onverklaarbaar geluid in huis

24-10-2008 14:16 70 berichten
Alle reacties Link kopieren
We hebben 24 uur per dag een onverklaarbaar geluid in huis. Het is een soort stationiair brommend geluid. Hebben alle electriciteit al uit gedaan en het blijft. Ook bij de buren kunnen we niets vinden. Buiten is er niets te horen. Het is heel frustrerend en kan er niet van slapen.



Heeft iemand dit ook meegemaakt?
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat je vieb nog aan staat en nu door je nachtkastje ligt te rollen.
Alle reacties Link kopieren
heb je al bij de cv-ketel gekeken?
Geesten??



Nee, das gekheid natuurlijk, is het niet een koelkast of iets dergelijks? Mijn deurtje van mn vriesvakje is bijv kapot, en mn kolkast moet loeien om het koud te houden, en dat maakt wel een bromgeluid.. (en ja, ik weet het, koelkast moet de deur uit, kost veel te veel geld zo)
Alle reacties Link kopieren
Mijn eerste appartementje had dat ook, een ontzettend irritant gebrom, dat 's nachts een soort gereutel werd. Het bleek de luchtafvoer te zijn. Als ik de stoppen eraf haalde was het gelukkig weg, maar als het centraal geregeld was geweest, had ik een probleem gehad.



Misschien zoiets?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou beginnen met alle apparaten uit het stopcontact te halen, inclusief de cv ketel. Daarna een voor een aanzetten en als het goed is moet je er dan toch echt achter kunnen komen.
Alle reacties Link kopieren
Koelkast, ketel, afzuiginstallatie?

Is het alleen in huis, of heb je er buiten ook last van? Een collega van mij vertelde laatst namelijk dat zij (en de rest van de buurt waarin ze woont) ook last heeft van een brommend geluid, en dat dat waarschijnlijk door een bedrijf op een bedrijvenpark bij hun in de buurt wordt veroorzaakt. Er wordt nu onderzoek naar gedaan, zodra ze weten welk bedrijf het is kan er waarschijnlijk iets tegen ondernomen worden op basis van de verleende vergunningen.
Alle reacties Link kopieren
Of wellicht iets van een oude stopwatch ofzo?
quote:maroon5 schreef op 24 oktober 2008 @ 14:19:

Geesten??



Nee, das gekheid natuurlijk, is het niet een koelkast of iets dergelijks? Mijn deurtje van mn vriesvakje is bijv kapot, en mn kolkast moet loeien om het koud te houden, en dat maakt wel een bromgeluid.. (en ja, ik weet het, koelkast moet de deur uit, kost veel te veel geld zo)



hehehe ja een bromgeest. Kenjenie? Das ook een type hoor, je hebt de klop maar nu ook de brom



Hmz inderdaad koelkast? Ketel? Vuil in afzuigsysteem? Vervelend zeg.
Alle reacties Link kopieren
Het probleem is dat als alle stroom er af is het geluid er nog steeds is. Het kan dus geen koelkast, diepvries, cv of iets dergelijks zijn.
Alle reacties Link kopieren
centraal luchtafzuigingssysteem?
Alle reacties Link kopieren
quote:Moordwijf schreef op 24 oktober 2008 @ 14:17:

Ik denk dat je vieb nog aan staat en nu door je nachtkastje ligt te rollen.





Nee, ik kan begrijpen dat je er gek van wordt!

Misschien gewoon even een paar dagen aankijken of het dan 'ineens' weer weg is?

Ik heb weleens eerder zoiets gehoord, soort documentaire van gezien. Dat de hele buurt last had van een bepaald bromgeluid en allerlei instanties onderzoek gingen doen. Het was onverklaarbaar....was al een hele tijd geleden.

Nou ik hoop natuurlijk gewoon dat het die vieb is ;)
Alle reacties Link kopieren
Ik zou iig even bij de buren vragen of zij het ook horen dan weet je of het van buitenaf komt. Bij ons stonden pas agregaten te draaien in de staat, dat bromt ook, maar die zijn gelukkig weer weg.
quote:capricorn schreef op 24 oktober 2008 @ 14:23:

centraal luchtafzuigingssysteem?dat denk ik ook.
Alle reacties Link kopieren
quote:MMP schreef op 24 oktober 2008 @ 14:21:

Ik zou beginnen met alle apparaten uit het stopcontact te halen, inclusief de cv ketel. Daarna een voor een aanzetten en als het goed is moet je er dan toch echt achter kunnen komen.Dat zou ik nou aanpakken via de stoppenkast. Veel minder werk :o) (maar ja, ik weet dan ook van elk stopcontact/apparaat op welke groep die zit)
Alle reacties Link kopieren
Het is al weken zo. Eigenlijk sinds we hier wonen. (Zijn afgelopen zomer verhuisd). Er is geen centraal afzuigsysteem



We kunnen de oorzaak absoluut niet vinden. Kan soms wel janken! Het is zo irritant!!
Alle reacties Link kopieren
Dat heb ik ook! geen idee wat het is. Overdag hoor ik het niet omdat er dan meer omgevingsgeluiden zijn en het is zo zacht dat ik er 's nachts gewoon van kan slapen. Vriend ligt er weleens wakker van.
Alle reacties Link kopieren
In wat voor soort huis woon je? Heb je buren beneden, boven of aan weerszijden? Woon je in een woonwijk, of in een winkelgebied? Zijn er bedrijven bij je in de buurt? Heb je al contact gezocht met de vorige bewoners of met de buren?
Alle reacties Link kopieren
In een hoekhuis. Zijn al bij buurvrouw geweest en oud bewoner gebeld. Hebben beiden nergens last van (gehad). Mijn man hoort het geluid wel maar heeft er geen last van. Ik hoor het continue ondanks dat ik probeer er niet op te letten.
Alle reacties Link kopieren
Staat er toevallig een elektriciteitskastje bij jullie op de hoek?
Alle reacties Link kopieren
woon je in de buurt van zendmasten, of elektriciteitsmasten (als je t toevallig weet)??
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben ook zo'n geluid, na veel zoeken bleek het van de afvoerbuizen te komen, die uit de keuken, badkamer e.d. vertrekken. Vooral als het 's avonds stil is, hoor je het, en als het wat harder waait buiten, lijkt het wel een reuzen-didgeridoo...
Alle reacties Link kopieren
Dorotea, hebben jullie iets aan dit geluid kunnen doen?
Alle reacties Link kopieren
Bij mij zit de meterkast in een keukenkast en als ik daar per ongeluk de bezemsteel of iets anders tegenaan zet gaat dat trillen doordat de meter draait en dat maakt ook zo'n raar geluid. Heeft destijds ook wat dagen in beslag genomen voor we dat hadden gevonden.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Alle reacties Link kopieren
Eh, nee. We doen er niets aan, omdat het ons niet écht stoort (buizen liggen gelukkig niet in de buurt van de slaapkamer, overdag hebben we er geen last van omdat de radio aanstaat), en volgens mij is er ook niets aan te doen. Je kan moeilijk die buizen dichtmaken he, komt alle vieze lucht het huis in... Ik hoor het vooral als ik 's nachts naar het toilet ga, en ook al weet ik wat het is, het is toch telkens even schrikken

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven