Bouwdepot

22-05-2007 09:09 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dames,



Ik heb heel internet afgestruind en ik krijg er maar geen duidelijk antwoord over.

Bij mijn hypotheek heb ik een zogenaamde bouwdepot genomen.

Ik weet dat mijn keuken en douche wel betaald worden, want dat is al gebeurd.

Maar ik vraag me af hoe het zit met andere bouwmaterialen zoals verf, badkamer accesoires (wc rol houder wel? badmatje niet?).

Ik ben dus bang dat heel veel dingen niet betaald zullen worden en dat we het zelf op mogen gaan hoesten.

Hopelijk heeft een van jullie hier ervaring mee...
Alleen die dingen die aard- en nagelvast zitten mag je financieren uit het bouwdepot. Al die dingen dus die je niet kunt meenemen als je gaat verhuizen. Aleen van verf e.d. weet ik het niet zeker of je dat ook vanuit bouwdepot mag. Qua keuken, inbouwapparatuurmag je wel ermee betalen, maar losse apparaten dus niet. Als je wcrolhouder vastzit aande muur dan mag het, is het een losse dan weer niet.

Een bouwdepot heeft als doel dat het een meerwaarde aan je huis oplevert, dus ik vind het ook niet meer dan logisch dat je alleen die dingen die daadwerkelijk bij het huis gaan horen kunt financieren. meubeltjes etc zal je dus zelf moeten betalen.
Alle reacties Link kopieren
Sluit me helemaal bij krengiserweer aan, alleen als je keuken dus op wieltjes is (schijnt ook te bestaan bij ikea ??) dan mag het dus weer niet want dan is het niet nagelvast aan het huis
Alle reacties Link kopieren
Volgesn mij mag je de verf wel van het bouwdepot betalen, maar dat weet ik niet 100 procent zeker
Alle reacties Link kopieren
Ik kan mij herinneren dat alle schroefjes en verf etc, ten behoeve van verfraaiing van je huis wel gedeponeerd mochten worden.





Trouwens een sluip post is dat, al die gevulde tasjes vd gamma
Alle reacties Link kopieren
In het topic over huizen kopen (bovenaan) is deze vraag ook gesteld van de week, daar had ik wat uitgebreider geantwoord.



Bij ons werd overigens niet moeilijk gedaan over bonnen van Karwei waar, naast de Roodband om te stucen, ook de wc-rolhouder en toiletborstel op stonden, maar het verschil roerend/onroerend is er in principe wel.
Alle reacties Link kopieren
Verf mag uit het bouwdepot betaald worden.

Alles wat vastzit in het huis.
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
Ons bouwdepot was 5.000 euro en onze badkamer was 2.500 euro en de overige 2.500 hebben we gewoon gekregen door iets van 100 Gamma bonnetjes op te sturen waar de meest uiteenlopende dingen opstonden. Ook Lamellen. Volgens mij doen ze niet zo moeilijk als het om relatief kleine bedragen gaat. Als je 20.000 euro aan verf en spijkers wil uit laten betalen zullen ze wel aan de bel trekken maar niet voor 1.000 euro.
Alle reacties Link kopieren


Maar ik vraag me af hoe het zit met andere bouwmaterialen zoals verf, badkamer accesoires (wc rol houder wel? badmatje niet?).



Ik geloof mijn ogen niet.

Wil jij echt de aanschaf van een badmat en een wc rolhouder middels je hypotheek financieren? Wil je echt 30 jaar lang die badmat en wc rolhouder inclusief rente afbetalen ?



Mijn god, waar gaat dit heen zeg. Als je deze prulletjes al niet kan betalen is het dan wel verstandig om een huis te kopen?
Alle reacties Link kopieren
volgens mij worden er dingen uit verband gerukt.

Ilze stelt een doodnormale vraag wat ze wel en niet vanuit depot mag aanschaffen.

Het gaat er niet over of ze financieel een badmat of wc rolhouder aan kan schaffen.

Wij hebben net een badkamer verbouwt, en dan ga je in veel gevallen alles nieuw aanschaffen, dus ook wc rolhouder.

Die extra's zijn trouwens allemaal behoorlijk aan de prijs.

Beetje flauw om dan gelijk af te vragen of iemand uberhaupt een aankoop van huis wel aankan.
Alle reacties Link kopieren


Het gaat er niet over of ze financieel een badmat of wc rolhouder aan kan schaffen.

Wij hebben net een badkamer verbouwt, en dan ga je in veel gevallen alles nieuw aanschaffen, dus ook wc rolhouder.

Die extra's zijn trouwens allemaal behoorlijk aan de prijs.





Ik ga er inderdaad vanuit dat ze niet de financiele middelen heeft om een dit soort spullen te kopen. Ik zou het helemaal dom vinden als je wel het geld heb maar toch je wc rol houder jaaaaaaaaren wilt afbetalen. Na een paar jaar ben je er of op uitgekeken of zijn die spullen meestal stuk of lelijk. 



Echt, ik kan er met mn pet niet bij dat mensen zo snel leningen afsluiten en helemaal voor prullaria. Wat is er mis met sparen hiervoor en wat is behoorlijk aan de prijs? Wat doe je als er 3 dakpannen van je huis afwaaien?



Gelukkig heeft TO het nog niet gedaan en misschien is het wel goed dat er iemand tegen in gaat in plaats van al dat mee leengelul.


Ik ben dus bang dat heel veel dingen niet betaald zullen worden en dat we het zelf op mogen gaan hoesten.





Ik denk dat dit zinnetje in de openingsposting deze reacties oproept. TO stelt niet alleen een doodnormale vraag, ze is bang dat ze zelf geld voor haar spulletjes moet gaan "ophoesten". Sja een bouwdepot is om je hyuis te verbeteren en niet voor een leuke inrichting. En idd zo'n bouwdepot daar betaal je nog 30 jaar rente over, dus dan wordt het wel een dure wc-borstel, al je die daaruit financiert.

Zeker als de belastingdienst besluit tot en strengen controle en tot de conclusie komt dat je ten onrechte rente hebt afgetrokken, omdat je je bankstel hebt betaalt cvanuit je bouwdepot.

Als het om een paar euro gaat zullen ze er niet moeilijk over doen, maar ij principe is een bouwdepot niet om je hyuis mee in te richten. Dat geld zul je zelf moeten ophoesten.

Alle reacties Link kopieren
Juist!!!!!! (kreng is er weer)



Een bouwdepot is er niet om je huis opnieuw in te richten maar je kan het wel een klein beetje naar je eigen hand zetten.



Wij kochten een huis zonder eigen geld, dus wij hadden ook een bouwdepot,

maar omdat je de bonnen pas achteraf kon inleveren (dan heb je het geld al uitgegeven) konden wij een verbouwing wel vergeten!



Wij hebben een vriend die meteen aanbood om een aantal bonnen uit te schrijven, en wij hebben dat meteen ingediend bij "het bouwdepot" en stond het binnen 3 dagen terug op onze rekening.



Niet helemaal eerlijk maar voor ons de enige oplossing om te beginnen met de vebouwing.



Waarom vraag je dit?

1: om een gat te dichten? mbt, het verbouwen of verfraaien van het huis?

2: om leuke en kekke meubels te kopen van andermans belasting geld?

3: zelf in te vullen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven