Opruimchallenge

23-11-2016 18:24 304 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben gisteren begonnen met een challenge en ik dacht, is misschien leuk voor het forum! Ik heb echt heel, heel veel spullen en gooi niet vaak iets weg. Voor sommigen misschien herkenbaar. Ik denk dat ik blijer word als ik minder spullen heb want mijn kasten puilen uit en ik word helemaal chaotisch van die troep. Overal staat wel wat.



De challenge: vijf dingen per dag wegdoen! Weggooien of weggeven, maakt niet uit. Kost weinig tijd en uiteindelijk bereik je toch een flink resultaat. Hoe lang? Tot ik vind dat het genoeg is. Af en toe misschien ook een groter project tussendoor zoals de zolder, daar plan ik een hele dag voor of misschien wel twee dagen. Maar in elk geval iedere dag vijf dingen!



Wie doet er mee? Meer of minder dingen per dag wegdoen mag natuurlijk ook. Het gaat erom dat we samen de troep aanpakken!
Alle reacties Link kopieren
Wat een leuk idee!

Niks voor mij alleen; mijn huis is erg opgeruimd en ik heb weinig spullen en daar voel ik me heel fijn bij :-).



Veel succes!
Alle reacties Link kopieren
Oh, had je ff eerder mee moeten komen Ik heb allemaal kasten en de vriezer enzo uitgezocht afgelopen twee dagen en wel twee of drie vuilniszakken vol rommel weggedaan. Een week of drie geleden m'n kledingkast nog gehalveerd ook. Vandaag zelfs het 'rommel keukenkastje' met schoonmaakmiddel en de troep lade haha. Ben alle rommel zó zat inderdaad. Succes! Goed idee van je.
Internagelaktisch
Oh, dit vind ik wel leuk, ik doe mee! Door omstandigheden zit een grote schoonmaak er momenteel niet in, maar dit is tenminste een begin.
Alle reacties Link kopieren
Ja! Voor mij ook een goed plan! Door slechte gezondheid en veel verplichtingen kan ik mijn huishouden maar slecht bijhouden. Daarnaast ben ik ook wel een verzamelaar en puilt hier ook alles uit. Dit is overzichtelijk en goed bij te houden, ook als je moe bent of wat dan ook. Ik ga morgen mee starten met jullie!
Alle reacties Link kopieren
Ik doe ook graag mee vanaf morgen! Telt dingen op marktplaats zetten en verkopen ook?
Alle reacties Link kopieren
Oeh leuk! Ik ga proberen mee te doen. Iig wat meer weggooien/geven. Ben de laatste tijd al bezig met wat babyspeelgoed weg te geven. Jongste is 4 en dus echt geen baby meer (soms wel ).
Doe niet bij een ander wat je zelf niet wil!
Alle reacties Link kopieren
Ik doe mee. Heb net vorige week.een aantal.dingen gratis aangeboden (werd allemaal opgehaald).en twee zakken kleding weggebracht. En heel veel oude papieren weggegooid. Het begin is er en nu doorzetten!
Alle reacties Link kopieren
quote:Suikerbroodje schreef op 23 november 2016 @ 19:53:

Ik doe ook graag mee vanaf morgen! Telt dingen op marktplaats zetten en verkopen ook?



Jazeker, het gaat erom dat er dingen het huis uit gaan. :-)



Leuk dat jullie meedoen! Gisteren was mijn eerste dag en gelijk negen dingen weggegooid. Goed begin! Zometeen duik ik de kledingkast in om wat dingen weg te gooien, daar ligt heel veel wat allang weg kan.
Alle reacties Link kopieren
Ik moet dat ook doen..

Druk met stage/school, man ook fulltime weg, 2 kinderen, 4 katten en ik ben zwanger.

Gezondheid niet best nu.

Klein huisje, veel troep.

Zie echt door de bomen het bos niet meer hier.
Spijt is verstand dat te laat komt
Alle reacties Link kopieren
Leuk! Ik doe ook mee.

Een aantal jaren terug met een topic "Een plankje per dag" heel ver gekomen. Sindsdien meer bewust aan het 'ontspullen'. Toevallig vandaag ook al een start gemaakt.

Ik ben alle spullen zoveel mogelijk op onderwerp bij elkaar aan het verzamelen. Zo kan ik zien wat ik heb, wat weg kan of wat ik juist moet aanschaffen. Alles lag zo door het huis verspreid dat ik geen overzicht meer had. (Valt overigens niet mee om het bij elkaar te houden met een puber die alles achter mijn rug om meesleept naar zijn mancave Als ik iets kwijt ben, kijk ik altijd eerst maar eens daar.)
Alle reacties Link kopieren
Ik heb net weggedaan: een tas die ik nooit gebruik (slechte kwaliteit, hengsel was al stuk na 2x), wat onderbroeken die niet lekker zaten, een paar versleten schoenen, een paar versleten slippers, een sjaaltje dat ik nog nooit heb gedragen en iets van decoratie dat ik voor m'n bruiloft wilde gebruiken maar niet heb gedaan.



Dag twee is dus ook goed gedaan! En weer meer dan vijf dingen.
Ik ben vandaag begonnen en heb een halve mand vol troep weggegooid. Maanden geleden heb ik al mijn tassen en koffers geleegd in een enorme mand, met de intentie om alles uit te sorteren en op te ruimen danwel weg te gooien. Afijn, dat kwam er dus vandaag pas van Ik zag er als een berg tegenop, maar heb in 3 kwartier nu alles uitgesorteerd per verdieping staan om op te ruimen, en heb een halve (kleinere) mand met rotzooi en nog een halve (kleinere) mand met oud papier in de containers gegooid.



Weggegooid zijn oude cosmetica en tampons, een borstel, oude gore elastiekjes, een pyjama, halve pakjes kauwgom, keelpastilles / paracetamol / zakdoeken / enz.



Ook gaaf wat ik allemaal terug heb gevonden! O.a. 2 zonnebrillen, een boek en een cursusboek, ca 20 euro aan kleingeld, een voorraad pennen en aanstekers om levenslang voorzien te zijn, mijn verloren gewaande wereldstekker, enz.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind jou helemaal geen type om te roken NZ
Ik probeer al een tijdje iedere dag iets weg te gooien, maar meestal is dat een paar dingen tegelijk en dan een dagje niets of zo. Vooral de dag voordat het restafval wordt opgehaald ben ik heel actief.
quote:Zalmsnipper schreef op 24 november 2016 @ 12:59:

Ik vind jou helemaal geen type om te roken NZ Dat was ik ook liever niet geweest
Alle reacties Link kopieren
Vandaag dus echt begonnen. Had alweer een drukke dag en lag al op de bank expeditie robinson te kijken toen ik bedacht dat ik nog spullen weg moest gooien. Ik houd 3 dingen per dag aan, minimaal, als ik dan een wat rustigere dag heb kan ik natuurlijk wat harder doorpakken. Geen idee waar te beginnen, maar vanaf de bank zag ik al 3 dingen die eigenlijk net zo goed wegzonden, dus dat gewoon maar in de prullebak gegooid. Nog geen resultaat zichtbaar dus, maar goed, dit gaan we volhouden!
Alle reacties Link kopieren
Vandaag begonnen met de kelder. 7 dingen weggegooid die al te lang open waren of te oud waren. Morgen verder!
Alle reacties Link kopieren
Vandaag visite gehad en niks weggegooid maar morgen ben ik ook vrij en dan ga ik het kastje met make up en verzorgingsproducten eens uitmesten. Ik weet nu al dat ik vandaag daar flink mee ga compenseren.
Alle reacties Link kopieren
quote:HappyOwl234 schreef op 24 november 2016 @ 20:49:

Vandaag dus echt begonnen. Had alweer een drukke dag en lag al op de bank expeditie robinson te kijken toen ik bedacht dat ik nog spullen weg moest gooien. Ik houd 3 dingen per dag aan, minimaal, als ik dan een wat rustigere dag heb kan ik natuurlijk wat harder doorpakken. Geen idee waar te beginnen, maar vanaf de bank zag ik al 3 dingen die eigenlijk net zo goed wegzonden, dus dat gewoon maar in de prullebak gegooid. Nog geen resultaat zichtbaar dus, maar goed, dit gaan we volhouden!Vanaf mijn bank ligt helaas niks weggooibaars in het zicht. Mijn woonkamer is qua opruimen redelijk bij. Heb wel een kast op marktplaats staan maar helaas nog geen reactie.
Alle reacties Link kopieren
Tot nu toe gaat het mij heel makkelijk af. Vandaag in letterlijk twee minuten 7 dingen weggegooid. Dit houd ik wel vol zo. Meestal bedenk ik het me voor het slapen gaan en er liggen echt genoeg dingen voor het grijpen die eigenlijk prima weg kunnen dus dat doe ik dan even snel. Zo gek dat ik het dan toch nu pas doe, nu ik aan deze challenge ben begonnen. Ik zie nog geen resultaat, maar in die tempo gaat dat vast gauw komen! Ik heb al zo'n 25 dingen weggegooid in drie dagen tijd. Tot nu toe zit ik elke dag boven het minimum. Op een gegeven moment zal het wel lastiger worden om 5 dingen te vinden, maar ik verheug me op dat moment omdat ik dan aanzienlijk minder troep in huis zal hebben!
Iedereen is goed bezig!
Alle reacties Link kopieren
Vandaag al 2 broeken en muts die niet lekker zaten in de kledingcontainer gegooid, doosje lege batterijen neem ik mee naar school (staat daar een verzameldoos), samsung oplader/babyslaapzak op een facebook groep waar je dingen mag weggeven gezet.
Doe niet bij een ander wat je zelf niet wil!
- kromme pollepel

- doosje hoestdingen 3 jaar over de datum

- dingen die je in een pak drinken kan steken dat je open moest knippen (zijn die er nog?) zodat je het schenkgat kan afsluiten

- dekseltje voor smeerleverworst

- lege pen

- oude sokken, onderbroeken, en t-shirts waarvan ik denk dat ze over een paar maanden te klein zijn voor jongste kind

- speelgoed via Marktplaats, inmiddels genoeg om van 2 kratten 1 te maken
Alle reacties Link kopieren
Goed bezig!



Ik heb vandaag gehoord dat we binnen nu en een half jaar moeten verhuizen omdat de huurbaas weer in dit huis wil gaan wonen. We wisten dat dit huis tijdelijk zou zijn toen we er gingen wonen, maar het komt toch rauw op ons dak vallen omdat het er totaal niet op leek dat we er voorlopig uit zouden moeten. Maar dat opruimen komt nu dus wel goed uit. Het doel is om geen overbodige troep mee te nemen naar ons nieuwe huis. Voor die tijd zou ik dus heel graag klaar zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven