GROOT zwembad

08-06-2007 17:19 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi mensen,



Afgelopen week was het weer heerlijk weer (nu onweer) en op momenten zou ik dan wel een zwembad in de tuin willen hebben. Niet een klein pissebadje maar toch wel eentje van formaat.



Nu staan ze vaker in allerlei winkels en boekjes voor prijzen die ver uit eenlopen.



Zijn er hier mensen die zo'n ding hebben??

Maak je er veel gebruik van, ook als je geen kids hebt?

Waar moet je op letten, wat is bv een must of waar heb je niks aan?





Kortom ik wil een zwembad!!
hoi,

Ik kan je wel niet helpen met antwoorden, maar ik reageer toch maar even. Ik heb vorige week, na een bezoek bij familie in Texas, besloten dat ik ook een zwembad wil. Zalig, 'smorgens zo uit je bed even het zwembad in, kopje koffie op de rand, sigaretje erbij. Het is ook nog goed voor je lichaam, met zwemmen oefen je al je spieren.

Ik heb maandag meteen wat folders aangevraagd op internet. Ik zie wel dat de prijzen behoorlijk uiteen lopen. Ik woon in Zwitserland, dus hier heb je ook al niets aan. Als ik er meer over weet zal ik het je laten weten.

Ik weet wel, dat je een goede pomp moet hebben.



Life is beautiful :D
Alle reacties Link kopieren
Tsja zwarteklapper, dat wordt graven!:P
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Alle reacties Link kopieren
Et Voila... Klaar voor de zomer!!!
Alle reacties Link kopieren
Dat is al een goed begin
Alle reacties Link kopieren
Blindje :D
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Alle reacties Link kopieren
Zoiets bedoel ik dus. Niet zo'n echt zwembad van 10.000 euro ofzo.
Ik heb een redelijk groot vast zwembad van 75 m³ thuis en een klein opblaasbaar zoals op je foto in mijn buitenverblijf.



De kostprijs van een groot zwembad met alle toeters en bellen ligt inderdaad een flink stuk boven de 10 duizend euro. Daarbij komt nog een jaarlijkse kost van een paar honderd euro voor de onderhoudsproducten.



Een klein zwembad met opblaasbare rand heb je al vanaf 150 euro denk ik. Ik heb in ieder geval een bedrag betaald in die prijsklasse voor een rond zwembad met diameter 4,5 m en 90 cm hoog. Ik heb het nu voor het derde jaar gebruikt (deze zomer voor de vierde keer) en het doet het nog altijd. Je moet alleen niet de meegeleverde pomp gebruiken, die is toch waardeloos. Ik gebruik in dit zwembad zelfs helemaal geen pomp, een paar snelle chloorpillen na het vullen en daarna trage chloorpillen in een vlotter houden het water algenvrij. De totale onderhoudskost voor een zomer komt op 25 euro of zo.



Hoeveel gebruik je ervan maakt hangt voornamelijk af van de temperatuur van het water. Is het water verwarmd of niet, blijft het langere periodes zonnig of niet, heb je afdekking tegen de koude nachten (en vallende bladeren), dat soort zaken. En natuurlijk moet het water kraaknet zijn. Niets is zo ongezellig en smerig als een zwembad met groene algenaanslag of als er zand of onkruid in liggen.
Alle reacties Link kopieren
We hebben een zwembad in de tuin,het is dat hij er al zat toen we het huis kochten anders had ik het niet gehoeven.Ontzettend veel onderhoud,want ja ik hou wel van een schoon zwembadwater.Het afdekzeil hebben we vervangen door een eigengemaakt houten afdekking,houdt toch meer bladeren en vuil tegen.Bovendien laat ik geen klein kind alleen in de tuin bij me spelen ben veel te bang dat hij/zij verdrinkt als ik ff niet oplet ook al is het zwembad afgedekt.

Ik vind dat het zwembad ook teveel ruimte van de tuin inneemt maar goed weghalen vind ik ook weer zonde,de vorige eigenaren hebben er 65000 gulden voor betaald,had ik er nooit voor over gehad;)
Alle reacties Link kopieren
Zoiets bedoel ik dus. Niet zo'n echt zwembad van 10.000 euro ofzo.
Daar heb je hem ook niet voor hoor!





Zelfs deze niet!!
Alle reacties Link kopieren
Zoiets bedoel ik dus. Niet zo'n echt zwembad van 10.000 euro ofzo.
Daar heb je hem ook niet voor hoor!





Zelfs deze niet!!
Alle reacties Link kopieren
Maar idd dit is ook heel erg goed te doen. Je moet wel iedere dag of minstens om de dag het water testen. Anders kun je het schudden, en wordt het erwtensoep.

Met een soort stofzuiger de rommel van de bodem halen en met een "vlindernetje" de rommel die op het water zit.

En elke dag en  nacht een chloortablet erin. In zon drijvertje, die kun je eruit halen als je erin wil.
Alle reacties Link kopieren


Kijk hier eens!

Alle reacties Link kopieren
Ik vind een zwembad in de tuin ook leuk. Maar dan zou ik het wel ZO groot willen dat ik er ook echt wat (korte) baantjes in kan trekken. Zo'n rond potje heb ik persoonlijk niet zo veel mee. Je zit wel in het water, maar je kunt niet echt zwemmen. En om daar dan zo veel onderhoud en gedoe van te hebben, om een beetje in het water te zitten, dat is niet zo mijn ding. Ik zie dat ook in de omgeving. Een paar jaar geleden zon rond zwembad gekocht. Eerste jaar werd het bij mooi weer nog een beetje gebruikt, ondanks het echt koude water (niet verwarmd, zon moet het opwarmen, dat lukt niet altijd even goed in dit land). Afgelopen jaar al bijna niet meer.



Ken ook mensen die er wel heel blij mee zijn, die vinden het goed genoeg als alternatief voor een belachelijk vol en druk zwembad.



Zelf ga ik voor thuis nog voor zon opblaasgeval (zonder pomp of wat dan ook) van ongeveer 1 bij 2 meter. Voor de kinderen leuk, ik doe er warm water vanuit de badkamer in, en ik heb een paar dagen lekker badje voor ze. Na paar dagen is hier vaak het mooie weer toch ook weer voorbij. En heb ik de tuin weer helemaal voor mezelf.



Succes met je overwegingen!



Kastanje
Alle reacties Link kopieren
Hmmmm niet helemaal duidleijk. Met opblaasgeval zonder pomp bedoel ik zonder reinigingspomp. We hebben wel een (electrisch) opblaasding om het bad in no time opgezet te krijgen.
Alle reacties Link kopieren
Hmm afgelopen weekend eens weze kijken maar nog niks gekocht.

En nu was het wel lekker geweest als íe opstond in de tuin. WAT IS HET WEER WARM!



Nog een vraag, je werkt met chloor tabletten erin, Maar ooit moet het water eruit. gaat je gras er dan niet aan met al dat chloor??



Ik ga eens op de bovengenoemde site kijken...
Alle reacties Link kopieren
Een hond of een kat die op je grad plast is erger hoor!

Maar ik zou het bad NIET
op het gras zetten. Als je de ruimte hebt zet hem dan op tegels met een stuk tapijt eronder (dat doen wij namelijk altijd).

Wij hebben ook best een grote tuin!

Als wij het zwembad leeg laten gaat het met of een pomp of met een slang zo een sloot in!

Wist je trouwens dat als zo'n bad vol is  (wij doen het met kraanwater) je wel 10 uur verder bent!!!
Alle reacties Link kopieren
Een hond of een kat die op je gras plast is erger hoor!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven