Wonen in Putten (tolerantie)

02-03-2017 17:59 10 berichten
Weggehaald ivm herkenbaarheid
anoniem_63c0e42656561 wijzigde dit bericht op 13-04-2018 09:59
Reden: Weggehaald ivm herkenbaarheid
92.59% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ze zijn wel wat gewend in de zomer. Elke zomer zit het er vol met toeristen. Dat het een christelijk dorp is wil niet zeggen dat je er niet past. Leuk centrum en mooie omgeving!
Niets hoeft, paarden wel
Alle reacties Link kopieren
Zo lang je niet op zondagochtend staat te zoenen op het kerkplein van de zwartekousenkerk denk ik niet dat het ze veel zal interesseren. Natuurlijk zullen er altijd wel mensen zijn die een mening over je hebben, maar dat hebben ze ook als je bij de belastingdienst werkt, van andre hazes of van heavy metal houdt, christen of juist atheist bent of in een BMW of juist een Skoda rijdt. Maar de meeste mensen zijn gewoon mensen, ook als ze christen zijn.
Anarchie is leuk, maar je blijft van mijn kaas af
Alle reacties Link kopieren
Valt erg mee hoor, tegenwoordig. Ik ken de omgeving vrij goed (maar woon er zelf niet) en het is gewoon mooi, gezellig en prima wonen met een goeie sfeer op straat. Sowieso is homoseksualiteit niet meer zo'n big issue in de christelijke wereld als het vroeger was. Genoeg christelijke homo's met een relatie ook.
Ik heb geen ervaring met Putten maar woon wel in een zwartekousendorp. In mijn straat woont al een jaar of 20 een lesbisch stel en zij wonen hier met veel plezier.
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet of het jullie speciaal om Putten te doen is, maar als je graag op de Veluwe wilt wonen, is Ermelo misschien ook een optie. Veel import, door zorginstellingen en defensie. Is naar mijn idee een iets ruimdenkender dorp.
Bedankt voor alle reacties. Fijn dat we er met een gerust hart kunnen wonen. Het is inderdaad waar dat er genoeg toeristen zijn, dus dat ze wel wat gewend zijn.

Ermelo nemen we ook in overweging, maar we hebben nu een huis op het oog in Putten (liefde op het eerste gezicht).
Alle reacties Link kopieren
Beste Appeltje
T is weer even geleden maar ik ben heel benieuwd of jullie verhuizing van de Randstad naar Putten is doorgegaan? Zo ja, hoe bevalt dat? Wij overwegen ook van het Westen naar Putten te verhuizen? Om meer in de natuur en rust te vertoeven.
Hoor je graag.
Hey Mootje!

Sorry voor m'n late reactie. We hebben de stap toch niet gewaagd, omdat we op best wat weerstand stuitte (ook ivm onze kinderwens). Daarnaast vonden we het toch wel te klein allemaal. We hebben nu een huis gekocht in een plaats in omgeving Den Haag en ondanks dat dit een grote stad is, komen we helemaal tot rust! Hier zijn we bekend en worden we 1000% geaccepteerd en dat vinden we belangrijk.
Hoe is dat nu bij jullie? Weten jullie al meer?
Alle reacties Link kopieren
*mosterd*

ppeltje, hier iemand die (haar hele leven al) vlakbij Putten woont.. qua toerisme accepteren ze alles oha wel, maar als inwoner heb je te maken met een redelijke kliek qua dorpskern.. ligt er natuurlijk ook een beetje aan welk deel van Putten en naar welke kerk je gaat :mrgreen:;-) Maar als je het hebt over ruimdenkendheid zit je inderdaad wat beter in Ermelo. Of Harderwijk. De buurtschappen moet je sowieso vermijden denk ik.
Vriendelijke mensen zijn er genoeg, maar er ‘tussen’ komen als je dat wil is lastiger.


Gefeliciteerd met jullie nieuwe woning!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven