Op zoek naar beste vrieskist, koelkast, ker.kookpl, etc.

04-07-2007 16:15 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zou mijn vriendin helpen om haar huis op te knappen, wat ze aangeboden heeft gekregen na, zwanger en wel van de 2e, in de steek te zijn gelaten door echtgenoot!!!! Alleen, ik ben nu giga door mijn rug gegaan en kan haar nu alleen maar helpen door voor haar op zoek te gaan naar beste koop vwb een nieuwe vrieskist, koelkast, keramische kookplaat, afzuigkap

en stofzuiger.

Ze wil alles het liefst in één keer nieuw kopen bij dezelfde winkel zodat ze korting kan

bedingen. Verder wil ze alles nieuw en garantie bijkopen zodat ze daar in ieder geval de eerste

paar jaar geen sores van heeft.



 Ze vindt het belangrijk dat de apparatuur zo energie zuinig mogelijk

is, en zo goed mogelijk resultaat geeft. (dat die apparatuur daardoor duurder is

geeft niet, ze vindt op dit moment kwaliteit belangrijker dan de kosten (binnen

redelijke grenzen natuurlijk).  

Nu heb ik al even rondgeneust op internet, maar weet niet (meer) waar ik het zoeken moet. Vandaar mijn noodkreet voor mijn vriendin. Weten jullie een antwoord waarmee ik haar helpen kan????

Alvast heel erg bedankt.
www.vergelijk.nl
Alle reacties Link kopieren
www.kieskeurig.nl
Alle reacties Link kopieren
Ik zou met je vraag naar wat verschillende zaken gaan. Dit voorleggen en een offerte opvragen. En wat ze aan de prijs kunnen doen. Als je iets op internet ziet weet je niet wat je nog aan korting krijgt. In de bieb kan je in oude consumentenbond de testen nakijken welke de beste uit de test kwam.



Tip, het schijnt (volgens de consumentenbond) onzin te zijn om extra garantie erbij te kopen. Ook al zit er officieel maar een jaar op, van een apparaat mag je verlangen dat die het een paar jaar goed doet. In een geschil win je het altijd (als het een gebrek is van het product) en is dat het niet dan heb je ook niets aan de extra garantie, want lees eerst goed door wat eronder valt. Door de kleine lettertjes zijn er altijd weer situaties die er niet onder vallen.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Alle reacties Link kopieren
Via bovengenoemde sites kun je prima vergelijkingen maken. Hier kan je veel reacties e.d. vinden.



Ook zijn er vele internetwinkels waar je veilig kunt kopen en meestal goedkoper uit bent dan bij een witgoed bedrijf. Wij hebben zelf ook offertes gevraagd bij witgoed winkels en via internet en dat scheelde echt honderden euro's op in totaal 5 apparaten (wasmachine, koelkast, oven, afzuigkap, kookplaat).



Vaak krijg je als je meerder apparaten van hetzelfde merk in een koop koopt een langere garantietermijn (tot 5 jaar). Zelf ben ik daar een beetje sceptisch over, maar de komende jaren zullen het uit wijzen.
Alle reacties Link kopieren
Kukeltje: Het beste is natuurlijk erg verschillend. Ligt helemaal aan je eisen en budget. Maar als ik jou was zou ik niet alleen naar de prijs kijken...goedkoop is vaak toch nog wel duurkoop.

Mijn vriend werkt bij een witgoed en electronica zaak, daadoor weet ik dat je ook echt wel goed kunt afdingen op producten. Echt voet bij stuk houden en je niet zomaar laten afschepen. Begin bij een eigenlijk veel te laag bod voor alles bij elkaar en laat hun dan een tegenbod doen. Er kan echt heel veel hoor. Trouwens garantis is volgens hem juist wel weer beter om bij te kopen. IN verhouding is dit vaak weer een stuk goedkoper. En als het fabrieksfouten ofzo zijn heb je ook echt maar alleen gedurende de garantieperiode recht op vervanging of iets dergelijks. Ook al kan je na die periode aantonen dat het niet jouw fout is. Ligt maar net aan de persoon die er voor je staat in de winkel of ze er wat mee willen doen of niet. Heb je geluk proberen ze nog iets te regelen, heb je pech staan zij toch in hun recht.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb toen wij div. nieuwe apparaten gingen aanschaffen vooral rondgeneusd op www.kieskeurig.nl, daar staat ook op waar je de apparaten voor welke prijs kunt kopen. Ik heb o.a. iets gekocht bij bestekeus (+www +nl) vanwege de prijs. Maar niet alles was daar goedkoper. Wasmachine + droger kon ik samen veel voordeliger kopen in een winkel.
Alle reacties Link kopieren
Kijk ook eens op de site van keukenloods.nl, daar verkopen ze tegen fabrieksprijzen. Ik heb daar een combi-oven, koelvriescombi en kookplaat gekocht en het scheelde me bereveel geld met andere winkels voor exact hetzelfde product. Ook mediamarkt heeft vaak goede aanbiedingen. En je kunt zeker afdingen; al scheelt het per zaak want mediamarkt zijn franchisers.
Alle reacties Link kopieren
Alvast bedankt voor alle reacties. Ik ga zeker even kijken op de aanbevolen sites en kan mijn vriendin de tips doorgeven. Lekker dat ik wat hulp heb, want zag door de bomen het bos niet meer. Mooie vriendin ben ik !!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven