Vaatwasser: besteklade of mandje?

10-09-2016 16:28 63 berichten
Ik ben een nieuwe vaatwasser aan het uitzoeken en wil vragen wat handiger is:een besteklade of een mandje?



Tot nu toe heb altijd mandjes gehad. Een lade geeft wel meer ruimte voor pannen en schalen lijkt me. Plus dat keukennmessen erin passen. Maar mijn besteklade in de keuken zit niet vlakbij mijn vaatwasser.



Wat is jullie ervaring?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb beide gehad en een mandje vind ik veel handiger. Mijn besteklade zit in de keuken ook niet vlakbij de machine dus een uitneembaar mandje heeft mijn voorkeur.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind een besteklade prettiger.
Alle reacties Link kopieren
100% zeker een lade!
Hier een lade en die wil ik een volgende keer weer.
Waarom een lade voor jullie?
Een mandje. Mis het nog steeds nu ik een lade heb, bestek past er net niet lekker in. Miskoop voor mij dus.
Mandje. Veel praktischer.

Ik word tureluurs van zo'n lade waar alles "netjes en proper" in moet liggen, want anders krijg je 't ding niet dicht.

En die je niet mee kan nemen naar de bestekschuif in de kast nadien.
Ik heb beide. De lade gebruik ik eigenlijk niet. Want de grote (dure) messen doen wij niet in de vaatwasser. Alleen een verdwaalde opscheplepel of spatel gaat in de lade.

Het mandje vind ik veel handiger, want die haal je er uit en neem je mee naar de besteklade om het op te ruimen.
Hoop verschillende meningen. Ik gok dat het toch een mandje wordt. Maar de luxere modellen hebben vrijwel allemaal een lade.... Lastig....
Lade. Die kun je ook heel makkelijk meenemen uit de vaatwasser trouwens. Ik heb zoveel meer ruimte dan met een mandje.
De bestelde zit lekker hoog. Het bestek wordt schoner (heb hiervoor een mandje gehad). Wij leggen de messen bij de messen, lepels bij de lepels enz. Heel makkelijk op te ruimen. Alles past er in.
quote:raindrop57 schreef op 10 september 2016 @ 16:48:

De bestelde zit lekker hoog. Het bestek wordt schoner (heb hiervoor een mandje gehad). Wij leggen de messen bij de messen, lepels bij de lepels enz. Heel makkelijk op te ruimen. Alles past er in.



Nog zo'n neuroot ... Bij mijn ouders word ik er ook kregel van.

Hebben ook zo'n lade en alles moet daar ook persé soort bij soort.

Heb ik meestal al gelijk geen zin meer om dat ding in te laden .
Mandje. In een lade lopen je lepels niet leeg blijven vol water staan.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind de bestekka vooral handig voor kleine plastic dingen zoals de deksels van de drinkbekers van de kinderen.

Verder wat onhandiger dan de mand omdat het ook sneller vol is.
quote:Cateautje schreef op 10 september 2016 @ 16:52:

Mandje. In een lade lopen je lepels niet leeg blijven vol water staan.De lepels liggen op hun zij, dus er kan geen water in blijven staan.
quote:Annelaure schreef op 10 september 2016 @ 16:54:

[...]



De lepels liggen op hun zij, dus er kan geen water in blijven staan.Oh, dat moet je dan netjes schikken. In een mandje staat alles rechtop en kan je het er gewoon in mikken.
Alle reacties Link kopieren
Lade. Ik hou veel meer ruimte is de vaatwasser over voor servies en pannen en het bestek wordt veel schoner. Ik heb mijn besteklade niet heel dichtbij de vaatwasser, maar ik pak gewoon in 1 hand de messen en in de andere hand de vorken bijvoorbeeld en het uitruimen gaat veel sneller. Ik vind het sowieso makkelijker te zien wat er ligt, er steken geen messen opeens meer uit en mijn jonge kinderen kunnen er lastig bij als er scherpe messen achterin liggen (stuk veiliger). Nooit meer zo'n mandje voor mij.
quote:Annelaure schreef op 10 september 2016 @ 16:54:

[...]



De lepels liggen op hun zij, dus er kan geen water in blijven staan.Als je de lepels dus netjes op hun zij neerlegt. Ik vermoed dat ik toch niet altijd zo netjes ben...
quote:raindrop57 schreef op 10 september 2016 @ 16:36:

Hier een lade en die wil ik een volgende keer weer.+1
Alle reacties Link kopieren
Ik had een mandje onderin en een lade bovenin. Lade gebruikte ik bijna nooit, want heel vaak kwam er vuil van het bestek in de lade op de glazen eronder en dat bleef dan daaraan plakken.
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
Alle reacties Link kopieren
Mandje, daar kan ik alles zo ingooien. In een la moet je het netter neerleggen anders gaat ie niet dicht of kan er niet veel in. Dat vind ik irritant en kost me teveel tijd. Ik doe ook niet altijd alles rechtop, soms op zn kop in mandje. Net hoe het uitkomt. Wordt altijd gewoon schoon
Ik vind een mandje gemakkelijker. Je kunt alles erin zetten en het mandje gemakkelijk dragen naar de tafel of de bestekla.
quote:Cateautje schreef op 10 september 2016 @ 16:55:

[...]



Oh, dat moet je dan netjes schikken. In een mandje staat alles rechtop en kan je het er gewoon in mikken.Ik mik het er ook gewoon in, maar na gebruik gaat het gewoon de vaatwasser in dus geen hele berg die in 1 keer moet of zo. Kost echt niet meer tijd. Misschien zelfs minder omdat je niet hoeft te bukken.
Ik heb een mandje (huurhuis) maar wil een lade. Veel makkelijker om daar ook koksmessen, spatels en opscheplepels kwijt te kunnen, die moet ik nu altijd tussen de glazen proppen. Bovendien hou je ruimte over voor een extra pan/schaal.



Dat ik dan een hand bestek van de vaatwasser naar de lade moet brengen stoort me echt totaal niet.



Wij hadden een lade in mijn ouderlijk huis en daar kon je de lepels alleen maar op hun zij leggen, anders konden ze er niet in.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven