Goede, betrouwbare aannemer?

20-06-2007 21:27 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie weet een goede, betrouwbare aannemer (en betaalbaar natuurlijk) ?

Hoe vind je nou zo iemand, die doet wat die zegt en je geen oor aannaait? Alle adviezen welkom!  :)
Alle reacties Link kopieren
ik zou het zo niet weten.

Ik kijk wel even mee op je topic,wij willen ook graag opzoek naar een aannemer.

Misschien dat er iemand die kan zeggen waar we op moeten letten.



Gr sus
Wat dacht je ervan om eens bij vrienden, collega's en familie te vragen welke aannemer zij hadden voor hun klusje? En hoe dat beviel?

Of kijk eens rond in je wijk waar door aannemers gewerkt wordt en begin gewoon eens een praatje met ze.
Sowieso werken aannemers vaak in een bepaalde regio en het heeft dus vrij weinig zin om je een aannemer aan te raden als blijkt dat jij aan de andere kant van het land woont....
Alle reacties Link kopieren
een aannemer heeft een ISO certificaat  dit ivm veiligheid procedures en juiste materialen

en een NVOB erkenning.

dit geeft aan dat het een bonafide bedrijf is net zoals de bovag voor de autobranche...
Alle reacties Link kopieren
Waar woon je?

In (regio) Amsterdam weet ik wel iemand.
Alle reacties Link kopieren


Waar woon je?

In (regio) Amsterdam weet ik wel iemand.
een "mannetje" :D:P
Alle reacties Link kopieren
@TO: Volgens mij zoek je iets dat niet bestaat!

Aannemers zijn per definitie niet betrouwbaar: je spreekt af 'maandag' om 9.00h (en heb daarvoor uiteraard vrij genomen van je werk). Mag je blij zijn als ie maandag inderdaad verschijnt, maar in de ochtend zal het in elk geval niet wezen. Je spreekt een vaste prijs af, zeker te weten dat het je minstens 10% gaat kosten omdat het voor het afgesproken bedrag niet "mooi en/of goed" kan, en zelf heb je er geen verstand van, dus je laat je dat oor aannaaien. Ook de afspraak 'het duurt 3 dagen' wordt anders opgevat, namelijk 3 dagen verspreidt in 3 weken (maar ondertussen loopt de teller van je vakantiedagen wel).

Kortom, mijn ervaringen met klussers (en de verhalen van familie / vrienden over klussers) zorgen ervoor dat mijn huis nu al 2 jaar geleden geschildert had moeten worden, maar ik heb de moed niet meer om iemand in te huren (en zelf geen tijd).....
Alle reacties Link kopieren


@TO: Volgens mij zoek je iets dat niet bestaat!

Aannemers zijn per definitie niet betrouwbaar: je spreekt af 'maandag' om 9.00h (en heb daarvoor uiteraard vrij genomen van je werk). Mag je blij zijn als ie maandag inderdaad verschijnt, maar in de ochtend zal het in elk geval niet wezen. Je spreekt een vaste prijs af, zeker te weten dat het je minstens 10% gaat kosten omdat het voor het afgesproken bedrag niet "mooi en/of goed" kan, en zelf heb je er geen verstand van, dus je laat je dat oor aannaaien. Ook de afspraak 'het duurt 3 dagen' wordt anders opgevat, namelijk 3 dagen verspreidt in 3 weken (maar ondertussen loopt de teller van je vakantiedagen wel).

Kortom, mijn ervaringen met klussers (en de verhalen van familie / vrienden over klussers) zorgen ervoor dat mijn huis nu al 2 jaar geleden geschildert had moeten worden, maar ik heb de moed niet meer om iemand in te huren (en zelf geen tijd).....
Pfff is het echt zo erg allemaal?

Wij willen een aanbouw van 4 meter.

Maar ik vind het een beetje raar om allemaal verschillende offertes aan te vragen.

Die mensen steken toch hun tijd er in,om dan achteraf te horen "nee sorry u bent te duur"

Of zouden jullie dat juist weer wel doen?
Alle reacties Link kopieren




quote: kletsbets reageerde



Pfff is het echt zo erg allemaal?

Wij willen een aanbouw van 4 meter.

Maar ik vind het een beetje raar om allemaal verschillende offertes aan te vragen.

Die mensen steken toch hun tijd er in,om dan achteraf te horen "nee sorry u bent te duur"

Of zouden jullie dat juist weer wel doen?









Nee hoor, is helemaal niet gek om offerte's aan te vragen, zullen ze echt niet gek van staan te kijken, vrijblijvend heet dat.

Kan je echt veel op besparen, hier en daar rondvragen, naar hoe ze werken is ook geen gek idee, dus breng het onderwerp eens ter sprake op de volgende verjaardag / bbq , je weet nooit wat vvoor goede tips je krijgt
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Ik zal hier en daar eens rond vragen.

Zit net te bedenken dat een (huis)vriend van ons stukadoor is.

Nou die zal toch wel een aannemer moeten weten.

En dan kan in inderdaad verschillenden offerts laten maken.





Sus
Alle reacties Link kopieren
He,

Al die certificeringen zeggen ook niet altijd iets hoor. Wij hebben een aannemer gehad (een grote) die omkwam in de mooie papieren etc. maar hebben er slaande ruzie mee gehad. Wát een ontzettende oplichters. Wij waren akkoord met de offerte, dus zij aan de slag. Bij ons moest de gang, toilet en badkamer gedaan worden. Echter totaal geen grote ruimtes, dus in 3 weken moest dat toch echt wel klaar zijn. Ze hebben er 9 weken over gedaan. Tegelzetter door zijn rug, niet goed gepland etc. En dat terwijl we dus met afgesloten leidingen zaten. En dus niet thuis konden douchen etc. Na verhaal te hebben gehaald krijg je dan: maar jullie zouden toch ergens gaan logeren? Ja, wat denk je, l*l, niet voor 9 weken lang!!!

Ook hebben ze dingen niet uitgevoerd die wel afgesproken waren. Maar we moesten er wel voor betalen! Een radiator vervangen, 600 euro graag, stucwerk in de gang berekenen als 45 m2 terwijl het minder dan de helft is enz. ga zo maar door...we hebben het in eerste instantie niet betaald (alleen het deel dat we reeel vonden), maar meneer wilde een gesprek. Prima. Zat ie letterlijk bijna te janken omdat 'we het hem kennelijk niet gunden'...zakt je broek toch van af! We hebben een deel meer betaald om van het gezeik af te zijn, en hem de tent uitgeschopt. Met het vriendelijke verzoek zijn smoel hier NOOIT meer te vertonen! Ik zat hier in de regio in een branche waarbij mensen ook vaak naar aannemers zochten, maar heb hem nooit aan iemand aangeraden, alleen maar heel hard afgeraden. Dus ook ik ben vanaf toen nogal voorzichtig met die types...helaas.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven