Wat kost een keuken/ badkamer/wc gemiddeld?

22-06-2007 09:05 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
De titel zegt het al...



Niet de goedkoopste, niet de duurste...gemiddeld dus.



Mijn man en ik zijn aan het kijken naar een ander huis, maar twijfelen:



- Of een goedkoper huis waar alles nog aan verbouwd moet worden

- Of een duurder huis dat al "af" is..



Meestal is het verschil tussen die 2 zomaar € 50.000,-

Ben je dat ook kwijt als je t nog moet kopen?
Alle reacties Link kopieren
dat hangt er natuurlijk helemaal van af. Hoe groot wil je de keuken, badkamer, wil je alle luxe erin (bad, vloerverwarming, inbouwapparatuur in de keuken) en vooral: kan je veel zelf of moet je alles in laten bouwen door eenbedrijf of zelfstandig ondernemer? Een aannemer die alles inbouwt vraagt al gauw zo'n 40 euro per uur excl. BTW. Dus dat kost heel erg veel geld.En dan moet je nog alle materialen en spullen betalen die hij gebruikt. Kan je daarentegen veel zelf, dan scheelt dat een hoop in de kosten.
Het ligt er natuurlijk helemaal aan wat voor keuken, badkamer je wilt hebben, maar voor een beetje royale keuken met apparatuur ben je toch gauw zo'n 35.000 euro kwijt. Je kan ook bij Ikea gaan kijken, die hebben hele leuke keukens voor weinig geld. Dat gaat zeker op voor de badkamer. Ongeveer de helft van mijn badkamer komt bij Ikea vandaan.

En ik weet niet of jullie erg handig zijn (of handige vrienden hebben), anders komen de kosten van de installateur er nog bij.

Het voordeel hiervan is wel dat je de keuken en badkamer hebt die je mooi vind en niet iets wat de vorige bewoner mooi vond.

Ik geloof trouwens dat je bij Ikea je keukenook kan laten plaatsen (tegen een extra vergoeding). Ik zou daar eerst even gaan kijken.

Succes en veel plezier, want het is wel heel erg leuk om die dingen uit te zoeken.

:D
Alle reacties Link kopieren
maar ik denk dat je voor 50.00 euro een heeeele mooie badkamer en keuken kan kopen!



Wij zijn zelf bezig met een nieuwe badkamer, hebben niet het duurste van het duurste en geen overdreven luxe, maar we komen toch wel op een 13.000 euro. We hebben meerdere offertes laten maken. Nu hebben wij het geluk dat schoonvader ontzeeettend veel kan, en deze week heeft aangeboden om alles voor ons in te bouwen (kost ons een etentje en scheelt ons dus duizenden euro's :D)
Alle reacties Link kopieren
Wat keukens betreft kun je ook eens in Duitsland kijken. Als kijkt in Nederland ben je voor een standaardopstelling keuken van 270cm, inclusief werkblad, koelkast afzuigkap en oven vaak minimaal E2000,- kwijt. Ik Duitsland betaal je voor dezelfde keuken tussen de E500,- en 750,- euro. 

Ook badkamers zijn er volgens mij goedkoper.  



Ik weet niet of ze ook in NL plaatsen maar het is goedkoper als je zelf handig bent of iemand kent.


Wat keukens betreft kun je ook eens in Duitsland kijken. Als kijkt in Nederland ben je voor een standaardopstelling keuken van 270cm, inclusief werkblad, koelkast afzuigkap en oven vaak minimaal E2000,- kwijt. Ik Duitsland betaal je voor dezelfde keuken tussen de E500,- en 750,- euro. 

Ook badkamers zijn er volgens mij goedkoper.  



Ik weet niet of ze ook in NL plaatsen maar het is goedkoper als je zelf handig bent of iemand kent.
Hallo Manderley,

Ben je niet een nulletje vergeten? Ik denk niet dat je voor 750 euro een complete keuken MET apparatuur hebt. Zou wel leuk zijn.:D
Alle reacties Link kopieren
Voor EUR 750,-- een nieuwe keuken incl. inbouwapparatuur en blad??????

Zeker kastjes gemaakt van karton en ook een kartonnen blad? Oftewel, niet echt een kwalitatief goed keuken.



WIj hebben voor ons kantoortje een eenvoudige keuken bij de Formido gekocht, zonder inbouwapparatuur. Waren dat geld ook kwijt, maar de kwaliteit is echt maar zo zo. Maar voor waarvoor ie gebruikt wordt is het prima.



Iemand schreef dat je voor een keuken EUR 35.000 moet rekenen. Maar dat is geen gemiddelde prijs. Ik denk dat je voor EUR 10.000 een leuke keuken kunt kopen. Plaatsingskosten komen er dan nog bij.

 

Voor EUR 50.000 kun je heel wat kopen, maar dit is ook afhankelijk voor wat jezelf wilt. Wij hebben over het algemeen een wat duurdere smaak, maar ook grote ruimtes. Voor de badkamer waren we EUR10.000 kwijt aan spullen incl. tegels en het plaatsen van de tegels. Overig werk hebben we zelf gedaan (dus bad plaatsen, douche plaatsen, leidingwerk, toilet e.d.)



Wij hebben een grote keuken, met 2 schuine achterwanden. Hier moest dus een speciale keuken voor gemaakt worden. Uiteindelijke hebben wij deze zelf gemaakt, vanwege de hoge prijzen die keukenboeren rekenen. Apparatuur kun je heel goed via internet bestellen. 



Als je dan nog eens voor een toilet EUR 1.000 rekent ben je een heel eind. Dus voor EUR 50.000 kun je veel, vooral als je veel werk zelf doet. Het voordeel is dat je het dan precies hebt zoals je zelf wilt.  Wel zit je vaak wat langer in de rommel, maar daar leer je mee omgaan.



Succes!
Alle reacties Link kopieren
Een beetje leuke keuken, niet te gek, maar wel gewoon naar je smaak kost rond de 10.000 euro. (Ik houd mijn eigen keuken als voorbeeld, naar mijn idee heel gemiddeld qua inrichting) Ik vermoed dat een dito badkamer ook ongeveer zoveel kost. WC? Geen idee, maar ik denk ongeveer 1.500 euro. Maar dan moet het allemaal nog geplaatst worden en betegeld. Installatie van bijv. vloerverwarming (want je bent nou toch aan het breken in de badkamer...), stopcontacten, misschien wel waterleiding/riolering omleggen etc. Ook dat kost een hoop geld als je geen 'mannetjes' in de relationele sfeer hebt.



50.000 euro is wellicht een groot verschil, maar ik denk dat je qua verbouwingskosten ook al gauw aan de 40.000 euro zit. En dan moet je misschien nog langer in je oude huis blijven omdat 't nieuwe nog niet klaar is? En je hebt een hoop stress van verbouwen! Het grote voordeel van zelfdoen is natuurlijk wel dat 't allemaal helemaal naar je eigen zin wordt, en je niet tegen de kunststof schrootjes met messing afwerking van de vorige bewoner aan zit te koekeloeren.
Jeetje wat rekenen jullie veel voor een badkamer!!! Mijn badkamer was incl tegels,bubbelbad,en inbouw wc en kast bijelkaar 2300euro. Ik weet niet wat het plaatsen kost want mijn

vriend kan gelukkig alles zelf maar 10 000 euro voor een badkamer vind ik een hoop geld. Ik heb wel bijna alles gekocht met 20% korting bij de bouwmarkten, behalve dan mijn tegels die komen bij een tegelzaak vandaan
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben net zelf onze badkamer verplaatst.

En hebben alleen materiaalkosten gehad, omdat echt alles, van leidingwerk tot tegelwerk tot plaatsen zelf is gebeurt.

Wel is onze badkamer behoorlijk luxe.

Maar alleen al het materiaal kostte ons 7800 euro.

En dan is veel online besteld met een hoop korting.

Als je alles moet laten doen zou ik in elk geval op minimaal 10.000 euro rekenen.



Wc hebben we ook zelf gedaan toen we hier kwamen wonen en heeft ons ongeveer 500 euro aan materiaal gekost.



Onze keuken is gelukkig nog prima, dus dat weet ik niet.
Alle reacties Link kopieren
Zou zelf echt nooit 50000 voor een keuken & badkamer uitgeven, dat moet je er ook ooit maar weer uithalen wat ik me dus merendeel van de huizen mij afvraag.
Alle reacties Link kopieren
Jeetje wat een hoge bedragen! onze badkamer koste 8500 euro. Dat was overigens incl plaatsen van dakapel. We hebben behalve het sloopwerk alles laten doen. Sanitair hebben we via internet gekocht. Dit scheelde echt heel veel. 2500 euro voor sanitiar (villeroy en boch) + tegels.



Edit: Het ligt natuurlijk ook aan de grote van je badkamer. Maar dan nog schrik ik van de bedragen
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een keuken via marktplaats gekocht en ook apparatuur. Nieuwe tegels en een likje verf. Totale kosten: max 500 euro.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven