Kosten uitbouw

14-09-2016 11:55 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben me aan het orienteren voor een uitbouw. Heb 3 offertes in huis, die echt enorm uiteen lopen qua prijzen.

Tussen de goedkoopste en duurste zit zo'n 9000 euro prijsverschil. Heb echt geen idee wat reëel is, er vanuitgaande dat alle drie de bedrijven goed en betrouwbaar zijn (daar kan natuurlijk verschil in zitten, maar wat ik nu weet is de goedkoopste sowieso een goed, gerenommeerd bedrijf).



Ene offerte is ontzettend uitgebreid met een prijsopgave tot in detail, de andere offerte is vrij algemeen (en vermoed ik dat er nog een hoop onvoorziene kosten bovenop komen).



Dus ik ben benieuwd naar jullie ervaringen.



Ik woon zelf in de Randstad, maar ben ook wel benieuwd naar ervaringen elders in het land (zijn genoeg aannemers die het de moeite vinden om hier naar toe te komen).



Het zou gaan om:

Een uitbouw van 2,5 meter x 4,6 meter

Heiwerkzaamheden + heipalen

Bestaand kozijn kan gebruikt worden (2 jaar oud, is nog in goede staat, dus hoeft niet vervangen te worden).

Vloer met vloerverwarming (verdeler al aanwezig, maar moet een extra groep (?) bij komen.

Extra elektrapunten

Elektrapunt en buitenkraan moeten verplaatst worden.



En dan natuurlijk de afwerking verder (technisch gezien dan en dan behangklaar, net als bij een nieuwbouwwoning, zelf verder aankleden).

Ik hoor graag wat jullie uitbouw heeft gekost (afgesproken prijs en onvoorziene kosten?)
Alle reacties Link kopieren
vraag eens door bij de algemene offerte of dat de posten die in de andere offerte genoemd zijn inbegrepen zijn.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Ja, dat ga ik sowieso doen.
Alle reacties Link kopieren
20 m2 zou hier iets van 25.000 kosten, excl. vloer, elektra, ...

EDIT: gaat om veranda, wat jij bedoelt zal dus wel duurder zijn!
Alle reacties Link kopieren
Mijn man is aannemer en zit doorgaans hoger dan zijn concullega's bij de offertes. Echter, hij heeft al het meerwerk al in de offerte gerekend, dus geen onvoorziene kosten voor de aanvrager achteraf. Vaak zijn de aanvragers uiteindelijk bij de goedkopere aannemer toch meer geld kwijt, omdat er allerlei meerwerk gerekend wordt en wordt het dus een kwestie van uurtje factuurtje, wat hoog in de papieren kan gaan lopen.

Ik zou hier dus zeker navraag doen bij de algemenere offerteverstrekkers, zoals eerder al getipt is.
Alle reacties Link kopieren
Ik woon ook in de randstad en over anderhalve week wordt gestart met onze aanbouw. 2,5 m diep en 5.20 breed. Drie heipalen en een hijskraan ivm alles over het dak tillen.



Wij laten nog meer doen dan dit, maar het aanbouwgedeelte komt op ongeveer 35.000. Hier komt niets meer bij. Wij krijgen houten kozijnen met schuifdeuren, horren die erin verzonken zitten, twee lichtstraten van 1.20 bij 80. Vloerverwarming doortrekken naar aanbouw, gehele benedenverdieping stucen en plafondnaden dicht maken. Alles echt goede kwaliteit, HR ++ glas etc.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook Randstad en we zijn net klaar met de aanbouw. Ons huis is 5,20 breed en er is ruim 3 meter bij gekomen. Wij hebben vloerverwarming laten leggen op de gehele benedenverdieping, lichtstraat van LuxeLight. Houten kozijnen, buitenkraan verplaatsen, verzinkte regenpijp, stucwerk over de gehele benedenverdieping. €43.000



Tips:

-meerdere offertes laten maken met duidelijke omschrijvingen.

-benoem ALLES wat je gedaan wil hebben. Dus ook dingen die heel logisch zijn.

- ga kijken bij werk van de aannemer.

- maken ze jullie uitbouw in een keer af, of doen ze klussen tussendoor?

- wie komt de klus doen? Kennis maken.

-hoe gaan ze het doen? Tijdsplanning, komt er een stofschot, kun je in je huis blijven etc.



Wij zijn heel erg tevreden. Super afgewerkt. Vriendelijk jongens. Ze dachten echt mee. Hielden zo beel mogelijk rekening met 3 kinderen onder de 3 en ik vond het echt heel goed te doen. Als je inde omgeving Haarlem/Amsterdam/Kennemerland woont wil ik je de gegevens van onze aannemer wel geven. Hij heeft ook een FBpagina en dat vind ik heel dapper, want mensen zetten het er ook op als ze niet blij zijn.
Onze uitbouw heeft bij elkaar ruim 30.000 gekost. Alle arbeidsloon en driekwart van de materialen wit, kwart van de materialen (bijv. afwasmiddel) zwart. Ik ken de aannemer al jaren, dus ik wist precies wat ik kon verwachten en dat hij te vertrouwen is.

Bij ons is niet geheid, maar gepulst, ik weet niet of dat nog scheelt qua kosten?
Alle reacties Link kopieren
Dank voor de reacties tot nu al!



@Marilene26, dat zijn goede tips, dank! Ik stuur je even een pb!
Alle reacties Link kopieren
Saraatje; je hebt een PB terug!
Wij hebben een uitbouw van 6x4 meter. Achterkant is op maat gemaakt werk met ramen van vloer tot plafond. En 2 openslaande deuren. Er zijn 2 kamers in de uitbouw (kinderslaapkamer en deel keuken). Buitenkant is met hout afgewerkt. De keuken heeft 2 rechthoekige dakramen voor extra licht. Uitbouw heeft vloerverwarming.



Ik denk dat onze uitbouw alleen ongeveer 45-50.000 was. Inclusief heien, technische tekening maken, ontwerp buitenkant, steunbalk etc.



Bedenk inderdaad alles wat je wilt. Tot elk lichtspotje en stopcontact aan toe. En wij zijn bij meerdere uitbouwen in de buurt wezen kijken wat werkte en niet. En ook die van de aannemers waar we een offertje hadden opgevraagd.



Onze verbouwing liep wel uit qua tijd en budget.



Zorg voor goeie tekeningen zodat jullie en de bouwers op 1 lijn zitten.
Alle reacties Link kopieren
Saraatje schreef:
14-09-2016 11:55
Ik ben me aan het orienteren voor een uitbouw. Heb 3 offertes in huis, die echt enorm uiteen lopen qua prijzen.

Tussen de goedkoopste en duurste zit zo'n 9000 euro prijsverschil. Heb echt geen idee wat reëel is, er vanuitgaande dat alle drie de bedrijven goed en betrouwbaar zijn (daar kan natuurlijk verschil in zitten, maar wat ik nu weet is de goedkoopste sowieso een goed, gerenommeerd bedrijf).



Ene offerte is ontzettend uitgebreid met een prijsopgave tot in detail, de andere offerte is vrij algemeen (en vermoed ik dat er nog een hoop onvoorziene kosten bovenop komen).



Dus ik ben benieuwd naar jullie ervaringen.



Ik woon zelf in de Randstad, maar ben ook wel benieuwd naar ervaringen elders in het land (zijn genoeg aannemers die het de moeite vinden om hier naar toe te komen).



Het zou gaan om:

Een uitbouw van 2,5 meter x 4,6 meter

Heiwerkzaamheden + heipalen

Bestaand kozijn kan gebruikt worden (2 jaar oud, is nog in goede staat, dus hoeft niet vervangen te worden).

Vloer met vloerverwarming (verdeler al aanwezig, maar moet een extra groep (?) bij komen.

Extra elektrapunten

Elektrapunt en buitenkraan moeten verplaatst worden.



En dan natuurlijk de afwerking verder (technisch gezien dan en dan behangklaar, net als bij een nieuwbouwwoning, zelf verder aankleden).

Ik hoor graag wat jullie uitbouw heeft gekost (afgesproken prijs en onvoorziene kosten?)
Hi,
Ik ben hier nu ook mee bezig en ben al googelend op je topic uit gekomen. Zou je mij in een pb de namen kunnen sturen van de bedrijven die je gevonden hebt? Met name die goedkoopste, daar heb ik wel interesse in haha . Ik zie door de bomen het bos niet meer namelijk....
Alle reacties Link kopieren
Hallo Saraatje,

Ik ben heel erg benieuwd wat je uiteindelijk hebt gedaan en wat het je uiteindelijk heeft gekost. Wij zijn nu ook druk bezig met het uitzoeken voor een aanbouw. bij ons gaat het om een aanbouw van 5,6 x 2 meter. En de heipalen zitten er al in.
Ik hoop dat je dit berichtje ziet en zou willen antwoorden..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven