Welke wijk in Leeuwarden is leuk om te gaan wonen?

17-02-2017 07:48 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vanwege werk willen wij in Leeuwarden gaan wonen. Welke wijken zijn de no go's en wat zijn juist de leuke buurten om te gaan wonen? Ik ben benieuwd naar meningen van jullie. Van vrienden heb ik al wel het een en ander gehoord maar ook die hebben het weer van horen en zeggen en niet uit eigen ervaring.
Alle reacties Link kopieren
Er is leuke nieuwbouw vlakbik de rand en gunstig tov centrum. Ga even naam zoeken.
Alle reacties Link kopieren
http://www.nieuwbouw-dezu ... 4mL0QNGli4itmUaAtVT8P8HAQ
Hoeveel hebben jullie te besteden? Het is daar nogal van afhankelijk welke buurt überhaupt in aanmerking komt.
En wat zoek je, qua buurt? Ik woon zelf bijvoorbeeld liever in een ouder huisje dicht bij de binnenstad in plaats van een nieuwbouwwijk, maar jij misschien totaal niet.
Westeinde is erg leuk, dicht bij het centrum, maar ook weer aan de rand van het platte land. Alleen moet je de straaljagers accepteren, maar die hoor je in de hele omgeving

En een no-go is vrijheidswijk en wielenpolle
Maar in de directe dorpen eromheen heb je ook leuke (nieuwbouw) huizen en wijken
Schepenbuurt, Heechterp zou ik je ook niet aanbevelen, evenals een groot deel rondom het cambuurplein
Alle reacties Link kopieren
Het hangt er inderdaad wat vanaf wat je zoekt. Techum en Jabikswoude zijn nieuwbouwwijken onder Goutum. Voor een nieuwbouwwijk een leuke opzet. Daar worden relatieve nieuwe woningen te koop aangeboden, maar wordt ook nog veel nieuw gebouwd. Als je een wat oudere woning zoekt (jaren '30 en '40) zijn Huizum en Vosseparkwijk leuk. Daar vindt je huizen in verschillende groottes, en dus prijsklassen. Beide wijken liggen tegen het centrum aan. Westeinde is meer jaren '70/'80, moet je qua bouw van houden, net als Aldlan. Wat ik af zou raden is Bilgaard, Nijlan, Vrijheidswijk en Heechterp/Schieringen.
quote:Heleen780 schreef op 17 februari 2017 @ 08:46:

Schepenbuurt, Heechterp zou ik je ook niet aanbevelen, evenals een groot deel rondom het cambuurpleinEens
Alle reacties Link kopieren
Het is heel dubbel: Leeuwarden kwam vorige week nog in het nieuws doordat het meerdere wijken had die hoog genoteerd stonden in de top 10 van achterstandswijken. Daarentegen waren er ook wijken die juist weer voorkwamen op de lijst van zeer gunstige wijken om te gaan wonen.



Je budget en specifieke woonwensen zijn van groot belang bij het bepalen van je keuze. Heb je minder te besteden dan zou het misschien ook een optie zijn om net buiten de stad, in de aangrenzende dorpen te zoeken, hiermee voorkom je misschien dat je in een eerdergenoemde probleemwijk terecht komt. (Hoewel; in die wijken vind je met name sociale huurwoningen. Jullie willen gaan kopen?)
I have neither the time nor the crayons to explain this to you.
Alle reacties Link kopieren
Nieuwbouw bij goutum is ook leuk idd.



Leeuwarden is erg gezellig
Alle reacties Link kopieren
Van 1990 t/m 1996 heb ik gewoond in cammingha buren, een nieuwbouwwijk tegen Leeuwarden aan , in britsenburg gebouw . Door privé omstandigheden moest ik terug naar noord- Holland anders had ik daar nog met veel plezier gewoond. Ik mis Friesland boppe????.....
Alle reacties Link kopieren
De Transvaalwijk is erg leuk wonen!

Dan woon je vlak bij de Prinsentuin en Rengerspark.

En je loopt zo naar de stad.

De woningen ( ik bedoel dan voornamelijk de rijtjeswoningen) gaan hier heel erg snel.

Erg populaire wijk.



Verder Vossenparkwijk,Huizum zijn leuk.

Don't: Heechterp,Schieringen,Wielenpole, Bilgaard,Schepenbuurt en Vrijheidswijk.
Alle reacties Link kopieren
quote:poldervrouw schreef op 17 februari 2017 @ 09:07:

Nieuwbouw bij goutum is ook leuk idd.



Leeuwarden is erg gezellig



Leeuwarden word altijd erg ondergewaardeerd .

Het is een leuke stad.
Alle reacties Link kopieren
quote:kiddootje schreef op 17 februari 2017 @ 09:23:

De Transvaalwijk is erg leuk wonen!

Dan woon je vlak bij de Prinsentuin en Rengerspark.

En je loopt zo naar de stad.

De woningen ( ik bedoel dan voornamelijk de rijtjeswoningen) gaan hier heel erg snel.

Erg populaire wijk.



Verder Vossenparkwijk,Huizum zijn leuk.

Don't: Heechterp,Schieringen,Wielenpole, Bilgaard,Schepenbuurt en Vrijheidswijk.



Transvaalwijk is inderdaad ook leuk! Beetje zelfde idee als Vosseparkwijk.

Ik zou een dagje Lwd plannen en op de fiets (met Google Maps in de hand) wat rond gaan rijden.
Alle reacties Link kopieren
quote:kiddootje schreef op 17 februari 2017 @ 09:24:

[...]





Leeuwarden word altijd erg ondergewaardeerd .

Het is een leuke stad.Super leuk. Kom er graag en regelmatig. Is dichtsbijzijnde "grote" stad voor mij. Fijne sfeer
Alle reacties Link kopieren
Tsja, wat de een leuk vind.... Wat voor wijk zoek je, veel contact met buren, kinderrijke buurt of mooie en grote huizen, stilte en rust?
quote:poldervrouw schreef op 17 februari 2017 @ 10:12:

[...]





Super leuk. Kom er graag en regelmatig. Is dichtsbijzijnde "grote" stad voor mij. Fijne sfeerIs voor mij ook 10 minuutjes rijden. Centrale is leuk winkelen en op het industrieterrein bij crystalic komt ook steeds meer. Is nu sinds vandaag ook een babydump bij
quote:mama_lin schreef op 17 februari 2017 @ 12:10:

[...]



Is voor mij ook 10 minuutjes rijden. Centrale is leuk winkelen en op het industrieterrein bij crystalic komt ook steeds meer. Is nu sinds vandaag ook een babydump bijDat is maar net wat je leuk winkelen noemt denk ik...... Persoonlijk kom ik er alleen als het echt niet anders kan. Het is gewoon een stukje winkelen met bouwmarkten, media-markt, decathlon etc. Voor de echt leuke winkels en gezellig winkelen is de binnenstad veel leuker.
quote:Lady_Vintage schreef op 17 februari 2017 @ 12:16:

[...]





Dat is maar net wat je leuk winkelen noemt denk ik...... Persoonlijk kom ik er alleen als het echt niet anders kan. Het is gewoon een stukje winkelen met bouwmarkten, media-markt, decathlon etc. Voor de echt leuke winkels en gezellig winkelen is de binnenstad veel leuker.Action, blokker, xenos, speelgoedzaak big bazar (ik houd niet zo van kledingzaken)
Alle reacties Link kopieren
Prijsklasse tot 225. Het hoeft geen nieuwbouw te zijn, maar ook niet stokoud. Liever minder dan meer onderhoud. Rustige ligging is belangrijk, het hoeft dus niet midden in de stad te zijn.



Over Camminghaburen had ik gehoord dat er veel zou worden ingebroken.
quote:Helpmij86 schreef op 17 februari 2017 @ 13:10:

Prijsklasse tot 225. Het hoeft geen nieuwbouw te zijn, maar ook niet stokoud. Liever minder dan meer onderhoud. Rustige ligging is belangrijk, het hoeft dus niet midden in de stad te zijn.



Over Camminghaburen had ik gehoord dat er veel zou worden ingebroken. Dat valt wel mee. Niet meer dan in andere wijken in Leeuwarden. Kijk maar eens op de misdaad in kaart site van de politie.
Alle reacties Link kopieren
quote:Helpmij86 schreef op 17 februari 2017 @ 13:10:

Prijsklasse tot 225. Het hoeft geen nieuwbouw te zijn, maar ook niet stokoud. Liever minder dan meer onderhoud. Rustige ligging is belangrijk, het hoeft dus niet midden in de stad te zijn.



Over Camminghaburen had ik gehoord dat er veel zou worden ingebroken. Hmm, je zoekplaatje is nog best breed, dan is het wel lastig daar een bepaalde wijk al aan te koppelen. En vind je een jaren '30 woning stokoud? Een jaren '80 woning heeft soms wel meer onderhoud nodig, omdat daar sinds de bouw nog weinig aan gedaan is en een jaren '30 woning al eerder kan zijn opgeknapt (qua nieuwe keuken, badkamer, isolering etc.)
quote:Helpmij86 schreef op 17 februari 2017 @ 13:10:

Prijsklasse tot 225. Het hoeft geen nieuwbouw te zijn, maar ook niet stokoud. Liever minder dan meer onderhoud. Rustige ligging is belangrijk, het hoeft dus niet midden in de stad te zijn.



Over Camminghaburen had ik gehoord dat er veel zou worden ingebroken. Ik heb nog wel een tip voor je waar ik woon, maar dat stuur ik je liever in een privebericht (niet heel viva hoeft te weten waar ik woon ) dus als je interesse hebt in de tip, moet je je Pb functie even aanzetten of mij even een berichtje sturen zodat ik erop kan reageren

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven