woonstijl 1930

16-06-2007 15:08 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
hallo,



wij hebben binnenkort een nieuwe woning van rond 1930.

nu vind ik het leuk om met een paar elemanten de bouwstijl in ons interieur te verwerken.

ik kan alleen niet vinden wat er rond die tijd 'in'  was.



heb al heel veel google combi's geprobeerd maar blijkbaar nog niet de juiste. wie heeft er een beetje verstand van woonstijlen, en dan met name uit die periode? (of weet in ieder geval waar ik er wat over vinden kan)



al vast bedankt!!!
Alle reacties Link kopieren
De bibliotheek?
Alle reacties Link kopieren
Had je ook al gezocht naar "vooroorlogse woningen"?
Dat zeg ik....
Alle reacties Link kopieren
.
Ik heb veel Jugendstill (geërfd) en Art Deco (verzameld). Je krijgt er een prachtig, sfeervol huis van, van die spullen. Ik heb het gecombineerd met eigentijdse meubelen en aziatische kunst.



Leuk dat je je inrichting aan wil passen aan de tijd waarin het huis is gebouwd!





 Dit soort lampen heb ik bijvoorbeeld (1 van elk hoor en in andere kleuren) op strakke Judendstil kasten met een marmeren plaat. Ik ben er nog steeds ontzettend blij mee.
Alle reacties Link kopieren
Oh wat een leuke reacties! ben echt super blij met jullie :D



aangezien ik helemaal niks weet van wonen wist ik eerlijk gezegd ook niet zo goed waar ik naar vroeg, maar dit vind ik absoluut leuk! (niet te veel want ik gok dat dat erg schreeuwerig word) Hier kan ik echt onwijs veel mee, en ik gaat zeker opzoek naar een klok en een paar lampen (misschien een kleed)



wanneer je 'nep'  neemt, zie je dat dan heel erg? (moet er natuurlijk niet 'goedkoop'  uit zien)
Alle reacties Link kopieren
overigens misschien nog een leuke aanvulling (weten jullie waar je voor mee gedacht hebt :D) we gaan absoluut voor de Haagse school, het is namelijk een huis in den haag :D



hoe toepasselijk toch? ;)
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren

[fgcolor=#000000]qwertu[/fgcolor]
 kan je mij dan ook vertellen wat voor soort behang ectra ze toen gebruikte?



ik vind dit trouwens echt leuk :D zo'n uitkomst had ik niet verwacht! en ik ga zeker de winkels die je noemt bekijken!
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren
http://toendertijd.startje.com/
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
In Den Haag kun je goed tweedehandsspullen kopen bij het Emmaus (prinsegracht 36), laat je niet afleiden door de grote hoeveelheid spullen, lekker sneupen en je vindt vast iets (voor de grotere meubels moet je achterom via een deur naar buiten en dan weer ergens anders naar binnen, even vragen als je nog geen bank of kast gezien hebt!). Open elke donderdagavond (19-21 uur) en elke zaterdag (11-13 uur).



De Spullenwinkel heeft zeker ook spullen uit de jaren dertig. Duurder dan gemiddelde weverkopenalleswatjemaarzoekt tweedehands winkel, maar wat ze hebben is dan ook echt bijzonder. (Weimarstraat, nr 81 in Den Haag).
Alle reacties Link kopieren
We hebben een vrijstaand jaren 30 huis.

De erker,ornamentplafonds,glas in lood deuren ed

De jaren 30 stijl is tegenwoordig helemaal in,het behang van destijds kun je nu in wat modernere vorm overal wel verkrijgen bij de betere doe het zelf zaken.
Alle reacties Link kopieren
Leuk dat jullie allemaal nog mee denken!



ik ben vanmiddag flink aan t inlezen geweest :D

leuk, zeker die site van BGB, leuk om zo'n hele zit hoek te zien! geloof best dat het erg duur is allemaal!



ik heb wel leuke spullen gezien, maar geen idee of het ook 'goed'  is. ik vind t wel leuk, maar t zou wel stom zijn a;s je trots gaat vertellen dat t van rond 1930 art deco is en een kenner ziet er wat anders in! haha



dus quertu (...?) mag ik jou mailen om te laten zien wat ik gevonden heb?



en elle michelle (? grrr dat je niet kan terug kijken! in ieder geval degene met de jare 30 woning) zou jij foto's willen laten zien van bepaalde elementen van je huis?



ik ben hoe dan ook erg slecht in interieur dingen... :S dus alle tips blijven welkom (zeker die van winkels, die in den haag gaan ze helemaal bekijken! super bedankt daarvoor!)
Alle reacties Link kopieren
En op Marktplaats staat ook behoorlijk wat 'antiek'
Alle reacties Link kopieren
Beetje offtopic, maar wel leuk. Het programma andere tijden heeft een special gemaakt over de jaren 30. (andere tijden). Waarschijnlijk heb je er niets aan, tenzij je een modelvensterbank zoekt om je lange onderbroeken uit te hangen, maar het is wel heel leuk om te kijken!
Dat zeg ik....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven