heb gelukkig ook niet van die overdreven poetserige mensen in mijn omgeving, die tijdens mijn bezoek al kruimeltjes gaan lopen opruimen ofzo, daar zou ik me wel aan storen.



Er was één persoon bij wie ik me wel stoorde aan zijn huishouden.

Mijn ex-schoonvader had echt zo'n ontzettend goor huis, ik werd al misselijk bij de gedachte dat ik daar heen moest. Ik heb daar ook noodgedwongen een poosje moeten logeren, verschrikkelijk!

Het stonk daar een uur in de wind, wc's allebei ondergescheten, badkamer vol met schimmel, bad was zowat zwart, kattenbakken liepen over van de stront, de vloer plakte je aan vast, aanrecht en keukenkastjes idem dito, er liep ook echt een koffie spoor van de keuken naar de bank. Kattenkots op de banken en vloer, kattenstront overal achter, asbakken met een berg erop. Ohja en dan daarbij nog binnen roken en de ramen potdicht. De beste man zelf stonk ook gigantisch, ging geloof ik maar een paar keer per jaar in de douche ofzo.

Hulp was niet nodig, het was wel prima zo. Toen zijn dochter terug thuis kwam wonen dacht ik dat het wel zou verbeteren maar die was gewoon net zo smerig.

Ik ben echt zoooo blij dat ik daar niet meer heen hoef!



Oh en ik erger me soms aan mijn moeder haha, niet aan haar huishouden maar meer aan dat het bij haar thuis er meestal uitziet alsof er een bom ontploft is en als ze dan bij mij één stofje ziet zegt ze dat ik wel eens mag stofzuigen haha
Alle reacties Link kopieren
quote:lindelunelente schreef op 17 mei 2016 @ 21:51:

Ik hoop toch niet dat je zo tegen je klanten praat



Maar in jouw geval lijkt het me inderdaad verstandig dat mensen hun schoenen aanhouden...



Haha... ja hoor, als ik tegen mijn klanten zeg dat ze hun schoenen aan kunnen houden, dan gebruik ik andere bewoordingen. Als ik uitleg waarom, dan zijn ze allemaal heel begripvol.

Voor mensen die voor het eerst (bij de pedicure) komen en zien dat ik na behandeling de instrumenten in een ultrasoonapparaat gooi en daarna nog in de alcohol, gaat een wereld open.
Alle reacties Link kopieren
Ik durf dus serieus soms mensen niet uit te nodigen omdat het hier een zooi is. Mijn vriendinnen zeggen daar niets van, al was er pas een die mijn ontplofte huiskamer zag en subtiel opmerkte dat haar schoonmaakster nog een nieuw adresje zocht. Ik heb er dankbaar gebruik van gemaakt.
Alle reacties Link kopieren
Mijn vorige huis huurde ik van familie en ik had toen een hele zware baan en hield mijn hoofd nauwelijks boven water. Thuis was het dus een megabende, zeker op mijn zolder waar ik ook sliep. Alles lag door elkaar en ik kreeg het niet op orde.



Toen werd opeens mijn huis getaxeerd door een makelaar en mijn familie/verhuurder had het niet nodig gevonden mij hierover even van te voren in te lichten. Dus die makelaar heeft die gigantische bende gezien. Mijn familie zei: ach, daar kijkt die makelaar niet naar.



Bleek die makelaar een kennis van me te zijn en goed bevriend met een paar vrienden van mij. Tegen mij zei hij toen ik me achteraf verexcuseerde: ach schat, daar let ik niet op.

Jaren later hoorde ik echter dat hij tegen mijn vrienden had gezegd: die vrouw is niet goed, daar is echt wat mis mee
Alle reacties Link kopieren
quote:femke09 schreef op 18 mei 2016 @ 13:21:

Ik durf dus serieus soms mensen niet uit te nodigen omdat het hier een zooi is.Dat is het 'CHAOS': Can't have anyone over syndrome
Tjezus, wat vals
Alle reacties Link kopieren
quote:MevrouwJack schreef op 18 mei 2016 @ 16:12:

[...]



Dat is het 'CHAOS': Can't have anyone over syndrome Die is leuk gevonden!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven