Wonen in Zoetermeer, Leidschendam, oud Rijswijk?

16-05-2016 11:28 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo iedereen,

We zijn al een tijdje aan het orienteren voor een koop woning (regio Den Haag, maar uitgezonderd Den Haag centrum).

Voorkeur is definitief Voorburg, ook qua uitvalswegen) maar zo duur wonen (5+ kamers & tuin in het zuiden) niet onder de 4 ton. Ons budget is tussen 250.000 en 350.000 max.



Het liefst een mooie stukje natuur op loopafstand, supermarkten, kinderscholen en voraal: openbaar vervoer dicht bij, want we vinden het leuk "snel" en zonder auto naar het strand, het Centrum van den Haag, Centrum van oud Voorburg, Haagse Bos of iets anders moois te gaan. Welke mooie woonwijken kunnen jullie aanbevelen? Zoetermeer heeft veel te bieden maar kennen we helemaal niet, Randstadrail, plasje, natuur, Leidschenveen vinden we mega-ongezellig zonder sfeer.

Wateringseveld is waarschijnlijk neet als Leischenveen maar zijn er nog verschillen tussen deze wijken?



Hebben jullie nog tips en adviezen?

Alvast bedankt
Alle reacties Link kopieren
Zoetermeer vind ik een sfeerloze stad. Té nieuw, té uitgestrekt en gewoon niet gezellig. Rijswijk is fijn, sommige wijken van Den-haag ook. Wassenaar is prettig maar duur en Voorschoten is ook erg leuk. Leidschendam is ook oké mits je bepaalde ( flat ) wijken mijdt. Leiden is ook heel gaaf en alles dichtbij. PB voor meer info.
Ja, nee, misschien. Kan je de vraag herhalen?
Alle reacties Link kopieren
Is het nou definitief Voorburg of heb je een voorkeur voor Voorburg maar gaat dat niet vanwege de prijzen daar? Het staat een beetje vreemd omschreven
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Ik zou nog liever in Leidschendam/ Wateringen/ Wateringse veld (lijkt inderdaad op elkaar) wonen, dan in Zoetermeer.

Nootdorp zou ook nog kunnen, daar heb je sowieso de tram naar DH centrum, en tram Delft-Leidschenhage is ook niet ver.

Ypenburg kan ook nog. Wat ouder dan Leidschenveen, maar ook niet heel sfeervol ofzo. Daar rijdt ook tram 15.



Bij Nootdorp/ Yp heb je wel de Delftse Hout dichtbij om lekker te wandelen/ fietsen, er zit een kinderboerderij en waterspeeltuin, en ook genoeg gelegenheid om wat te eten/ drinken (du midi, knus, het rieten dak).
Alle reacties Link kopieren
Delft, pijnacker, Berkel Rodenrijs?
Wees jezelf, er zijn al anderen genoeg
quote:marcellav schreef op 16 mei 2016 @ 11:49:

Delft, pijnacker, Berkel Rodenrijs?



De laatste twee vallen denk ik al af qua openbaar vervoer.

Al heb je in Pijnacker wel de hofpleinlijn naar DH CS, maar dat is niet heel snel.
Alle reacties Link kopieren
Oud Rijswijk, in alles het mooist/meest handig maar noet erg goedkoop.
Go green, fuck a vegetarian
Alle reacties Link kopieren
Dank jullie wel voor het meedenken.

Voorkeur is op dit moment Voorburg (goed OV naar Den Haag centrum/werk uitvalswegen A12/bos-duinen) maar oud-voorburg helaas onbetaalbaar.



We willen ons wel breed blijven orienteren in de regio.

Omgeving Kijkduin is mooi maar lastig omdat we werken in Zevenhuizen.

Is Oud-Rijswijk veilig aangezien de wijk tegen de "mindere" wijken van Den Haag aan ligt. We weten hoe suggestief de media er over schrijven maar toch

We zijn midden 30 met een baby van 9 maanden.



Missen we een paar wijken waar het kindvriendelijk is, goed OV netwerk om naar Den Haag centrum te komen en goede uitvalswegen naar snelweg heeft?
Alle reacties Link kopieren
Zoetermeer is een fijne stad! Alles binnen handbereik. Zit zo in de natuur (polder met schilderachtige plekjes). Slootjes, bruggetjes, boerderijen enz. Gezellige Dorpsstraat. Mooie huizen. Niet naar de wijken kijken met galerijflats, die heb je overal en zijn niet sfeerbevorderend.
2e nick na 16 jaar
Is Delft een optie? Springding noemde de leuke dingen van Delft al op!



In Delft-Noord zit je zo bij de uitvalswegen en het openbaar vervoer is prima geregeld. De Indische buurt en Hof van Delft zijn leuke wijken.



Nootdorp vind ik zelf trouwens verrassend leuk. Het centrum is best gezellig en alle voorzieningen zitten om de hoek. Er zit een hele leuke basisschool (ben vergeten hoe hij heet) en het is er betaalbaarder dan bijvoorbeeld Voorburg of Delft.
.
Alle reacties Link kopieren
quote:SpringDing schreef op 16 mei 2016 @ 12:55:

[...]





Wat betreft veiligheid zou ik me zeker niet druk maken om oud-Rijswijk hoor! Ik zit ín zo'n slechte wijk en heb er nagenoeg geen last van.



Mariahoeve of Bezuidenhout zou misschien ook een optie zijn?Wellicht Mariahoeve, maar Bezuidenhout niet. Daar redden wij het met budget van 450.000 al niet
Oh oke. Geen idee van die prijzen eigenlijk.
Alle reacties Link kopieren
Lansingerland een optie?
Alle reacties Link kopieren
Wilde nooit dood gevonden worden in Zoetermeer.

Maar met kleine kinderen toch wel erg prettig wonen ( inmiddels alweer 15 jaar zelfs).



Alles is op fietsafstand en de huizenprijzen zijn erg fijn.

Bepaalde wijken zijn minder, waar veel flats staan.

De rest is goed te doen.

Ik vind zelf de leyens en Noordhove mooie wijken want die liggen aan het Noord AA.
quote:Loppke schreef op 16 mei 2016 @ 12:37:

Zoetermeer is een fijne stad! Alles binnen handbereik. Zit zo in de natuur (polder met schilderachtige plekjes). Slootjes, bruggetjes, boerderijen enz. Gezellige Dorpsstraat. Mooie huizen. Niet naar de wijken kijken met galerijflats, die heb je overal en zijn niet sfeerbevorderend.Ben het helemaal met je eens!
Alle reacties Link kopieren
Woon zelf in Nootdorp, oud gedeelte en nieuw gedeelte, winkels en scholen.

Trein en tram binnen kwartier in den haag, zelfs fietsend te doen.
Wat handig kan zijn (als je het zelf nog niet bedacht hebt): zoek op Funda naar 'woonhuis' in Den Haag in de prijscategorie tussen (bijvoorbeeld) 300.000 en 350.000 en selecteer vervolgens de kaart. Dan krijg je een plattegrond van Den Haag e.o. waarop alle woningen staan die voldoen aan deze zoekopdracht.



Leidschenveen, Ypenburg en Wateringseveld zijn vast een beetje saai, maar het zijn wel de wijken met relatief veel aanbod in de categorie 'huis met tuin'. Ik heb in 1 van deze wijken familie wonen en de voorzieningen (winkels, scholen, speeltuintjes etc.) zijn er ronduit goed. Leidschenveen heeft als voordeel dat het aan de Randstadrail ligt waarmee je snel in DH-centrum bent. Wateringseveld ligt wat geïsoleerder, wel ben je vanaf daar met de nieuwe A4 snel in Rotterdam.



Als je de nabijheid van het strand leuk vindt, dan zou ik niet voor Zoetermeer kiezen.
Voorburg, met tuin & oprit voor slechts 309.500 euro!



http://www.funda.nl/koop/ ... 0207-populierendreef-964/
Alle reacties Link kopieren
Iets boven budget. Wel een mooi huis waar je zo in kunt.

http://www.funda.nl/koop/ ... ningin-wilhelminalaan-66/



Die 5+ kamers, bedoel je daar slaapkamers mee? En hoeveel woonoppervlakte zoek je?
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Tickel, mooi huis, maar erg veel geluidsoverlast van de A12
Alle reacties Link kopieren
quote:missmadame schreef op 16 mei 2016 @ 18:06:

Tickel, mooi huis, maar erg veel geluidsoverlast van de A12Is dat echt zo veel? Teveel om aan te wennen?
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Wij zoeken ook in die regio (allen hebben wij geen kinderen). Ik vind zelf de ligging van Pijnacker, Berkel, Voorburg en Nootdorp aan de Randstadrail erg handig voor het OV, want je zit zo in den Haag (of Rotterdam). Het zijn ook kindvriendelijke steden. Pijnacker en Berkel hebben betaalbaardere woningen dan Voorburg, maar Voorburg is denk ik sfeervoller. Mijn schoonouders wonen in Leidschendam, ook niks mis mee. Ikzelf oriënteer ook op Nootdorp, die ligging is goed tov Den Haag.
Alle reacties Link kopieren
Overlast van snelweg in Voorburg valt wel mee hoor.
Misschien de wijk de Strijp in Rijswijk?. Ligt tegen Wateringse Veld aan maar niet zo groot. Vlakbij A4, kindvriendelijk en rustig maar toch zo bij strand en stad. Bus 18 naar station en centrum Den Haag. En redelijk betaalbaar. Postcode 2285 op Funda.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven