Alleen wonen of studentenhuis?

17-06-2007 23:51 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben dus op zoek naar een nieuw stekkie, maar ben er nog niet uit of ik een studio wil (alleen dus) of weer in een studentenhuis wil wonen. Studentenhuis is gezellig (al ligt het er maar net aan wat voor huisgenoten je hebt en veel studenten zijn nu op zoek, dus is het niet mogelijk om echt te kiezen, is in Belgie overigens) want als je thuiskomt is er altijd wel iemand die tegen je aanlult. Aan de andere kant voel ik me vaak stom als ik een poging doe tot koken omdat ik mezelf enorm voor lul vind staan, moet je de badkamer delen, heb je herrie van kwebbelende huisgenoten terwijl je probeert te studeren, is het vaak klein... In een studio kan ik makkelijker mijn zooi kwijt, kan ik doen en laten wat ik wil, niemand kan zeggen 'wat ga jij doen zo laat' als ik wegmoet voor een nachtelijke klus, kan ik beter studeren...nadeel is dat het veel duurder is en ik bang ben dat de muren op me afkomen.



Wat vinden jullie? Wat geniet z'n voorkeur?



Word dit jaar overigens 24 en heb slechts een korte periode geheel alleen gewoond..
Alle reacties Link kopieren
Je reist graag Pers, dus bedenk als je een woning alleen neemt wat je doet qua verzorging van je kat. Van pensions worden katten niet vrolijk van.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Alle reacties Link kopieren
Na 5 jaar in studentenhuizen woon ik nu bijna 2 jaar alleen... In een 1-kamerappartement. Heerlijk, alles voor mezelf!

Niet meer wachten op de douche die bezet is terwijl je over een kwartier moet werken. Niet meer ranzig aangebakken voedsel van huisgenoten eten. Zelf dus bepalen wat je kookt/eet. Niemand om rekening mee te houden. Je niet hoeven ergeren aan de afwas van je huisgenoten die staat aan te koeken op het aanrecht terwijl je een vaatwasser heb. Niet meer op zondag om 7:30u wakker worden van de wekker van je huisgenoot die het weekend bij zijn ouders doorbrengt en vergeten heeft zijn wekker uit te schakelen.



Een echte aanrader dus als je mij moet geloven ;)
Alle reacties Link kopieren


Je reist graag Pers, dus bedenk als je een woning alleen neemt wat je doet qua verzorging van je kat. Van pensions worden katten niet vrolijk van.



Kat is toch van het huis? Ik geloof dat Pers laatst heeft gezegd dat ze die sowieso achter moet laten...
Alle reacties Link kopieren
Je reist graag Pers, dus bedenk als je een woning alleen neemt wat je doet qua verzorging van je kat. Van pensions worden katten niet vrolijk van.
Kat verhuist niet mee, maar lief dat je aan het arme beestje denkt*;
Alle reacties Link kopieren


Na 5 jaar in studentenhuizen woon ik nu bijna 2 jaar alleen... In een 1-kamerappartement. Heerlijk, alles voor mezelf!

Niet meer wachten op de douche die bezet is terwijl je over een kwartier moet werken. Niet meer ranzig aangebakken voedsel van huisgenoten eten. Zelf dus bepalen wat je kookt/eet. Niemand om rekening mee te houden. Je niet hoeven ergeren aan de afwas van je huisgenoten die staat aan te koeken op het aanrecht terwijl je een vaatwasser heb. Niet meer op zondag om 7:30u wakker worden van de wekker van je huisgenoot die het weekend bij zijn ouders doorbrengt en vergeten heeft zijn wekker uit te schakelen.



Een echte aanrader dus als je mij moet geloven ;)

Hmm, dat klinkt inderdaad goed. Helaas is het zo duur he. Nu heb ik wel een leuk inkomen maar dat kan met de dag veranderen helaas. Dichtbij de uni is zó duur hier in Bruxelles. Ook vind het fijn om met huisgenoten dingen uit te wisselen vaak. Maar soms kan ik ze wel de keel dichtknijpen (is geheel wederzijds);)
Alle reacties Link kopieren
Ik zit een beetje in dezelfde situatie als AgentL. Na ongeveer vijf jaar in hele leuke studentenhuizen te hebben gewoond, woon ik nu bijna twee jaar in een studenten-appartement. Het voordeel is dat je je eigen 'appartementje' hebt, maar wel in een studentencomplex woont.

 

Ik was trouwens ook wel bang dat ik mijn huisgenootjes heel erg zou missen, maar toen ik drie maanden tijdelijk weer in een studentenhuis moest wonen, werd ik juist helemaal gek van ze. Dat ligt er natuurlijk ook wel aan dat de studenten om je heen jonger worden (het ligt NIET aan mij:$;)). Voor zover ik huisgenoten voor die tijd nog miste, was dat daarna dus wel over. Nu vind ik het eigenlijk wel lekker om m'n eigen ding te kunnen doen en niet meer te hoeven wachten op de douche, me niet meer te hoeven ergeren aan de rommel (want die is helemaal van mij alleen:)) en geen schoonmaakrooster-gedoe meer te hebben!
Dat zeg ik....
Alle reacties Link kopieren
Ik trok het op het laatst echt niet meer. Heb zelfs slaande (!!) ruzie gehad met een huisgenoot :o



Nu woon ik in Amsterdam en betaal ik € 350,- incl. voor 24m2. Eigen badkamer, toilet en keuken. Eigen voordeur en huisnummer dus ik krijg zo'n € 90,- huursubsidie.

Maar ik bekostig dit alles (ook schoolgeld) van een volledige IBG-lening. Dat is wel eens zuur... Reden te meer om gauw aan m'n afstuderen te beginnen dus!

Heb je in Brussel niet ergens zo'n studentencomplex? Ik heb wel alles voor me alleen, maar we hebben een gezamelijke wasruimte dus ik kom nog wel eens wat mensen tegen. En ik ken hier wel een paar mensen dus we aten ook wel eens samen (nu even niet omdat ik zo druk ben en veel overwerk).
Alle reacties Link kopieren
Haha! Dat is grappig Websje! Misschien zijn we wel buren ;) :P
Alle reacties Link kopieren
Whoo, agent: 90euro huursubsidie? Hoe krijg je dat voor elkaar??? Ik zit in ongeveer dezelfde situatie en krijg met mijn 360 euro kamer toch maar 48euro huursubsidie:?;(
Dat zeg ik....
Alle reacties Link kopieren
Whaha, agent. Ik hoop niet dat jij stiekem die irritante buurman van mij bent.  En als dat wel zo is: zou je dan je afval eens voor mijn deur weg kunnen halen;)
Dat zeg ik....
Alle reacties Link kopieren


Whaha, agent. Ik hoop niet dat jij stiekem die irritante buurman van mij bent.  En als dat wel zo is: zou je dan je afval eens voor mijn deur weg kunnen halen;)





Als eerste: ik ben dan altijd nog een buurvrouw :P Irritant? wat doet hij dan? Want mijn buren hebben nogal de neiging om muziek hard te zetten met de bass heel hard. Ik moet ze er nog steeds op aanspreken



En m'n afval dump ik altijd netjes in de afvalcontainer. Goed hè?

Ik vind het onzin om je afval buiten de deur te zetten, hoeveel moeite is het nou om even naar de container te lopen?



Maar zeg eens, woon je in A'dam??



Oh ja, die 90 euro toeslag... geen idee, m'n buurvrouw krijg hetzelfde. Ik heb verder geen inkomsten behalve IBG. (oh ja, oeps, m'n stagetoeslag... maar dat is maar tijdelijk en heb ik niet doorgegeven)
Alle reacties Link kopieren




quote: websje reageerde



Whaha, agent. Ik hoop niet dat jij stiekem die irritante buurman van mij bent.  En als dat wel zo is: zou je dan je afval eens voor mijn deur weg kunnen halen;) Als eerste: ik ben dan altijd nog een buurvrouw :P Irritant? wat doet hij dan? Want mijn buren hebben nogal de neiging om muziek hard te zetten met de bass heel hard. Ik moet ze er nog steeds op aanspreken



En m'n afval dump ik altijd netjes in de afvalcontainer. Goed hè?

Ik vind het onzin om je afval buiten de deur te zetten, hoeveel moeite is het nou om even naar de container te lopen?



Maar zeg eens, woon je in A'dam??



Oh ja, die 90 euro toeslag... geen idee, m'n buurvrouw krijg hetzelfde. Ik heb verder geen inkomsten behalve IBG. (oh ja, oeps, m'n stagetoeslag... maar dat is maar tijdelijk en heb ik niet doorgegeven)





Haha, hoe scoorde jij op de man-vrouw test?;) Hij is irritant omdat hij dus te lui is om even naar de container te lopen (jaja, wel ongeveer 50 meter) en zijn afval in plaats daarvan voor mijn deur zet... Dus als ik 's ochtends rennend en nog half in slaap de deur uit ga knal ik vrolijk voor de zoveelste keer op een vuilniszak:@ Geluid hebben we hier gelukkig geen last van. Als ik om 3 uur 's nachts keiharde muziek aan wil zetten kan dat (heel oud gebouw, met muren van een meter dik).



Ik woon trouwens niet in Amsterdan, dus ik denk dat je inderdaad niet mijn vrouwelijke buurman/mannelijke buurvrouw bent...



Raar dat jullie zoveel huursubsidie krijgen. Ik heb geen IBG meer, maar kom echt niet boven welke grens dan ook uit. Hmm, toch maar even de belastingdienst bellen morgen.
Dat zeg ik....
Alle reacties Link kopieren




Haha, hoe scoorde jij op de man-vrouw test?;) Hij is irritant omdat hij dus te lui is om even naar de container te lopen (jaja, wel ongeveer 50 meter) en zijn afval in plaats daarvan voor mijn deur zet... Dus als ik 's ochtends rennend en nog half in slaap de deur uit ga knal ik vrolijk voor de zoveelste keer op een vuilniszak:@ Geluid hebben we hier gelukkig geen last van. Als ik om 3 uur 's nachts keiharde muziek aan wil zetten kan dat (heel oud gebouw, met muren van een meter dik).



Ik woon trouwens niet in Amsterdan, dus ik denk dat je inderdaad niet mijn vrouwelijke buurman/mannelijke buurvrouw bent...



Raar dat jullie zoveel huursubsidie krijgen. Ik heb geen IBG meer, maar kom echt niet boven welke grens dan ook uit. Hmm, toch maar even de belastingdienst bellen morgen.







Ik scoorde 240... best wel heel vrouwelijk dus ;)



Inderdaad maar gauw eens met de belastingdienst bellen. Die lui sporen niet!



Afvalprobleem hebben wij hier inderdaad ook last van. Het wordt wel steeds minder moet ik eerlijk zeggen, de huisvester bemoeit zich er nu mee ;)



Ik woon in een container, maar helaas wel geluidsoverlast. Maar kan ook aan mezelf liggen, ben er best wel gevoelig voor...



En nu ga ik slapen, trusten!!



Ik hoop dat we jouw keuze nou niet bemoeilijken Pers :P
Alle reacties Link kopieren




quote: mylenevalerie reageerde



Je reist graag Pers, dus bedenk als je een woning alleen neemt wat je doet qua verzorging van je kat. Van pensions worden katten niet vrolijk van. Kat verhuist niet mee, maar lief dat je aan het arme beestje denkt*;





Sorry dat ik even niet aan jou dacht. Ik heb nog nooit in een studentenflat/woning gewoond. Ik denk dat ik er niet voor geschikt zou zijn. Ik wil niets delen (ja alleen met een evt. partner), wil niet in andermans troep zitten. Geen luistervinken . Niet eerst moeten afwassen om te moeten koken, schoonmaken voor ergens gebruik van te maken, een wc papiertje voor de hychiene op de wc bril leggen. Te wachten tot je aan de beurt bent voor de badkamer.



Ja je hoort het al, nog nooit meegemaakt. Zal waarschijnlijk veel leuker zijn dan ik mij voorstel. Ik kijk maar eens per week naar de smaakpolitie die dan in een studentenhuis komt en ik heb al gegeten en gedronken. Daar kan geen Sonja Bakker tegenop.



Neem mij niet kwalijk dat ik direct aan je katje dacht. Wel naar dat je straks afscheid moet nemen. Mocht je iets leuks hebben gevonden, is het niet bespreekbaar of de kat mee mag of wil je dat zelf niet?
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Alle reacties Link kopieren
Welterusten! (maar ben zeer benieuwd hoe het nou echt is om in één van die containers te wonen. Mocht je dit morgen nog lezen: hoe is het met de echo? en hoe hang je in godsnaam schilderijtjes aan de muur? En galmt het inderdaad niet als een gek???)
Dat zeg ik....
Ik heb drie jaar in een soort studentenhuis gewoond, daarna kreeg ik iets voor mezelf, wat een verademing.

Als je het fijn vindt dat er mensen tegen je aan praten als je thuis komt, zeg ik: doen. Als je dat niet prettig vindt, zoals ik, dan zou ik het zeker niet doen.

Het hangt natuurlijk ook af van de mensen waar je mee woont. Als je met de mensen woont waar ik mee woonde, dan zie ik jou (gezien je lage score in de test), daar zeker niet tussen wonen; wat een getrut.

Toen ik eenmaal alleen woonde, vond ik het heerlijk dat ik niet meer verplicht hoefde te communiceren, dat ik geen interesse meer hoefde te tonen voor iets dat me totaal niet interesseerde, dat ze niet mee zaten te kijken als ik kookte, dat ik niet meer andermans zooi hoefde af te wassen voordat ik zelf kon koken.

Shit man, de sociale controle was daar nog erger dan toen ik nog thuis woonde...
En oh ja, ik weet niet hoe het in Belgie zit, maar hier in Amsterdam is een huis via de woningbouw ook een stuk goedkoper dan een kamer in een studentenhuis (kamer was €320, huis was €198 met huursubsidie, beiden in het centrum van Amsterdam).
Alle reacties Link kopieren
Maar kamers hebben een All In prijs en die studenten verbruiken wat,dag en nacht hebben ze vaak alles aan staan;)
Bij mij was de verwarming all in, gas en licht niet... Kostte zo'n €50 per maand (zelfde overigens als toen ik alleen woonde).
Alle reacties Link kopieren
Hoi!



Ik heb verschillende malen in een studentenhuis gewoond en dat vond ik altijd wel erg gezellig maar sinds twee jaar woon ik in een soort studentenflat. Ik heb mijn eigen kamer, douche, wc en keuken. Het bevalt mij prima! Soms vind ik het jammer om niet meer met anderen te wonen omdat ik regelmatig films keek met mijn huisgenoten of ergens wat ging drinken. Inmiddels ken ik ook wel zoveel mensen hier dat ik het gezelschap van huisgenoten ook niet echt nodig heb. Ik betaal in totaal EUR 250 voor mijn kamer (inclusief huursubsidie). Het voordeel met huursubsidie is dat ze studiefinanciering niet mee mogen rekenen als inkomen. Er wordt dus alleen naar bijverdiensten gekeken en dat is bij mij niet zo hoog. Groetjes Kikkerjet
Alle reacties Link kopieren
Ik ben er nog niet uit iig. Wij hebben geen huursubsidie hier en dichtbij de unief is reteduur. Voor een normaal 'kot' betaal je al veel meer dan Websje bijvoorbeeld die alles alleen heeft. Ik wil er niet ver vanaf wonen omdat ik mezelf maar al te goed ken: als ik verder woon dan tien minuten wandelen, dan gá ik niet meer.



Aan de andere kant ben ik wel toe aan iets voor mezelf. Hm, moeilijk moeilijk.
Ga in een studentenhuis wonen.



Alleen al het feit dat je hier een topic over opent, geeft aan dat je behoefte hebt aan aanspraak. :) (Ik zou niet eens op het idee gekomen zijn: hoe kunnen anderen daar nu iets over zeggen?)
Alle reacties Link kopieren


Ga in een studentenhuis wonen.



Alleen al het feit dat je hier een topic over opent, geeft aan dat je behoefte hebt aan aanspraak. :) (Ik zou niet eens op het idee gekomen zijn: hoe kunnen anderen daar nu iets over zeggen?)







Je ne sais pas!:D Ik hou niet zo van verhuizen. Vandaar. Het was een verkapt 'aai-mij-over-mijn-bol'-topic;)



Nee, ik ben er echt niet uit. Ik ben aan de ene kant enorm op mijzelf (hou niet van mensen in mijn studentenkamertje). Aan de andere kant ken ik genoeg mensen hier. Maar als ik geen zin heb in afspreken (wat geregeld voorkomt), heb je nog altijd het 5minutenbabbeltje met een van je huisgenootjes.
* aait P over bol *



Verhuizen, juist leuk! Lekker rotzooi weggooien, opnieuw schilderen en met dozen sjouwen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven