Advies en tips mbt verhuizen naar de Veluwe

20-03-2017 21:38 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zou graag willen verhuizen naar de Veluwe.Ik ben me echter nu aan t oriënteren.Maar ik kom er niet best uit waar ik heen zou willen en wat echt bij mij past.Hebben jullie advies voor mij aan de hand van onderstaande woonwensen.



Ik zoek een knus gezellig sfeervol dorpje

In een bosrijke omgeving waar ik leuk kan fietsen en paardrijden

Een dorpje waar ik wel makkelijk als Groninger geaccepteerd kan worden

Een dorpje met goedkope supermarkten zoals Aldi of Lidl

Veel groen en ruimte en omliggende dorpjes

Maneges en sportschool

Goede ov verbinding

Ongeveer 30 minuten op de fiets naar de stad



Ik sta nu bij Entree.nu ingescgreven en daar heb ik al heel wat punten.Heeft iemand nog suggesties welke woningbouwvereinigingen of particulieren ik t beste kan aanschrijven als ik binnen een jaar verhuisd wil zijn.Alle tips ervaringen en suggesties zijn welkom
Alle reacties Link kopieren
Een dorp op de veluwe waar je makkelijk geaccepteerd wordt?



Of ben je GerGem?
Alle reacties Link kopieren
Putten?
Niets hoeft, paarden wel
Hoe groot mag het dorp maximaal zijn?
Niet iedereen op de Veluwe is ger.gem. Ik woon middenin de zg. bible belt, en hier wonen meer "gewone" mensen dan ger.gem. hoor.
Alle reacties Link kopieren
Oei...
Alle reacties Link kopieren
quote:Pluisi schreef op 20 maart 2017 @ 21:48:

Niet iedereen op de Veluwe is ger.gem. Ik woon middenin de zg. bible belt, en hier wonen meer "gewone" mensen dan ger.gem. hoor.Ik woon ook hartje Bible Belt. Natuurlijk ik niet iedereen gergem, maar geaccepteerd ben ik echt nog nauwelijks. Ik blijf "import". En het hele niks mogen op zondag geld hier bij mij echt nog wel, dat moet je ook maar liggen.
Alle reacties Link kopieren
O wacht, iets meer dan oei... is wel zo vriendelijk.

Ik ben vanuit buitenland naar Veluwe gekomen. In een grotere plaats (hier zeggen ze stadje... moet ik altijd een beetje om lachen). Ik kan hier heerlijk fietsen in de omgeving, ook door die kleine dorpjes, maar ik denk niet dat ik daar echt zou kunnen integreren...

grotendeels al mijn collega's zijn gelovig, waarvan veel gereformeerd. Die accepteren me wel, maar ik kan niet helemaal mezelf zijn denk ik.. dus eigenlijk accepteren ze me niet... haha!

Maar wat is je eigen achtergrond? Dat maakt het misschien makkelijker?
Alle reacties Link kopieren
Maakt het verder niet uit waar? Vooral vanuit een klein dorp kan het je flink wat reistijd naar je werk schelen of kosten.
Heerde ? In de richting iig
Epe
Harderwijk. Wel wat groter als een knus dorpje maar voldoet zeker aan je wensen
quote:PienterePookje schreef op 20 maart 2017 @ 22:20:

Heerde ? In de richting iig

Heerde heeft voor zover ik weet beroerd ov. Dus tenzij ze ondertussen de bus geüpgraded hebben, zou ik dat niet doen. Was ook altijd wel zeker een half uur vanaf Zwolle (dichtstbijzijnde station).



Is Zwolle zelf geen optie? Of Apeldoorn, of Barneveld?
Alle reacties Link kopieren
Nunspeet. Heeft station, veel bos, vlak bij de A28 en allerlei voorzieningen. Zelfs een aardig theater tegenwoordig.
Alle reacties Link kopieren
quote:Een dorpje met goedkope supermarkten zoals Aldi of LidlIk verblijf zelf in een dorpje op de Veluwe maar ik ben al blij dat hier in ieder geval een kleine supermarkt zit, veel meer zit er niet behalve dan een bakker, een slager en een kapper.
Niet geschoten is altijd mis
Alle reacties Link kopieren
Bennekom!
Alle reacties Link kopieren
Oeee renswoude? Lunteren?
Alle reacties Link kopieren
Of aan de andere kant: dorpen rondom Arnhem of Dieren?
Alle reacties Link kopieren
Weet iemand nog goede makelaars waar ik een woning kan huren tot 650 euro?Nunspeet en Elspeet zijn inderdaad erg mooi.
Alle reacties Link kopieren
Ik lees mee. Ga naar Barneveld binnenkort verhuizen vanuit randstad maar vrees best wel voor dat integreer verhaal. Ken daar niemand.
Alle reacties Link kopieren
Nunspeet zit vol met import, dus daar integreer je prima. Elspeet heeft ook wel wat import, maar is een beetje landelijker en traditioneler. Ik zou zelf niet zo snel voor Elspeet kiezen, hoe mooi ook.

In al die wat grotere dorpen (Putten/Ermelo/Wezep/Epe/Heerde en de stadjes Harderwijken evt. Elburg) is het prima toeven.

Het zijn kleine dorpen, dus loop er voor de gein eens doorheen en wat makelaars binnen, of wat café's om je licht op te steken wat woonruimte betreft.
Wanhoop is een zwart leren jasje is dat iedereen goed staat; terwijl hoop een rose jurkje met ruches is tot boven je knie, waarin niemand gezien wil worden.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou ook graag naar de veluwe verhuizen, geweldige groene omgeving en net ff wat relaxter (denk ik...) dan in de randstad. Ik woon nu in Almere.
Maar, ik ben dus idd niet gelovig.. en volgens mij moet je dan idd wel goed bekijken welk dorp je kiest... ik ben er dus nog niet uit.

Ik lees dus even mee :)

Nieuwetijdskind, om welke reden ga jij verhuizen naar barneveld?

pluisi: waar woon jij nu dan?
Alle reacties Link kopieren
Ik woon in een klein (echt klein) dorpje op de Veluwe.
Ik ben behoorlijk werelds volgens mij, niet gelovig en wordt prima geaccepteerd. Ik kom wel van origine daarvandaan (maar ben lang weg geweest). Mijn man is import, maar kent meer mensen dan ik en wordt ook prima geaccepteerd.
Ik sta er altijd een beetje van te kijken als mensen menen dat dit een issue is. Tja, niet iedereen zal je beste vriend zijn en sommige mensen zullen je negeren, maar dat is toch overal zo? Er zijn voldoende hele Christelijke mensen in mijn omgeving die niets van mijn manier van leven moeten hebben, maar ik laat hen in hun waarde en zij mij ook volgens mij. Prima zo.
Ik hou overigens wel rekening met de omgeving waarin ik woon en ga bijvoorbeeld niet op zondag de auto wassen voor de deur, of de tuin doen. Binnenshuis doe ik wat ik wil, maar buitenshuis pas ik me op zondag wel aan. Ik vind dat geen moeite en eerlijk gezegd ook wel fijn om zondag zo een beetje verplichte rust te hebben.

In een klein dorpje op de Veluwe mag je blij zijn als er uberhaupt een supermarkt is, een Aldi of Lidl zul je er niet vinden. Dan moet je toch naar de wat grotere dorpen.
Openbaar vervoer is ook waardeloos in de echt kleine dorpen. Vanuit 'mijn' dorp gaat er 1 keer per uur een bus naar een wat groter dorp, waar je dan weer op de trein kunt stappen. En in de schoolvakanties en 's avonds volgens mij nog wat minder. Een auto is dan toch echt wel noodzaak.

Barneveld is overigens echt geen klein dorp en hoewel het inderdaad behoorlijk christelijk is (niet normaal hoeveel kerken daar staan), kan ik me niet voorstellen dat je daar niet zou kunnen integreren als 'buitenstaander'.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven