Koelkast op welke nummerstand is het beste?

04-08-2007 16:11 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zo mijn koelkast is ontdooid en weer geheel schoongemaakt.Ik heb altijd last van ijsvorming in het diepvriesgedeelte.Waar komt dat toch door?

De koelkast is 7 jaar oud maar nog in prima staat.

En op welke stand kun je de koelkast het beste zetten van 1 tot 7?

Heb hem nu op 3 gezet.
Alle reacties Link kopieren
Luna had hem op 5 staan,heb ik de koelkast net ook op gezet,kijken of ik nu geen ijsvorming krijg in de vriezer.
Alle reacties Link kopieren
Thermometertje gebruiken. Kouder dan 4 graden is zinloos en kost onnodig energie; warmer dan 6 graden moet het er niet zijn.  Groentela mag evt. 6 a 7 graden zijn maar de rest zo rond de 5  (controleer op verschillende plekken).

Vriesgedeelte moet - 18 zijn bij een drie sterren vriesgedeelte.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt!
Alle reacties Link kopieren
Heb de mijne standaard in de zomer op 4 staan. Zit ook altijd tot de nok toe gevuld...

In de winter op 3....
Alle reacties Link kopieren
koeling op 5 is prima lees ik in mijn boekje...en de vriezer op 18 gr...

Voor al met extreem warm weer is te koud niet goed....dus niet op  2 of 3 gr
begin de dag met een lach
Alle reacties Link kopieren
die van ons staat altijd op 5...
Alle reacties Link kopieren
Trucker had onze "drankkoelkast" pas zo koud gezet (wordt het bier sneller koud volgens hem) dat het sap uit de emmer met zure bommen die er in stond bevroren was :P
Alle reacties Link kopieren
Die draaistanden op de koelkast leveren per kast een andere temperatuur op. Kan ook nog afhangen van de plek waar de koelkast staat.  Vandaar: goed thermometertje gebruiken dan weet je het zeker.  En op verschillende plekken meten.
Alle reacties Link kopieren
Bij iedere vriezer vormt zich toch een ijslaag?

Er zat dan ook niet voor niets zo'n krabbertje bij toen ik mijn koel/vries-combinatie kocht.

Hoe vaker je je vriezer open en dicht doet, hoe dikker het pak ijs wordt. Je moet het gewoon af en toe even ontdooien.
Alle reacties Link kopieren
Het kan zijn dat er een klein scheurtje in het rubbertje zit van je vriezer en dat hij daardoor aanvriest. Even controleren dus. Een scheurtje kan snel ontstaan wanneer je de deur niet aan het handvat opent maar de deur opent door er ergens je vingers er tussen te zetten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven