Diamond painting, wie ook?

10-12-2016 23:01 700 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een maandje geleden heb ik via aliexpress diamond painting ontdekt en man wat is dat verslavend (en lekker suf )



Nog meer mensen? Misschien leuk om hier wat te laten zien, of tips uit te wisselen.



Voor als je het niet kent, dit is het principe:







Alle reacties Link kopieren
En dan meteen een vraag..... wat doen jullie met het eindresultaat? Sommige zijn best leuk/mooi, maar om ze nou in de kamer op te hangen gaat me net iets te ver
Het lijkt wel wat op ministekken, volgens mij vliegt dat bord bij mij in no-time door de kamer heen want voor dat gepriegel heb ik geen geduld
Alle reacties Link kopieren
Dus eigenlijk ministek maar dan met nog irritantere kleinere stukjes
Alle reacties Link kopieren
Eigenlijk wel ja haha.



Ik hou juist wel van dat gepriegel, verstand op 0 en even mn hoofd leegmaken
Alle reacties Link kopieren
Ministek kun je tenminste nog hergebruiken en dan blijf je niet met de gemaakte meuk kunstwerken zitten.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat ik na een half uur die balletjes door de kamer zou flikkeren, mijn handen zijn niet gemaakt voor fijne motoriek
Je moet soms vallen om weer leren op te staan
Heb een tijdje terug wat besteld bij Aliexpress maar het is nog onderweg.

Wat ik trouwens wel moeilijk vond is het uitkiezen want sommige patronen daar waren maar gedeeltelijk met steentjes en dat zag er heel raar uit bij de foto's van kopers. Als het goed is heb ik nu wel 2 patronen uitgezocht die helemaal met steentjes zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het al eerder gezien en ik vind het echt super mooi en zou het zelf ook willen doen maar ik kan die stukjes niet vastpakken dus ik geniet graag mee van jullie kunstwerken
Dat je daar het geduld voor kunt opbrengen. Bij mij zou dat bord na een paar minuten al door de kamer vliegen. Zulke kleine stukjes
Alle reacties Link kopieren
Ja ik doe ook aan dp



Ik heb er 1 ingelijst 2 liggen er in de kast en ben nu met een persoonlijke bezig, een foto
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er nu 2 gemaakt en vind het heerlijk om te doen!



1 was iets voor de kerst daar kan ik nog wel wat mee dat andere uh tja ik weet al niet meer waar dat ligt.



De volgende die ik wil bestellen is van harry potter en als die echt zo gaaf wordt als ik denk dan wil ik hem echt ophangen.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Alle reacties Link kopieren
Ja! Ik doe het héél graag! Maakt me niet uit hoe suf het is, het verzet mijn gedachten altijd een beetje. Het eindresultaat lijst ik in. Ik maak gaatjes in de zijkanten, leg dan de onderkant van de lijst tegen de onderkant van het "schilderij" en rijg er borduur- of naaigaren doorheen. Zo komt en blijft hij mooi op spanning in het lijstje. Wat leuk om hier iemand te treffen die het ook doet, want hier in NL is het natuurlijk relatief onbekend.



Ik heb er door verhuizing, sport en studie helaas weinig tijd voor nu, maar het blijft leuk en geeft hele mooie resultaten! Veel plezier, Eki12!
Alle reacties Link kopieren
quote:closednote schreef op 10 december 2016 @ 23:19:

Heb een tijdje terug wat besteld bij Aliexpress maar het is nog onderweg.

Wat ik trouwens wel moeilijk vond is het uitkiezen want sommige patronen daar waren maar gedeeltelijk met steentjes en dat zag er heel raar uit bij de foto's van kopers. Als het goed is heb ik nu wel 2 patronen uitgezocht die helemaal met steentjes zijn.



Klopt inderdaad! Als het goed is staat het ook bij de omschrijving, dan zou er bij 'pasting area' full moeten staan.

Ben benieuwd wat je ervan vindt, laat je het weten?
Alle reacties Link kopieren
quote:sterrenregen schreef op 10 december 2016 @ 23:24:

Ik heb het al eerder gezien en ik vind het echt super mooi en zou het zelf ook willen doen maar ik kan die stukjes niet vastpakken dus ik geniet graag mee van jullie kunstwerken



Oh wat jammer zeg!

Ik zal morgen eens kijken of ik wat foto's kan plaatsen van Een paar die ik heb gemaakt (nu lijkt het alsof ik er al tig heb liggen, maar stiekem ben ik nog maar met de vierde bezig )
Alle reacties Link kopieren
quote:Philae2 schreef op 10 december 2016 @ 23:27:

Dat je daar het geduld voor kunt opbrengen. Bij mij zou dat bord na een paar minuten al door de kamer vliegen. Zulke kleine stukjes Haha ja soms verbaas ik mezelf ook. Stiekem is het heel rustgevend, na een drukke dag.
Alle reacties Link kopieren
Amaryllisbol dat is gaaf! Bestel je die ook via ali?



IBlopviva dat kwijtraken is wat he, ik ben daar ook steeds bang voor, ben dan zo lang met eentje bezig dat ik niet meer weet waar de andere ligt Harry potter heb ik nog niet voorbij zien komen, maar klinkt leuk, heb je een linkje?



ADancerBlogs hang je ze allemaal op dan, of wissel je steeds als je een nieuwe af hebt? Wel slim om het zo vast te maken!
Bij Ali Express diamond painting harry potter intypen. Een hele mooie met Hedwig. Maar er staan er meer.
Alle reacties Link kopieren
Ja ook via Ali bestelt!

op facebook is ook een groep staat ook uitleg enzo erg handig.



Benieuwd hoe die gaat worden, is een cadeau voor iemand. Gewoon voor iedereen paintings gaan maken haha



Oeh die harry potter ben ik ook benieuwd naar!!
Hoe werkt het precies?

Lijkt me nl best leuk om te doen, idd lekker ontspannend na een dag hard werken.

Die slecht vertaalde uitleg op ali vind ik alleen niet echt duidelijk...

En waar moet je op letten met bestellen? Ik las net al iets over dingen die maar gedeeltelijk met steentjes zijn ofzo?

En hoe blijven de steentjes plakken, moet je dat nog zelf lijmen?
Alle reacties Link kopieren
Bij productinformatie staat partial of full

Full is dus de hele plaat met steentjes

Kijk ook of er round of square staat ik werk liever met square (vierkante steentjes)



Je krijgt een plaat met folie eroverheen ik haal steeds een stukje weg, daaronder zit een plaklaag en allemaal symbolen waar dus een kleur steentje bij hoort en die plak je erop.



Steentjes zijn echt heel klein dus bereid je daarop voor haha
Oh dit lijkt mij ook wel leuk om te doen. Ik ben ook zo'n suftut dat ik van schilderen op nummer hou. Als ik dat doe vergeet ik de tijd gewoon, daarom doe ik het niet vaak meer want dan wordt het gewoon een uur of 4 snachts.
Alle reacties Link kopieren
Klinkt echt leuk dit. Ik ga me er eens in verdiepen .
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.
Alle reacties Link kopieren
Als je een 'schilderij' besteld, worden de gereedschappen dan meegeleverd? Zo lijkt het op de foto's, maar je zal zien bestel ik er een, die komt binnen, geen gereedschap. Dan moet is weer ongeduldig wachten daarop.



Die van Harry Potters Hrdwig is gaaf! (Ik begin even iets minder ambitieus )
Alle reacties Link kopieren
Een soort borduren dus? Als ik zeker wist dat het resultaat mooier zou worden dan mijn huidige decoraties dan zou ik het meteen kopen.



PS: die Chinezen hebben echt een heel andere smaak dan ik. Een wolf met bloemetjes? Een hond met een roos in zijn bek? Je meent het.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven