woningbouw doet moeilijk, wie kan mij helpen?

18-06-2007 17:38 5 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,





Ik zit met een dik probleem, ik ben een vrouw met kinderen, en ben gescheiden.

Nu krijg ik na mijn scheiding gelijk urgentie en met die urgentie heb ik op een woning gereageerd.

Volgens het krantje kon ik 6 weken geleden al de woning in, maar de vorige bewonerkrijgt steeds uitstel, omdat ze niet klaar is met de spullen pakken.

Steeds is het een week, maar de kinderen en ik wonen helaas nog steeds bij mij ex en we willen hier echt weg.

Ik kan ook niet meer op een andere woning reageren, omdat als je op een woning hebt geageerd en die krijg je dan moet je het nemen.

Wie kan mij raad geven.
Alle reacties Link kopieren
Zijn er bijzondere omstandigheden waarom de vorige bewoner de boel na zes weken nog niet gepakt kan hebben?  Is het iemand die hulpbehoevend is?

Ik zou toch wat meer informatie vragen bij de verhuurder en ook aandringen dat zij zich maar hard moeten maken om de termijn zo kort mogelijk te houden. Betaal jij nu al huur voor die woning?
Alle reacties Link kopieren
De bewoonster had al een maand eerder haar huuropgezegd, ik heb geen idee waarom het zolang duurt. Zover ik weet is ze niet hulp behoevend en ik betaal geen huur. Hoef pas te gaan betalen zodra ik daar kan gaan wonen.  Maar nogmaals de woningbouw geef haar steeds uitstel.  Maar ik wil hier weg bij mij ex. Ik kan ook niet naar familie. Wie heeft advies?
Alle reacties Link kopieren
Hoi Pietje



wat een rare situatie. Ik kan me voorstellen dat je graag je eigen plek wilt. Om nu samen met je ex in 1 huis te blijven wonen, zal ook niet voor eeuwig meer moeten duren.



Een vriendin van mij had een soortgelijke situatie: zij had ook op een woning gereageerd, kreeg m toegewezen. De bewoonster zou gaan verhuizen naar een nieuwbouwwoning en had daarom haar huur opgezegd. Helaas was er vertraging bij de nieuwbouw opgetreden. Mijn vriendin is na 2 maanden wachten naar de woningbouwvereniging gestapt en heeft uiteindelijk een tijdelijke woning toegewezen gekregen. Daarbij werd de afspraak gemaakt dat ze geen dubbele huur zou hoeven te betalen, dat ze korting kreeg op de huur van de tijdelijke woning en een vergoeding voor de verhuiskosten.

Die niet waagt die niet wint. Dus het is de moeite waard om bij de woningbouwvereniging aan de bel te trekken. Succes!
Alle reacties Link kopieren
dankje wel voor je snelle reactie, ik ben er vandaag geweest, om erover te praten voor een andere woning, maar de woningbouw vond dat nu nog te vroeg.

jammer genoeg.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven